Επανέρχομαι στην πρόσφατη ανάρτηση – δημοσίευση άρθρου μου με τίτλο « ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ (ΜΕ ΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ) ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ» διευκρινίζοντας ότι :

 

  • Δεν υπήρξε καμία αιχμή κατά της εταιρείας ΣΑΟΣ ή κατά της Λιμενικής Αρχής.
  • Αντιθέτως παρέθεσα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ενώ μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, άρχισε συζήτηση για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων ακτοπλοΐας μέσω της κατάργησης των «υπέρ τρίτων κρατήσεων» και ορισμένες από αυτές (Κ.Α.Ε.Ο 6,5% και ΕΠΙΝΑΥΛΟΣ 3%) ήδη νομοθετήθηκαν και εφαρμόστηκαν (Ν.3978/2011 και Ν.4336/2015) ως προαπαιτούμενα των ‘’θεσμών’’, εντούτοις το εισιτήριο για Σαμοθράκη δεν μειώθηκε αλλά αυξήθηκε. Προσθέτω δε ότι δεν επετεύχθη μείωση του συνολικού ναύλου παρά και την έστω μικρή μείωση του καθαρού ναύλου από 7,888 σε 7,682 η οποία έγινε με την αριθ. 3323.1/3-4-2015 Απόφαση του αρμοδίου Υπουργείου (ΦΕΚ 730 Β/29-4-2015). Συνεπώς, αιχμή υπήρξε κατ’ αυτών που νομοθετούν χωρίς να επιτυγχάνουν το σκοπό.
  • Στόχος του άρθρου ήταν, η αφύπνιση των τοπικών Αρχόντων ενόψει της σύγκλισης (ορισμένοι τοπικοί Άρχοντες θεσμοθετημένα θα συμμετέχουν), εντός του Οκτωβρίου 2015, για πρώτη φορά του «Συμβουλίου Νησιωτικής Πολίτικης» το οποίο θεσμοθετήθηκε με το Ν.4150/2013 και στην αρμοδιότητα του οποίου, μεταξύ άλλων, είναι και η εισήγηση για την εφαρμογή της «Αρχής του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Principle of transfer of an equivalent» που έχει υιοθετήσει η Ε.Ε από το τέλος του 2009 με το άρθρο 174 της ‘’Συνθήκης της Λισαβόνας’’.

 

Με απλά λόγια η «Αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου» λέει ότι, ο κάτοικος ή ο επισκέπτης των νησιών δικαιούται, τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, να επικοινωνεί πρωτίστως με την ηπειρωτική χώρα, πληρώνοντας, αναλογικά με την απόσταση, το ίδιο αντίτιμο με τον κάτοικο ή τον επισκέπτη των χερσαίων περιοχών.

   Αυτό είναι το ζητούμενο : Να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε προς όφελος της Θράκης και της Σαμοθράκης, αυτό που η ιδία η Ευρωπαϊκή Ένωση μας δίνει. Την επιδότηση του ακτοπλοϊκού εισιτήριου μέσα από κονδύλια της ΕΕ εφαρμόζοντας την «Αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου», όπως έχουν κάνει άλλες ευρωπαϊκές χώρες με νησιά (Πορτογαλία, Γαλλία κλπ) .

 

 

 

Αλεξανδρούπολη       Οκτώβριος 2015

 

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

 

Προηγούμενο άρθροΜάκης Δημητριάδης: «Τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου η 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού»
Επόμενο άρθροΝίκη με ανατροπή για το Λεβαδειακό στη Κομοτηνη