Αν. Δημοσχάκης: “Με καταργήσεις δρομολογίων “αναβαθμίζει” η Κυβέρνηση το σιδηροδρομικό δίκτυο στον Έβρο;”

Δημοσιεύτηκε στις: at 09:30
409 0
Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης, για την διακοπή των δρομολογίων του Intercity από το Δίκαια μέχρι την Αλεξανδρούπολη και αντιστρόφως.
Στην Ερώτηση υπογραμμίζεται ότι πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη η οποία έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ενεργειών που ενισχύσουν την αποψίλωση του κεντρικού και Β/Έβρου από υπηρεσίες και μέσα μαζικής μεταφοράς, αποδυνάμωση των νοσοκομείων και των δομών εκπαίδευσης.
Τα δρομολόγια του Intercity εξυπηρετούσαν με μικρό κόστος τους κατοίκους του νομού ώστε να  κινηθούν κατά μήκος του, ενώ πλέον θα πρέπει να εξυπηρετούνται μόνο με το τοπικό ‘αργό’ τραίνο. Ζητούνται οι λόγοι διακοπής των δρομολογίων, να διερευνηθεί η προοπτική συζήτησης με τους θεσμικούς παράγοντες του τόπου με στόχο την από κοινού συμφωνία βιώσιμης λειτουργίας των δρομολογίων αλλά και η αποκατάσταση την σιδηροδρομικής σύνδεσης Δικαίων μέχρι και το Ορμένιο, η οποία είναι ανύπαρκτη εδώ και χρόνια, απαξιώνοντας το βορειότερο κομμάτι του νομού μολονότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός του εκεί σιδηροδρομικού δικτύου!
Αναλυτικά η Ερώτηση:
Κύριε Υπουργέ,
Η πρόσφατη εξέλιξη που αφορά στην κατάργηση των δυο δρομολογίων της αμαξοστοιχίας Intercity από τα Δίκαια προς την Αλεξανδρούπολη και αντιστρόφως είναι μια τραγικά αρνητική κι απαράδεκτη απόφαση για το σύνολο του Νομού Έβρου. 
Η κατάργηση των δυο δρομολογίων του Intercity αφήνει το σιδηροδρομικό δίκτυο στον Νομό Έβρου, με το τοπικό τραίνο το οποίο αναχωρεί κάθε πρωί από την Αλεξανδρούπολη για τον Β/Έβρο κι επιστρέφει το βράδυ καθώς επίσης και το μεσημεριανό δρομολόγιο.
Τα μέχρι τώρα δρομολόγια του Intercity αν και αναχωρούσαν ξημερώματα από τα Δίκαια, ωστόσο με μικρό κόστος εξυπηρετούσαν όλο το Βόρειο και Κεντρικό Τμήμα του Νομού, το οποίο ταξιδεύει προς τα νότια είτε για να επισκεφτεί τα Νοσοκομεία Διδυμοτείχου ή Αλεξανδρούπολης κι άλλες υπηρεσίες που εδρεύουν σε άλλα σημεία του Νομού.
Συνεχίζεται η απαξίωση του Νομού Έβρου, με την αποψίλωση υπηρεσιών και μέσων μεταφοράς την στιγμή που οι πόλεις και τα χωριά στην γειτονική χώρα, πλησίον των συνόρων γιγαντώνονται, ο πληθυσμός αυξάνεται, σε αντίθεση με το οξύ δημογραφικό πρόβλημα που είναι διαπιστωμένο στον ακριτικό νομό, με ό,τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό σε εθνικό επίπεδο. Είναι λογικό σε μια περιοχή με ανεργία, χωρίς υπηρεσίες και τελικά χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς να μην μπορεί να κρατήσει τους κατοίκους του. Ενώ παράλληλα στέλνουμε μήνυμα ότι κάτι μαραζώνει και πεθαίνει, αντί να γίνονται ηχηρές παρεμβάσεις που να υπογραμμίζουν την ύπαρξη και την εύρυθμη λειτουργία του κράτους μας!
Πριν δυο χρόνια διατέθηκαν κονδύλια του ελληνικού δημοσίου προκειμένου να ανακαινιστεί ο σιδηροδρομικός σταθμός του Ορμενίου καθώς επίσης και να αποκατασταθούν οι ζημιές που είχε υποστεί το δίκτυο από πλημμυρικά φαινόμενα. Ωστόσο τα δρομολόγια των τραίνων ξεκινούν και καταλήγουν εδώ και πολλά χρόνια στα Δίκαια, αφήνοντας τα χωριά προς βορρά και μέχρι και τα σύνορα χωρίς καμμία σιδηροδρομική σύνδεση! Για εφτά χιλιόμετρα επιπλέον διαδρομής θυσιάστηκε η εξυπηρέτηση των χωριών, όπου διαβιούν κυρίως ηλικιωμένα άτομα  με περιορισμένες και κοστοβόρες επιλογές μετακίνησης.
Οι εξαγγελίες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου αντικαθίστανται με καταργήσεις δρομολογίων. Την στιγμή που αναμένουμε και προσδοκούμε την διασύνδεση του ελληνικού δικτύου με τα εκσυγχρονισμένα νέα δίκτυα των γειτονικών χωρών, Τουρκίας και Βουλγαρίας, επιδιώκουμε την αναβάθμιση του Σταθμού του Πυθίου προκειμένου να αναβιώσει η σιδηροδρομική σύνδεση Πυθίου-Διδυμοτείχου-Κων/πολης, βλέπουμε αντιθέτως να συρρικνώνονται οι διαθέσιμες υπηρεσίες του οργανισμού.

Κύριε Υπουργέ,

Λαμβάνοντας υπόψιν τα ανωτέρω και ΚΥΡΙΩΣ την σύσσωμη αντίδραση όλων των κατοίκων του Νομού & των παραγόντων αυτού ερωτάσθε:

1.   Για ποιους λόγους αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων Δικαίων – Αλεξανδρούπολης του Intercity;
2.   Προτίθεται το Υπουργείο σας ως επισπεύδον να οργανώσει μια σύσκεψη των θεσμικών εκπροσώπων της περιοχής προκειμένου να συναποφασιστεί ένα πλάνο δρομολογίων το οποίο θα εξυπηρετεί τους κατοίκους;
3.   Τα 45 εκατομμύρια ευρώ που δίδονται, σύμφωνα με πληροφορίες, από το Ελληνικό κράτος ως επιδότηση άγονων γραμμών πώς ακριβώς κατανέμονται σε εθνικό επίπεδο; Τι ποσοστό του ποσού αυτού δίνεται ή θα δοθεί προκειμένου  να διασφαλιστούν τα δρομολόγια εθνικά ευαίσθητων ακριτικών περιοχών όπως ο Έβρος;
4.   Σκοπεύετε να καθιερώσετε δρομολόγια εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού και για το κομμάτι Δίκαια-Ορμένιο για να εξυπηρετηθούν τα χωριά στο βορειότερο σημείο της χώρας;

Σχετικά άρθρα

«ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ 21»: Με απόλυτη επιτυχία διεξήχθη η άσκηση ελληνικών και αμερικανικών στρατευμάτων στην Ξάνθη

Δημοσιεύτηκε από: - 24 Μαΐου 2021 0
Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, σήμερα, Δευτέρα 24 Μαΐου 2021, παρέστη στην Άσκηση «ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ / ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ 21», που πραγματοποιήθηκε…

Εκτος η Θρακη-Υπογραφή συμφωνιών επιχορήγησης ύψους 500,2 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων

Δημοσιεύτηκε από: - 20 Νοεμβρίου 2015 0
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΕΣΠΑ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (ΕΥΣΕ) ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ…

Κυβέρνηση: Πάνω από 4.000 επιχείρησαν να περάσουν στις Καστανιές – Στέλνουμε ενισχύσεις στα σύνορα

Δημοσιεύτηκε από: - 29 Φεβρουαρίου 2020 0
Πέτσας: Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να φυλάξουμε τα σύνορα – Έκανε λόγο για «οργανωμένη μαζική παράνομη απόπειρα παραβίασης συνόρων» –…

Το τεράστιο κύμα εξόδου των Ελλήνων καταναλωτών προς Τουρκία , πλήττει την αγορά της Ορεστιάδας

Δημοσιεύτηκε από: - 18 Αυγούστου 2018 0
ΤΟΥ ΙΑΣΩΝ ΠΙΠΙΝΗ – www.iefimerida.gr Ουρά εκατοντάδων μέτρων σχημάτισαν από νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο τελωνείο Καστανεών, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, αυτοκίνητα…