Μερίδα του τοπικού τύπου, στην «φιλότιμη» προσπάθειά της να ανακαλύψει ένα  νέο «σκάνδαλο» σε σχέση με την Δημοτική Αρχή, μη έχοντας κάτι άλλο να την  ψέξει, αποφάσισε να ασχοληθεί  με την προμήθεια δύο ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων για χρήση από τους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης.

Αν η άγνοια, και η ύποπτη διαστρέβλωση της αλήθειας δεν χειραγωγούσαν την «γραφίδα»  συγκεκριμένων «δημοσιογράφων», θα ήταν εύκολο σε επικοινωνία με τον Δήμαρχο ή και τους αρμόδιους Αντιδημάρχους, να πληροφορηθούν για τις νομιμότατες και ηθικές διαδικασίες που τηρήθηκαν για την συγκεκριμένη δαπάνη.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τι θεωρείται γενικά απευθείας ανάθεση;
Είναι εκείνη η διαδικασία από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία, χωρίς εκ των προτέρων δημοσιότητα, στο πλαίσιο της οποίας οι Δήμοι αναθέτουν στον οικονομικό φορέα της επιλογής τους, κατόπιν έρευνας αγοράς και διαβούλευσης με έναν ή περισσότερους οικονομικούς φορείς, έως του ποσού των 20.000 ευρώ χωρίς το Φ.Π.Α (24.800 ευρώ με Φ.Π.Α.). Η απόφαση απευθείας ανάθεσης υποχρεωτικά δημοσιεύεται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στο ΚΗΜΔΗΣ.

Η απόφαση ανάθεσης οφείλει να περιέχει, κατά τον νόμο, κατ’ ελάχιστο:
α) την επωνυμία και τα στοιχεία επικοινωνίας του αναθέτοντος φορέα,
β) περιγραφή του αντικειμένου της σύμβασης και της αξίας της,
γ) όνομα και στοιχεία επικοινωνίας του οικονομικού φορέα στον οποίο ανατίθεται η σύμβαση,
δ) κάθε άλλη πληροφορία που κρίνει απαραίτητη ο αναθέτων φορέας.
Είναι μια διαδικασία απολύτως νόμιμη, αποδεκτή από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και από όλες σχεδόν τις πτέρυγες του Δημοτικού Συμβουλίου, συνήθης για τους Δήμους και φυσικά υλοποιείται στον άμεσο δυνατό χρόνο.

Τι συνέβη όμως στα αλήθεια, στην συγκεκριμένη περίπτωση που αφορά την απευθείας ανάθεση για την «Προμήθεια δύο ( 2 ) ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση» που έγινε από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης ;

  1. Στις 14-04-2020, θεωρήθηκε από την αρμόδια υπηρεσία της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ – ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η υπ’ αριθ. 33/2020 μελέτη με τίτλο «Προμήθεια δύο (2) ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση» στην οποία περιλαμβάνονται: α) η τεχνική περιγραφή, β) οι τεχνικές προδιαγραφές, γ) ο ενδεικτικός προϋπολογισμός με βάση τις τιμές της αγοράς.
  1. Με την υπ’ αριθ. 161/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ (ο Δήμαρχος κ. Ζαμπούκης και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. Δέλκος, κ. Μιχαηλίδης, κ. Λαμπάκης (επικεφαλής της παράταξης ΠΟΛΗ & ΠΟΛΙΤΕΣ), κ. Γερακόπουλος (σε αναπλήρωση του κ. Κουκουράβα) κ. Κολγίωνης, κ. Μυτιληνός (επικεφαλής της  παράταξης ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ)  κ. Κιζιρίδης και κ. Πασσιάς) την έγκριση των ανωτέρω προδιαγραφών της υπ’ αριθ. 33/2020 μελέτης με τίτλο «Προμήθεια δύο ( 2 ) ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση».
  1. Την Τρίτη 26-05-2020 και ώρα 10.27 π.μ. η αρμόδια υπάλληλος του τμήματος Λογιστηρίου, Προϋπολογισμού, Προμηθειών & Αποθηκών, καθ’ υπόδειξη του Αντιδημάρχου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών Υπηρεσιών εφαρμόζοντας την πάγια εντολή του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης, απέστειλε προς το Επιμελητήριο (ΓΕΜΗ) Έβρου, ηλεκτρονικό μήνυμα με το οποίο ζητούσε να αποστείλουν στον Δήμο κατάσταση    εμπόρων  για την  προμήθεια   ποδηλάτων που έχουν έδρα τον Δήμο Αλεξανδρούπολης.
  2. Την Τρίτη 26-05-2020 και ώρα 11.21 π.μ, ο αρμόδιος υπάλληλος του Επιμελητηρίου (ΓΕΜΗ) Έβρου απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα με επισυναπτόμενη λίστα μελών του που έχουν δραστηριότητα, την εμπορία ποδηλάτων, και έδρα το Δήμο Αλεξανδρούπολης. Από την λίστα προκύπτουν οι εξής:
ΧΑΤΖΗΣΩΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΜ.ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΠΑΜΠΑΤΖΑΝΙΔΟΥ ΔΗΜ.ΧΡΥΣΗ
Α. ΚΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ  Ε.Ε.
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΔΗΣ Β. – ΞΙΩΤΙΔΗΣ Β. Ο.Ε.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ Ο.Ε.
Ε. ΜΕΤΑΛΛΟΠΟΥΛΟΥ-Α. ΒΟΥΡΔΟΛΗ Ο.Ε.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ Β. ΙΩΑΝΝΗΣ
ΒΟΥΖΗΣ ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.
ΧΑΣΑΝΟΓΛΟΥ ΤΖ.ΣΙΝΑΝ
ΛΟΥΜΠΑΚΗ Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
  1. Με την υπ’ αριθ. πρωτ. 14604/26-05-2020 πρόσκληση κλήθηκαν ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ οι ανωτέρω ΤΟΠΙΚΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ, έως την Παρασκευή 29-05-2020 και ώρα 13.00, να υποβάλλουν τις προσφορές τους, αφού πρώτα τις πρωτοκολλήσουν με την προβλεπόμενη διαδικασία και τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε σφραγισμένους φακέλους. Δυστυχώς μόνο η δεύτερη υποψήφια δεν έλαβε την πρόσκληση διότι δεν απαντούσε σε καμία κλήση (με βάση τα στοιχεία του ΓΕΜΗ του Επιμελητηρίου Έβρου)  που έγινε εκ μέρους της αρμόδιας υπηρεσίας προμηθειών, έτσι ώστε να δώσει τα στοιχεία της για να της αποσταλεί η πρόσκληση.
  1. Επί της προσκλήσεως απάντησαν έως και την 29-05-2020 και ώρα 13.00 οι κάτωθι υποψήφιοι με τους αντίστοιχους αριθμούς πρωτοκόλλων:
ΧΑΤΖΗΣΩΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΜ.ΙΩΑΝΝΗΣ 15043/29-05-2020
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ Ο.Ε. 15119/29-05-2020
Ε. ΜΕΤΑΛΛΟΠΟΥΛΟΥ-Α. ΒΟΥΡΔΟΛΗ Ο.Ε. 15120/29-05-2020
  1. Την Παρασκευή 29-05-2020 και ώρα 14.30, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Κιζιρίδης Γιώργος και η αρμόδια υπάλληλος του τμήματος Λογιστηρίου Προϋπολογισμού Προμηθειών & Αποθηκών κ. Τοπαλούδη Σοφία, αποσφράγισαν τις τρείς (3) προσφορές που κατατέθηκαν στον Δήμο. Από τους ανωτέρω υποψήφιους η μια επιχείρηση δεν έφερε κατά τον ορθό και προβλεπόμενο τρόπο τα απαραίτητα δικαιολογητικά με το γνήσιο της υπογραφής στις υπεύθυνες δηλώσεις.
Επίσης διαπιστώθηκε ότι στον σφραγισμένο φάκελο δεν συμπεριλαμβανόταν η σφραγισμένη κατά την πρόσκληση οικονομική προσφορά. Ως εκ τούτου αποκλείστηκε από την διαδικασία.
  1. Από τις δύο εναπομείνασες επιχειρήσεις που πληρούσαν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και είχαν προσκομίσει σφραγισμένη οικονομική προσφορά αναδείχθηκε προμηθευτής με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης δυνάμει της υπ’ αριθ. πρωτ. 15183/29-05-2020 απόφασης του Δημάρχου, η επιχείρηση  Ε. ΜΕΤΑΛΛΟΠΟΥΛΟΥ-Α. ΒΟΥΡΔΟΛΗ Ο.Ε. με προσφορά ύψους 4.152 ευρώ ως χαμηλότερη και συμφερότερη για τον Δήμο Αλεξανδρούπολης.

Η εντολή του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης, από την εμφάνιση της πανδημίας και εντεύθεν είναι στα πλαίσια της στήριξης της τοπικής οικονομίας, σε τέτοιες περιπτώσεις να επιλέγονται πρωτίστως επιχειρήσεις που εδρεύουν και λειτουργούν στο Δήμο μας, προς στήριξη τους. Αυτό έγινε και θα συνεχίσει να γίνεται και στο μέλλον.Το αντικείμενο του συγκεκριμένου και φοβερού «σκανδάλου»  είναι το γεγονός ότι, στην εταιρεία που προσέφερε την φθηνότερη τιμή και  αναδείχθηκε προμηθευτής της  εν λόγω προμήθειας, συμμετέχει ως εταίρος συγγενικό πρόσωπο Αντιδημάρχου της Αλεξανδρούπολης.

Με δεδομένο το ενδιαφέρον όλων μας  για την απρόσκοπτη λειτουργία της τοπικής μας δημοκρατίας, καλούμε τους επικεφαλής των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου,  να τοποθετηθούν δημόσια, υποδεικνύοντας αν γνωρίζουν κάποιο διάταξη Νόμου του Ελληνικού Κράτους, η οποία αποκλείει εντελώς και εξ’ υπαρχής από το δικαίωμα συμμετοχής σε προμήθειες υλικών και υπηρεσιών συγγενικών προσώπων πολιτών, που ασκούν δημόσια διοίκηση.

Ειδικότερα όταν τα πρόσωπα αυτά, όπως ο Αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βουρδόλης, δεν έχει καμία απολύτως διοικητική ή άλλη σχέση με τις υπηρεσίες που συνάπτουν τις διαδικασίες  της σύμβασης από το στάδιο της σύνταξης της μελέτης έως και την υπογραφή του σχετικού συμφωνητικού, πόσο δε μάλλον όταν δεν αποτελεί τακτικό μέλος της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η οποία καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές καθώς και τον ενδεικτικό προϋπολογισμό οποιασδήποτε προμήθειας ή υπηρεσίας.

Την ίδια στιγμή τα αρχεία του Δήμου Αλεξανδρούπολης περιλαμβάνουν αναρίθμητες περιπτώσεις του παρελθόντος, όπου συγγενείς αιρετών ανέλαβαν ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΑ βάσει της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας είτε να παράσχουν υπηρεσίες είτε να προμηθεύουν προϊόντα είτε να υλοποιήσουν έργα του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

ΤΟΤΕ, υπ’ ευθύνη των προηγούμενων  σχημάτων του Δ.Σ. και ορισμένων τοπικών Μ.Μ.Ε. και ιστοσελίδων, δεν έγινε ποτέ τέτοιο θέμα και δεν ετέθη ποτέ σε τέτοιο βαθμό ζήτημα «προκλητικής απευθείας ανάθεσης». Άραγε τι κρύβεται πίσω από αυτή την στάση;

Αρχίζει πλέον και ερμηνεύεται εύκολα ο ρόλος συγκεκριμένων τοπικών ΜΜΕ και ιστοσελίδων, τα οποία επιλεκτικά ανακαλύπτουν και χαρακτηρίζουν «σκάνδαλα» περιπτώσεις σαν την παραπάνω, κάνοντας όμως «γαργάρα» (κατά την λαϊκή έκφραση), θέματα όπως η αγορά ανύπαρκτων αποκριάτικων αρμάτων τον Αύγουστο του 2019, η εξαφάνιση τόνων πολύτιμου λιπάσματος από δωρεά του αγωγού TAP,  η ανατύπωση χιλιάδων DVD και η διανομή τους με άγνωστο τρόπο και προορισμό, η αδήλωτη “μαύρη” εργασία δημοτών από την  ευάλωτη κοινωνική ομάδα των μουσουλμάνων κατοίκων της οδού Άβαντος, η παραγωγή τηλεοπτικού σποτ για την καθαριότητα ύψους 3800 € σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό κ.α

Να θυμίσουμε κάπου εδώ ότι πολλά από τα παραπάνω είτε συνέβησαν σε περίοδο που δεν επιτρεπόταν εκ του Νόμου διενέργεια απευθείας ανάθεσης (περίοδος από τις δημοτικές εκλογές του 2019 έως και την ανάληψη καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής), είτε συνέβησαν επί μακρόν στα παρελθόντα έτη, δημιουργώντας βεβαιότητα για ανασφάλιστη και επικίνδυνη εργασία με άλλα ονόματα και πρόσωπα, συμπαθών συνδημοτών μας. Άραγε για τα παραπάνω πραγματικά «σκάνδαλα» θα λάβουν, όσοι πρέπει, θέση με αντικειμενικότητα, όπως επιβάλλει η θέση τους στο δημόσιο γίγνεσθαι;

Στο πλαίσιο των νέων ηθών και στην προσπάθειά μεταξύ άλλων για την εξυγίανση των μηχανισμών πληροφόρησης και ενημέρωσης των δημοτών, είναι χρέος όλων μας πέραν από πολιτικές αντιπαραθέσεις, αντιπαλότητες και συγκρούσεις, να παλέψουμε για την αλήθεια και την αντικειμενικότητα.
Το επιζητούν και το δικαιούνται οι δημότες μας!
Είναι θέμα Δημοκρατίας!

Επισυναπτόμενα αρχεία
Μελέτη προμήθειας ποδηλάτων
Συνεδρίαση Οικονομικής Επιτροπής
Επικοινωνία με Επιμελητήριο Εβρου
Πρόσκληση για υποβολή προσφοράς
Απόφαση Δημάρχου
Προηγούμενο άρθροΔ’ Σώμα Στρατού: Η απόρθητη εμπροσθοφυλακή του Έβρου
Επόμενο άρθροΣΥΡΙΖΑ για Εβρο: «Ναι» στον φράχτη, αλλά δεν είναι η λύση στο προσφυγικό