Ερωτήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης Αλεξανδρούπολης για το άνοιγμα των σχολείων

Δημοσιεύτηκε στις: at 15:59
17 0

Τα σχολεία άνοιξαν και είναι σημαντικό ζήτημα η ασφαλής λειτουργία τους αφού ήδη έχουμε θετικά κρούσματα. Η καθαριότητα των σχολικών χώρων δε διασφαλίζεται με βάση τις εργατοώρες των καθαριστριών που όρισε η Κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας, έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Εκπαίδευση, για το γεγονός ότι μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας covid-19.

Η κυβέρνηση επέλεξε, αντί για να πάρει ουσιαστικά υγειονομικά μέτρα, να προχωρήσει στην πεπατημένη, χωρίς να προβεί στην θωράκιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, στην προστασία στους χώρους δουλειάς, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην λειτουργία με το άνοιγμα των σχολείων.

Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απαντούν με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ καταργούν  εκατοντάδες ολιγομελή τμήματα σε όλη τη χώρα αλλά και σε σχολεία του Δήμου μας (1ο ΕΠΑΛ, ΓΕΛ ΦΕΡΩΝ). Ενώ δεν λαμβάνουν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα, για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.

Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, απαντούν με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη.

Απέναντι στο αίτημα για καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό καθαριστριών/ων, με πλήρες ωράριο, απαντούν με 2ωρες συμβάσεις (!) και απολύσεις καθαριστριών/ών. Δεν μπορεί και δεν πρέπει, να σηκώσουν οι Δήμοι το οικονομικό –και όχι μόνο- βάρος. Δεν πρέπει να συνεχιστεί η οικονομική αιμορραγία τους, για υποχρεώσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και της κυβέρνησης συνολικά.

Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές απαντούν με self-test στους μαθητές και επί πληρωμή τεστ στους εκπαιδευτικούς, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στην ατομική ευθύνη.

Απέναντι στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, απαντούν με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.

Αντί να λάβουν υπόψη τις σοβαρές ευθύνες που τους βαραίνουν, για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες τους εδώ και δύο χρόνια, τα σχολεία υπολειτουργούν,  για μια ακόμα φορά προσπαθούν, με επικοινωνιακά τρικ, να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω τους, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους και την ίδια ώρα παίρνουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα, που τσακίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Οι κυβερνητικές ευθύνες, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς γονείς εκπαιδευτικούς μαθητές, ούτε ρίχνοντας τις δικές της ευθύνες στους Δήμους.

Ρωτάμε την Δημοτική αρχή τι μέτρα θα πάρει ώστε να εξασφαλιστούν όλα τα παραπάνω για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με δεδομένο ότι :

Ο αριθμός των σχολικών καθαριστριών  που έχετε προσλάβει είναι ο ίδιος  με τον περσινό (70 πλήρους και 8 μειωμένου, πέρσι 75) ενώ φέτος έχουμε τέσσερα νέα σχολικά κτήρια μεγάλων διαστάσεων που απαιτούν τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό καθαριστών εφόσον λόγω COVID η καθαριότητα ξεκινάει από με την έναρξη των μαθημάτων. Πόσες εργατοώρες εγκρίνει το υπουργείο και με ποιο ποσό. Ποιο ποσό πληρώνει ο Δήμος για τη μετατροπή των συμβάσεων σε πλήρους και τι ενέργειες κάνει προς το Υπουργείο για να διεκδικήσει αυτό το ποσό. Τί σχεδιασμό κάνετε ώστε να υπάρχει καθαριότητα σε κάθε σχολική μονάδα για να μην μοιράζεται το προσωπικό σε σχολεία.

Τα νέα σχολεία (4ο Γυμνάσιο- 2ο ΓΕΛ ) έχουν μικρότερες αίθουσες με μεγάλο αριθμό μαθητών λόγω των κυβερνητικών αποφάσεων τα τελευταία χρόνια για αύξηση του αριθμού ανά τμήμα. Κι ενώ φτιάχτηκαν νέα κτήρια για να ανασάνουν τα σχολεία, κύρια τα γυμνάσια, ο χαρακτηρισμός του 6ου σε Πειραματικό δημιούργησε πολλά προβλήματα με αύξηση των τμημάτων στα υπόλοιπα γυμνάσια ενώ στο πειραματικό υπάρχουν 7 κενές αίθουσεςΣε ποιο σημείο βρίσκεται το ζήτημα του εξοπλισμού στο 4ο ΕΠΑΛ και το Πειραματικό Γυμνάσιο.

Τα κρούσματα COVID από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων επιβάλουν εγρήγορση. Απαιτούμε άμεση απολύμανση των σχολικών αιθουσών την ίδια ημέρα του κρούσματοςπαρουσία του ΕΟΔΥ έξω από τις σχολικές μονάδες και ιδιαίτερα σε κείνες που εμφανίζονται κρούσματα, λειτουργία κλιμακίου του ΕΟΔΥ και το απόγευμα γιατί διαφορετικά οι γονείς των μαθητών δεν μπορούν να πραγματοποιούν δωρεάν τα υποχρεωτικά τεστ και θα αναγκάζονται να πληρώνουν.

Σχετικά άρθρα

ΕΓΚΏΜΙΟΝ ΜΕΓΑΛΟΜΆΡΤΥΡΟΣ ΣΕΒΑΣΤΟΚΡΆΤΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΛΈΩ ΘΕΟΎ ΠΙΣΤΟΎ ΒΑΣΙΛΈΩΣ ΡΩΜΗΏΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΥ ΙΑ΄ΠΑΛΑΙΟΛΌΓΟΥ (+29 ΜΑΪ́ΟΥ 1453) (γράφει ο Ιωάννης Ελ. Σιδηράς)

Δημοσιεύτηκε από: - 28 Μαΐου 2018 0
ΕΓΚΏΜΙΟΝ ΜΕΓΑΛΟΜΆΡΤΥΡΟΣ ΣΕΒΑΣΤΟΚΡΆΤΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΛΈΩ ΘΕΟΎ ΠΙΣΤΟΎ ΒΑΣΙΛΈΩΣ ΡΩΜΗΏΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΥ ΙΑ΄ ΠΑΛΑΙΟΛΌΓΟΥ (+29 ΜΑΪ́ΟΥ 1453) «Το δε την Πόλιν σοι…

Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ- Ιούλιος 2015 – Εξαμηνιαία αποτύπωση οικονομικού κλίματος στις μικρές επιχειρήσεις (0-49 άτομα προσωπικό οι οποίες αποτελούν το 99,6% των ελληνικών επιχειρήσεων)

Δημοσιεύτηκε από: - 2 Σεπτεμβρίου 2015 0
Σε καθεστώς συρρίκνωσης και διαρκούς ματαίωσης ή στη καλύτερη των περιπτώσεων αναστολής των επενδυτικών σχεδίων («κλειστό μέχρι νεοτέρας») βρίσκονται οι…