Στην κατασκευή του πρώτου της ηλεκτροκίνητου μονοθέσιου προχωρά η Democritus Racing team, αγωνιστική και ερευνητική ομάδα του ΔΠΘ που ιδρύθηκε στην Ξάνθη με στόχο τη μελέτη και την κατασκευή μονοθέσιων τύπου Formula, με απώτερο σκοπό τη συμμετοχή και τη διάκριση σε διαγωνισμούς παγκόσμιας εμβέλειας.
Όπως είπαν στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο Ιάσονας Κατσαντώνης και η Αφροδίτη Αδριανού, φοιτητές του ΔΠΘ και μέλη της ομάδας, στο διαγωνισμό της Ολλανδίας που πήραν πρόσφατα μέρος η ομάδα τους απέδειξε τις ικανότητές της για ακόμη μια φορά και κατέκτησε την 6η θέση εντυπωσιάζοντας με την «Αργώ», το όχημά τους.
Υπεύθυνος του marketing στη Democritous Racing team ο Ιάσονας, αρχηγός της ομάδας η Αφροδίτη, δύο από τα 40 μέλη της ομάδας που κατάφερε και διακρίθηκε στους δύο διαγωνισμούς σε Ιταλία και Ολλανδία.
«Η ομάδα μας αποτελείται από φοιτητές όλων των Σχολών του Πολυτεχνείου Ξάνθης ενίοτε έχει και άτομα από άλλα τμήματα του ΔΠΘ που μπορεί να σπουδάζουν οικονομικά και να ενδιαφέρονται για το marketing. Στόχος της να κατασκευάζει με τελείως πρωτότυπο τρόπο μονοθέσια αγωνιστικά» δήλωσε ο Ιάσονας και εξήγησε: «Η ομάδα σχεδιάζει και κατασκευάζει μονοθέσια τύπου Φόρμουλα. Παίρνουμε μέρος σε διαγωνισμούς, όπως η Formula Student. Κάθε χώρα που συμμετέχει σε αυτή τη διοργάνωση διοργανώνει μόνη της ένα δικό της διαγωνισμό με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Φέτος συμμετείχαμε στην Ολλανδία».
Σύμφωνα με την Αφροδίτη Αδριανού «η ομάδα επικεντρώνεται κυρίως σε αγώνες στην Ευρώπη, Αγγλία, στην Ολλανδία, στη Γερμανία. Οι διαγωνισμοί γίνονται σε πίστες οι οποίες χρησιμοποιούνται και σε άλλους τύπους αγώνων, στην Αγγλία για παράδειγμα γίνονται στο Σίλβεστρον, που είναι η πίστα όπου γίνονται οι πραγματικοί αγώνες φόρμουλα ένα, οπότε παίρνουμε και μια γεύση από πραγματικό racing».
Όπως εξήγησε: «Οι διαγωνισμοί χωρίζονται σε δύο τμήματα είναι τα στατικά αγωνίσματα και τα δυναμικά αγωνίσματα. Ό,τι έχει να κάνει με το μονοθέσιο που τρέχει μέσα στην πίστα, η επιτάχυνση, το πώς φρενάρει, η αποδοτικότητα του καυσίμου, όλα αυτά που βλέπουμε τα τυπικά και μετά τα στατικά αγωνίσματα είναι ό,τι περιβάλλουν την κατασκευή του Μονοθέσιου, ο σχεδιασμός, η κοστολόγηση, η εξέταση της μαζικής παραγωγής του Μονοθέσιου μεγάλη η γκάμα».
Στην ομάδα συμμετέχουν όλες οι Σχολές της Ξάνθης: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών,Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης και Μηχανικών Περιβάλλοντος. Είναι διατμηματική η ομάδα και έχουμε φοιτητές από όλες αυτές τις Σχολές, ο καθένας ασχολείται με ένα διαφορετικό αντικείμενο, η ομάδα χωρίζεται σε δύο τμήματα, είναι το τμήμα της παραγωγής και το τμήμα της διαχείρισης. Στην παραγωγή γίνεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση. Δουλειά που γίνεται από την υπο-όμαδα ηλεκτρολογικού και την υποομάδα των Ηλεκτρονικών. Και στο Τμήμα της Διαχείρισης λειτουργεί το τμήμα marketing, το τμήμα της ανάπτυξης της ομάδας και το τμήμα των στατικών διαγωνισμάτων.
Όπως αποκάλυψαν οι φοιτητές « Υπεύθυνος καθηγητής ο κος Παντελής Μπότσαρης, σημαντική η βοήθεια του εργαστηρίου μικρο και νανο-τεχνολογίας, αλλά και του εργαστηρίου της Ρομποτικής και Αυτοματισμών.
Μιλώντας για την «Αργώ» ο Ιάσονας έδωσε τα χαρακτηριστικά της «Αποτελείται από έναν κινητήρα 600 κυβικών τετρα-κύλινδρο Yamaha, ένα σωληνωτό σασί από αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια από αεροδυναμικά τα οποία είχαν κατασκευαστεί από μέλη της ομάδας από ανθρακονήματα. Μπορεί να πιάσει τα 120 χιλιόμετρα ανά ώρα σαν τελική ταχύτητα. Η επιτάχυνση της είναι 4,5 στα 100 χιλιόμετρα . Ο κόσμος ζητά συνέχεια να μάθει ποια είναι η τελική ταχύτητα.
Και η Αφροδίτη πρόσθεσε: «Μετά την «Αργώ» είπαμε να κάνουμε ένα αρκετά τολμηρό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση για δύο κυρίως λόγους: αρχικά παρατηρήσαμε τι συμβαίνει στην αγορά αυτή τη στιγμή, πώς κινείται η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, είναι γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, αυτό παρατηρήσαμε, αυτό είδαμε στο πανεπιστήμιο μας και δεύτερον ήταν οι απαιτήσεις των ίδιων των διαγωνισμών, θεωρήσαμε ότι είναι καλύτερο να προχωρήσουμε σε ένα καινούργιο τομέα».
Σύμφωνα με τον Ιάσονα το εγχείρημα βρίσκεται στο σχεδιασμό και τη μελέτη, «βλέπουμε ότι η τάση είναι τα ηλεκτροκίνητα και αυτά θα επικρατήσουν. Οι κανονισμοί ευνοούν την ηλεκτροκίνηση και εμείς προσαρμοζόμαστε».
Πηγή: www.ertnews.gr