Ο Χρήστος Γιορδαμλής – Πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμου Βιομηχανιών-Βιοτεχνιών ΑΜΘ διαπιστώνει πως, παρά τις περί του αντιθέτου κυβερνητικές εξαγγελίες, δεν διαφαίνεται σοβαρή προσπάθεια αλλαγής του στρεβλού παραγωγικού μοντέλου της περιοχής με αποτέλεσμα να οδηγείται σε μαρασμό.

Τα τελευταία χρόνια η Θράκη αποτέλεσε κρίσιμο μέρος της πολιτικής αντιπαράθεσης, χωρίς όμως αυτό να έχει βοηθήσει ιδιαίτερα την περιοχή, καθώς παραμένει μια από τις φτωχότερες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης. Μάλιστα, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για το αντίθετο, δεν διαφαίνεται κάποια σοβαρή προσπάθεια αλλαγής του στρεβλού παραγωγικού μοντέλου της περιοχής.

Αυτόν τον μαρασμό και την επενδυτική ένδεια διαπίστωσε και ο πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμου Βιομηχανιών-Βιοτεχνιών ΑΜΘ, Χρήστος Γιορδαμλής, επισημαίνοντας για ακόμη μία φορά προς την πολιτεία τη δέσμευσή της να υλοποιήσει τις προβλέψεις του πορίσματος της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη που ψηφίστηκε στη Βουλή. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως σε δηλώσεις του στην τοπική εφημερίδα της Ξάνθης «Εμπρός», ο κ. Γιορδαμλής εξέφρασε την αγωνία του επιχειρηματικού κόσμου της Θράκης για επιβίωση κόντρα σε τεράστια λειτουργικά κόστη, λόγω της απόστασης από το κέντρο, που δημιουργούν συνθήκες ασφυξίας μειώνοντας την ανταγωνιστική δυνατότητά τους.

Ακόμη ο κ. Γιορδαμλής, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναγνωρίζοντας αυτό το ανταγωνιστικό μειονέκτημα των επιχειρήσεων της Θράκης λόγω της έλλειψης σιδηροδρόμου, υποσχέθηκε μεταφορικό ισοδύναμο, τόνισε πως: «Μέχρι τώρα δεν είδαμε να υλοποιείται κάποια υπόσχεση για το μεταφορικό ισοδύναμο. Αν υπάρχει πολιτική βούληση, πάντα βρίσκεται ο τρόπος από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Εχουμε ένα πόρισμα της Διακομματικής που ψηφίστηκε στη Βουλή και αυτό σημαίνει πως πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή. Ομως μέχρι τώρα δεν έγινε τίποτε. Και στο μεταξύ η κατάσταση χειροτερεύει. Εχουμε σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους που καθιστά τις επιχειρήσεις μη ανταγωνιστικές, γι’ αυτό και έχουμε εκροή προς το κέντρο», επισημαίνει ο κ. Γιορδαμλής.

Μπορεί το τελευταίο διάστημα να έχει εκφραστεί έντονα το ενδιαφέρον των Αμερικανών για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου θα λειτουργήσει η πλωτή μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά αυτό απλά δίνει στην Αλεξανδρούπολη ένα σημαντικό αναπτυξιακό προβάδισμα έναντι της Κομοτηνής και της Ξάνθης. Χωρίς όμως ισόρροπη ανάπτυξη εντός της περιφέρειας δεν επιτυγχάνεται ο στόχος να βγει η περιοχή από το τέλμα. Στις δηλώσεις του ο πρόεδρος των βιομηχάνων της περιοχής αναφέρθηκε και στο διαχρονικό αίτημα να γίνει η Θράκη διαμετακομιστικό κέντρο, το οποίο κινδυνεύει να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.

Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει: «Παραμένει ευχολόγιο να καταστεί η Θράκη διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Ευρώπης. Για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουν υποδομές. Πού είναι η σιδηροδρομική Εγνατία; Πού είναι η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου από τους Τοξότες στην Αλεξανδρούπολη και από εκεί στο Ορμένιο; Το λιμάνι της Καβάλας αλλά και τα αεροδρόμια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης έχουν θέματα.

»Πρέπει η πολιτεία να γίνει πιο ουσιαστική και οι πολιτικοί πιο συγκεκριμένοι όταν μιλάνε για τη Θράκη, για το τι και πότε θα κάνουν αυτά που υπόσχονται. Πότε θα γίνουν όλα αυτά; Ομως οι επιχειρήσεις λειτουργούν σήμερα και είναι αντιμέτωπες με ένα τεράστιο λειτουργικό κόστος. Παλιότερα είχαν το 12%, που ήταν η απάντηση της πολιτείας για να αντιμετωπίσει η επιχείρηση το έλλειμμα ανταγωνισμού για την απόφασή της να λειτουργήσει στη Θράκη».

Υπενθυμίζεται ότι, παρότι ο αναπτυξιακός νόμος δίνει κάποια επενδυτικά κίνητρα με μια κλιμάκωση 5% για τη Ροδόπη και την Ξάνθη και 10% για τον Εβρο καθώς και μέρος του ποσού υπό τη μορφή χρηματοδότησης και όχι φοροαπαλλαγών σε σχέση με άλλες περιοχές, η κατάσταση δεν έχει αλλάξει. Οπως αναφέρει ο κ. Γιορδαμλής:

«Η Θράκη αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε τέλμα. Είναι ο σιωπηλός μας πόνος αυτός. Υπάρχει επενδυτική ένδεια. Δεν γίνονται επενδύσεις παρά τα κίνητρα που δίνονται από τον αναπτυξιακό νόμο. Ας ελπίσουμε ότι ο νέος αναπτυξιακός που σχεδιάζεται θα περιλαμβάνει μια ζώνη σημαντικών κινήτρων. Αυτό που ζητάμε είναι η πολιτεία να κάνει αυτά που έχει υποσχεθεί για την περιοχή. Να μη μείνουν στα λόγια. Γιατί προς το παρόν είναι μόνο λόγια»!

Προηγούμενο άρθροΠροχωρά η διαδικασία για τη νέα ΜΕΑ στη Σαμοθράκη
Επόμενο άρθροΗ Νοσηλευτική Σχολή από το 2025 στην Αλεξανδρούπολη – Δείτε όλες τις αλλαγές των τμημάτων