Γραπτή Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Ναυτιλίας και Αγροτικής Ανάπτυξης κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, την οποία συνυπέγραψαν ο Βουλευτής Καβάλας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Βουλευτής Δράμας, Δημήτρης Κυριαζίδης, για την παραβίαση των εθνικών χωρικών υδάτων από τουρκικά αλιευτικά στον ευρύτερο χώρο του Θρακικού Πελάγους.

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση  σοβαρότατο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αλιείς στον ύφαλο της Ζουράφας στο Θρακικό Πέλαγος, ενώ προ ημερών σημειώθηκε σοβαρό επεισόδιο παραβίασης των ελληνικών χωρικών υδάτων σε απόσταση 6 μιλίων ανατολικά της Θάσου στο ΒΑ Αιγαίο στο ύψος των εκβολών του ποταμού Νέστου.

Το θέμα έχει αναδειχθεί στο παρελθόν μέσω Επίκαιρης Ερώτησης ( διαβάστε την σε αυτό το link http://www.dimoschakis.gr/?p=5548 )  που κατατέθηκε στις 2 Μαΐου  2017, για την οποία είχε δηλώσει αναρμόδιος να απαντήσει ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και μέσω σχετικής Ερώτησης που κατατέθηκε στις 24 Μαΐου 2017 ( διαβάστε την σε αυτό το link http://www.dimoschakis.gr/?p=5735 ) .

Στην απάντησή τους (διαβάστε την σε αυτό το link http://www.dimoschakis.gr/?p=6043 )  τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Εξωτερικών αναλώθηκαν σε ευχολόγια και αναφέρθηκαν σε ανταλλαγή… υπηρεσιακών απόψεων ανάμεσα σε Υπηρεσίες των δύο Υπουργείων, με στόχο την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων.

Η πραγματικότητα, όμως, είναι διαφορετική, καθώς όχι μόνο δεν προστατεύονται τα εθνικά συμφέροντα της χώρας, αλλά επιπλέον, καταφέρεται σοβαρότατο οικονομικό πλήγμα στον ελληνικό αλιευτικό στόλο της ευρύτερης περιοχής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Έλληνες αλιείς καταγγέλλουν, ότι οι Τούρκοι ψαράδες παραβιάζουν και τους κανόνες ασφαλείας της ναυσιπλοΐας πλέοντας χωρίς φώτα και με μεγάλη ταχύτητα μέσα στο σκοτάδι, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ακόμα και ο κίνδυνος σύγκρουσης σκαφών.

Οι τοπικές Λιμενικές Αρχές κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να προστατέψουν τους αλιείς μας, παρά τις πενιχρές δυνατότητες του Σώματος σε διαθέσιμα και κατάλληλα για την επιτήρηση των χωρικών μας υδάτων, σκάφη. Είναι, όμως, εμφανής η απουσία του Πολεμικού Ναυτικού στο Θρακικό Πέλαγος, καθώς εδώ και δύο χρόνια περίπου λείπει από τη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή η Κανονιοφόρος που είχε αναλάβει την επιτήρηση της περιοχής.

Οι Βουλευτές ρωτάνε τους Υπουργούς σε ποιες ενέργειες θα προβούν για να προστατέψουν τους Έλληνες αλιείς στο Θρακικό Πέλαγος και πως θα αποτρέψουν την καταστροφή των αλιευτικών πεδίων.

Επίσης, αν θα υπάρξει ενίσχυση της παρουσίας του Πολεμικού Ναυτικού στο Θρακικό Πέλαγος και στο ΒΑ Αιγαίο με διάθεση σκαφών περιπολίας, όπως η ως άνω Κανονιοφόρος.

Τέλος, ζητούν να μάθουν σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για να ενισχύσει τους αλιείς που δραστηριοποιούνται στο Θρακικό Πέλαγος και πλέον αντιμετωπίζουν εμφανές πρόβλημα επιβίωσης.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

“Η παραβίαση των εθνικών χωρικών υδάτων από τουρκικά αλιευτικά στο ευρύτερο χώρο του Θρακικού Πελάγους και του ΒΑ Αιγαίου έχει εξελιχθεί σε ιδιαίτερα ανησυχητικό και σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.

Ως γνωστόν, η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή αποτελεί το μεγαλύτερο και αποδοτικότερο αλιευτικό πεδίο της χώρας. Πλην, όμως, σοβαρότατο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αλιείς στον ύφαλο της Ζουράφας στο Θρακικό Πέλαγος, ενώ προ ημερών σημειώθηκε σοβαρό επεισόδιο παραβίασης των ελληνικών χωρικών υδάτων σε απόσταση 6 μιλίων ανατολικά της Θάσου στο ΒΑ Αιγαίο στο ύψος των εκβολών του ποταμού Νέστου.

Το θέμα έχει αναδειχθεί στο παρελθόν μέσω Επίκαιρης Ερώτησης που κατατέθηκε στις 2 Μαΐου  2017, για την οποία είχε δηλώσει αναρμόδιος να απαντήσει ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και μέσω σχετικής Ερώτησης που κατατέθηκε στις 24 Μαΐου 2017.

Στην απάντησή τους τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Εξωτερικών αναλώθηκαν σε ευχολόγια και αναφέρθηκαν σε ανταλλαγή… υπηρεσιακών απόψεων ανάμεσα σε Υπηρεσίες των δύο Υπουργείων, με στόχο την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων.

Η πραγματικότητα, όμως, είναι διαφορετική. Στην ουσία, όχι μόνο δεν προστατεύονται τα εθνικά συμφέροντα της χώρας, αλλά επιπλέον, καταφέρεται σοβαρότατο οικονομικό πλήγμα στον ελληνικό αλιευτικό στόλο της ευρύτερης περιοχής. Διότι εκτός από τη συστηματική και κατάφωρη παραβίαση των εθνικών χωρικών υδάτων από τον ανεξέλεγκτο τουρκικό αλιευτικό στόλο, ανακύπτει σοβαρότατο ζήτημα υπεραλίευσης των αλιευτικών πεδίων της συγκεκριμένης περιοχής από τα τουρκικά αλιευτικά που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, χωρίς να υπόκεινται σε κανέναν απολύτως κανόνα, ή περιορισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως προς τον συνεπή με τη βιωσιμότητα θαλασσίων οικοσυστημάτων, ορθολογικό τρόπο αλίευσης, που απαρέγκλιτα ακολουθεί ο ελληνικός αλιευτικός στόλος.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι η εξάντληση των πλουσίων αποθεμάτων της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής, η ουσιαστική καταστροφή της θαλάσσιας ζωής και η τεράστια οικονομική ζημιά που υφίσταται ο ελληνικός αλιευτικός στόλος που δραστηριοποιείται στην περιοχή, με τη δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού υπέρ των Τούρκων αλιέων κατά τα ανωτέρω.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Έλληνες αλιείς καταγγέλλουν, ότι οι Τούρκοι ψαράδες παραβιάζουν και τους κανόνες ασφαλείας της ναυσιπλοΐας πλέοντας χωρίς φώτα και με μεγάλη ταχύτητα μέσα στο σκοτάδι, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ακόμα και ο κίνδυνος σύγκρουσης σκαφών.

Χαρακτηριστικό, δε, παράδειγμα δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού υπέρ των Τούρκων αλιέων αποτελεί το γεγονός ότι μόνο ένα (1) αλιευτικό σκάφος της Περιφέρειας ΑΜΘ έχει αδειοδοτηθεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με άδεια αλίευσης κιτρινόπτερου τόνου (σε σύνολο 55 αδειών που δόθηκαν σε πανελλήνιο επίπεδο!), με αποτέλεσμα τα τουρκικά αλιευτικά να αλιεύουν ανεξέλεγκτα το συγκεκριμένο είδος στην περιοχή, χωρίς βέβαια να λογοδοτούν στους μηχανισμούς περιορισμού των αλιευομένων ποσοτήτων τόνου που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ.

Οι τοπικές Λιμενικές Αρχές κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να προστατέψουν τους αλιείς μας, παρά τις πενιχρές δυνατότητες του Σώματος σε διαθέσιμα και κατάλληλα για την επιτήρηση των χωρικών μας υδάτων, σκάφη. Είναι, όμως, εμφανής η απουσία του Πολεμικού Ναυτικού στο Θρακικό Πέλαγος, καθώς εδώ και δύο (2) χρόνια περίπου λείπει από τη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή η Κανονιοφόρος που είχε αναλάβει την επιτήρηση της περιοχής.

Βάσει των παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Θα προβείτε σε ουσιαστικές ενέργειες για να προστατέψετε τους Έλληνες αλιείς στο Θρακικό Πέλαγος, μετά και τα τελευταία ανησυχητικά κρούσματα παραβιάσεων από Τούρκους αλιείς ανατολικά της Θάσου;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για να αποτρέψετε την καταστροφή των αλιευτικών πεδίων στο Θρακικό Πέλαγο, εξαιτίας της ανεξέλεγκτης δράσης των Τούρκων αλιέων. Θα απευθυνθείτε στους σχετικούς Διεθνούς Οργανισμούς, καταγγέλλοντας τη στάση των Τούρκων αλιέων;
  3. Θα ενισχύσετε την παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού στο Θρακικό Πέλαγος και στο ΒΑ Αιγαίο, με διάθεση σκαφών περιπολίας, όπως η ως άνω Κανονιοφόρος; Θα θωρακίσετε με επιπλέον ενέργειες τα θαλάσσια σύνορά μας στην ευρύτερη περιοχή;

4.       Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για να ενισχύσει τους αλιείς που δραστηριοποιούνται στο Θρακικό Πέλαγος και πλέον αντιμετωπίζουν εμφανές πρόβλημα επιβίωσης;”.

Προηγούμενο άρθροΤον Άγιο Παρθένιο τιμά ο Σύλλογος καρκινοπαθών και φίλων Ν. Έβρου “ΣυνεχίΖΩ”
Επόμενο άρθροΧωρίς νόημα οι επιστολές του κ.Λαμπάκη. Μόνο ο ανταγωνισμός των εταιριών θα ρίξει τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια