Από τα μέσα Ιουλίου του 2015, με ερωτήσεις προς το δημοτικό συμβούλιο και με συνεχή δελτία τύπου και συνεντεύξεις στα τοπικά ενημερωτικά μέσα, η δημοτική παράταξη “ΑΝΑ.Σ.Α.”, προσπάθησε να φέρει στην επικαιρότητα το ζήτημα του παραλιακού μετώπου της Αλεξανδρούπολης, με ιδιαίτερη αναφορά στο τμήμα της δυτικής χερσαίας ζώνης του λιμένα.

Κυρίαρχο θέμα, αποτέλεσε η ανάγκη ουσιαστικής διεκδίκησης από πλευράς της δημοτικής αρχής, για την οριστική παραχώρηση του χώρου αυτού (από τον Άγιο Εύπλου μέχρι και το κτίριο των Ναυτοπροσκόπων), τμήμα το οποίο σήμερα αποτελεί την δυτική χερσαία ζώνη του λιμένα και δυστυχώς συνεχίζει να ανήκει κατά κυριότητα στον Οργανισμό Λιμένα και το ΤΑΙΠΕΔ.

Μάλιστα εγκαίρως και με συνέπεια, τότε είχαμε επισημάνει την ιδιομορφία που υπήρχε ως προς το συγκεκριμένο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Συγκεκριμένα ο χώρος αυτός μπορούσε να «περιέλθει» ή και να αξιοποιηθεί από τον Δήμο, με μια από τις παρακάτω διαδικασίες.

Με τροποποίηση  της  ΧΖΛ ( άρθρα 21 και 22 Ν. 2971/2001 )
Με παραχώρηση   χρήσης  ΧΖΛ ( άρθρο 24 Ν. 2971/2001 και άρθρο 34 Ν. 3153/2003  )
Με προγραμματική σύμβαση  ( άρθρο 25 Ν. 2971/2001 και άρθρο 100 Ν. 3852/2010 )

Στις 12/11/2012, ο Βαγγέλης Λαμπάκης ως δήμαρχος Αλεξανδρούπολης  αποφάσισε και υπόγραψε τελικά μια προγραμματική σύμβαση με τον Ο.Λ.Α. για την οποία πολλοί τότε είχαν εκφράσει αντιρρήσεις επικαλούμενοι πολίτικες σκοπιμότητες, προχειρότητες και αοριστολογίες .

Ανταυτού η επιλογή της τροποποίησης των ορίων της χερσαίας ζώνης λιμένα (ΧΖΛ) θα ήταν η ΜΟΝΗ ΣΙΓΟΥΡΗ επιλογή για το Δήμο αφού με αυτό τον τρόπο δεν θα απαιτείτο καμιά συναίνεση του ΟΛΑ για οποιαδήποτε μελλοντική επέμβαση θα ήθελε να κάνει ο Δήμος.

Επίσης, την περίοδο  2007-2008, χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία όταν με την αριθ. 4244 / 16-7-2008 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ΑΜΘ «Τροποποίηση και επέκταση χερσαίας ζώνης λιμένα Αλεξανδρούπολης»  (ΦΕΚ 369 / 19-8-2008), και την σιωπηρή συναίνεση του Δήμου, η  χερσαία ζώνη του λιμανιού τροποποιήθηκε και συγκεκριμένα, επεκτάθηκε ανατολικά αλλά δεν περιορίστηκε  δυτικά ώστε να περιέλθει στο Δήμο.

Και ότι δυστυχώς δεν πέτυχε τόσα χρόνια η πόλη της Αλεξανδρούπολης, με ανάλογη τροποποίηση της ΧΖΛ το πέτυχε η Καλαμάτα όπου παρόμοια με της Αλεξανδρούπολης χρονίζοντα προβλήματα, επιλύθηκαν οριστικά προς όφελος των πολιτών της (βλ. ΦΕΚ 539 Δ/19-7-1999).

Ένα από τα βασικά ερωτήματα που επίσης τότε θέταμε, ήταν εάν η υπάρχουσα προγραμματική σύμβαση βρίσκονταν σε ισχύ και φυσικά κατά πόσο ήταν ενήμερη, με σκοπό να εξασφαλίζει την δυνατότητα αξιοποίησης αυτής της τόσο σημαντικής για την πόλη περιοχής.

Επισημαίναμε επίσης, πως η έκταση που παραχωρείται με την συγκεκριμένη σύμβαση (απουσιάζει το πάρκινγκ και ο χώρος του Λούνα Πάρκ!!!) δεν καλύπτει τις ανάγκες και το “όραμα” για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση στην παραλιακή μας ζώνη, όπως αυτή αρμόζει στην πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Τα ίδια ακριβώς ερωτήματα θέσαμε υπόψη και της σημερινής διοίκησης του Ο.Λ.Α., κατά την πρόσφατή μας συνάντηση.

Σήμερα και μετά ακριβώς από ένα ολόκληρο χρόνο, ο κ.Λαμπάκης παραδεχόμενος ουσιαστικά, έστω και εκ των υστέρων, το λάθος της προγραμματικής σύμβασης, προσπάθησε με μια συνέντευξη τύπου χωρίς τον αντίλογο της Αντιπολίτευσης, εσπευσμένα και πριν το προγραμματισμένο Δημοτικό Συμβούλιο, να παραπληροφορήσει για ακόμη μια φορά τους ίδιους τους δημότες.

Εξήγγειλε ουσιαστικά την κατάργηση της δικής του προγραμματικής σύμβασης με τον Ο.Λ.Α., με την σύναψη μιας νέας παραχώρησης ΧΡΗΣΗΣ για διάστημα μάλιστα 13 ετών, αυτή την φορά με το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ!!!

Προσπάθησε δηλαδή, σε ένα προσωπικό του μονόλογο, να παρουσιάσει ως επιτυχία το γεγονός πως διορθώθηκε ένα δικό του λάθος, που παρά και τις δικές μας επισημάνσεις, ο ίδιος επί σειρά ετών δεν ήθελε να παραδεχθεί.

Μόνο σε μια περίπτωση θα μπορούσε να επιχαίρει ο κ.Λαμπάκης, αν και εφόσον περιέλθει στον Δήμο η πλήρη κυριότητα του χώρου αυτού, γεγονός που θα πρέπει αποτελεί τον κυρίαρχο και μοναδικό στόχο μας.

Σε ότι αφορά δε, την εξαγγελία του (για πολλοστή φορά), για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου κάτω από τον Φάρο, πρώτον βασίζεται σε μια εντελώς πρόχειρη μελέτη, δεν περιλαμβάνει την προοπτική ανάπτυξης Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών και το κυριότερο δεν έχει καμία εξασφαλισμένη χρηματοδότηση!!! Το μόνο που υπάρχει είναι ένα ποσό από το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ), το οποίο το διεκδικούν εξίσου όλες οι πρωτεύουσες πόλεις της Περιφέρειας ΑΜΘ, συν του Δήμου της Ορεστιάδος.

Ως δημοτική παράταξη θα επιμείνουμε για μια ακόμη φορά, πως απαιτείται άμεσα η διενέργεια ενός Πανελλήνιου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για όλο το παραλιακό μας μέτωπο, στα πρότυπα της Θεσσαλονικής άλλα και άλλων παραλιακών πόλεων, η μεθοδευμένη διεκδίκηση της κυριότητας του χώρου της χερσαίας ζώνης από το ΤΑΙΠΕΔ και τον Ο.Λ.Α. και φυσικά η προσπάθεια εξεύρεσης της απαιτούμενης χρηματοδότησης!

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
“ΑΝΑ.Σ.Α.”

Προηγούμενο άρθροΟ Θεοφάνης Μαλκίδης τιμήθηκε από την Ε.ΠΟ.Φ.Ε.
Επόμενο άρθροΣχέδια επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη