Του Δημήτρη Δελεβέγκου –  www.capital.gr

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η δημοπράτηση του έργου της κατασκευής της οδικής σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης. Το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται στη διαδικασία ανάθεσης σε τεχνικό σύμβουλο της ολοκλήρωσης των μελετών του έργου της τάξεως των 55 εκατ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα μεγιστοποιήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον προς αποκρατικοποίηση λιμένα της Θράκης.

Υπακούει ακόμη, στη στρατηγική που σχεδιάζει η κυβέρνηση για την εποχή μετά τον Covid-19. Αυτή δηλαδή της αύξησης του αριθμού των φορτίων, τα οποία με αφετηρία τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της χώρας, διακινούνται μέσω του ελληνικού εδάφους. “Θα πρέπει να επενδύσουμε στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας του διερχόμενου, μέσω των λιμανιών της χώρας, παγκόσμιου φορτίου. Τα logistics μπορούν να αποτελέσουν τη νέα βιομηχανία για τη χώρα μας, ιδίως εάν λάβουμε υπόψη ότι μάλλον έχουμε χάσει το τρένο των παραδοσιακών φουγάρων” αναφέρει στο Capital.gr ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής.

Η ωρίμανση των μελετών

Ο σύμβουλος θα αναλάβει την επικαιροποίηση-συμπλήρωση των απαιτούμενων μελετών και τευχών δημοπράτησης καθώς και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ωρίμανσης με στόχο τη δημοπράτηση, μέσα στο καλοκαίρι, της οδικής σύνδεσης της Εγνατίας με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης. Η οδική σύνδεση, γνωστή και ως Ανατολική Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης είναι συνολικού μήκους 6 χλμ. Από αυτά 2,5 χλμ. αντιστοιχούν στο δυτικό κλάδο από τη Λεωφόρο Μάκρης, μέχρι την οδό Ηροδότου και 3,5 χλμ. αφορούν τον ανατολικό κλάδο από την οδό Ηροδότου μέχρι και την περιοχή της γέφυρας του Μαΐστρου, στα όρια της έκτασης του Λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, το έργο, αρχικού προϋπολογισμού ύψους 55 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ). Οι εκτιμήσεις τοποθετούν τον επιλέξιμο, μέσω του  ΥΜΕΠΕΡΑΑ, προϋπολογισμό του έργου σε περίπου 35 εκατ. ευρώ.

Το συγκεκριμένο έργο είχε βρεθεί πολύ κοντά στη δημοπράτηση όταν στο τιμόνι του υπουργείου Υποδομών ήταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ωστόσο, η αλλαγή πολιτικού σκηνικού με την επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, ανέτρεψε τους, έως τότε, σχεδιασμούς για την Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης.

Αμερικανικό ενδιαφέρον

Στο διαγωνισμό, που σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ, για την αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να δώσει το “παρών” η Goldair σε κοινοπραξία με αμερικανικές εταιρείες. Το ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση, μέσω ελληνοαμερικανικού σχήματος, του λιμανιού Αλεξανδρούπολης, που είχε εκδηλωθεί πριν ξεσπάει η πανδημική κρίση, παραμένει θερμό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.

Η ελληνοαμερικανική κοινοπραξία προτίθεται να διεκδικήσει δύο ακόμη λιμάνια σε Καβάλα και Βόλο. Τα συγκεκριμένα τρία λιμάνια (Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου) μαζί με επτά ακόμη (Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου και Κέρκυρας) αποτελούν το χαρτοφυλάκιο λιμανιών- υπό την μορφή ανωνύμων εταιρειών- που σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιήσει.

Προηγούμενο άρθροΠοια είναι η διέξοδος από την κρίση; (γράφει ο Δημήτρης Μακροδημόπουλος)
Επόμενο άρθροΚορωνοϊός: Κάπως έτσι θα είναι το καλοκαίρι μας – Τι λένε για να μας προετοιμάσουν οι επιστήμονες