Για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στον Κάθετο Οδικό Άξονα της Νέας Εγνατίας Αρδανίου – Ορμενίου μίλησε σήμερα (16/03) στη Βουλή ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης, στη συζήτηση της σχετικής  Επίκαιρης Ερώτησης που είχε καταθέσει προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα είπε ότι:

  • Μοιάζει με κακόγουστο ανέκδοτο πότε θα τεθεί σε κυκλοφορία ο Κάθετος Οδικός Άξονας, μετά τις τόσες καθυστερήσεις.
  • Θα έπρεπε ο Υπουργός να έρθει στον Έβρο, να ηγηθεί συσκέψεων, να πραγματοποιήσει αυτοψία και να λύσει τα όποια προβλήματα παρατηρούνται .
  • Σε ένα τμήμα του Οδικού Άξονα έχουν σκοτωθεί 11 άτομα κι έχουν τραυματιστεί 48. Είναι ο αιματοβαμμένος δρόμος με τη μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.
  • Οι δηλώσεις του Υπουργού ότι θα ολοκληρωθεί ο Κάθετος Οδικός Άξονας μέσα στο 2018 αφήνουν και πάλι θολό τοπίο. Είναι οργισμένος και απογοητευμένος ο λαός του Έβρου, που απαιτεί δεσμεύσεις, κι όχι άλλα μισόλογα.
  • Έχουν χαθεί εκατομμύρια ευρώ, χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, και ακόμα είναι άθλια η εικόνα στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Θα στείλει ο Υπουργός την υπόθεση στη Δικαιοσύνη;
  • Η Κυβέρνηση πρέπει να εξασφαλίσει την ασφαλή, νόμιμη, οικονομική και ακώλυτη εξασφάλιση αδρανών υλικών και της απόληψης χώματος στον Βόρειο Έβρο για όλα τα εκτελούμενα έργα .
  • Ο Κάθετος Οδικός Άξονας είναι έργο πνοής για τον Έβρο και «πληγώνεται» οικονομικά ο Νομός όσο δεν ολοκληρώνεται.

Αναλυτικά η πρωτολογία

«Κύριε Υπουργέ, τον Ιούνιο του 2015, σε αυτήν την Αίθουσα συζητήσαμε πάλι την επίκαιρη ερώτησή μου, σε ό,τι αφορά την αποπεράτωση του Καθέτου Άξονα της Νέας Εγνατίας Αρδανίου-Ορμενίου και δηλώσατε τότε ότι θα καταβάλλετε προσπάθεια να ολοκληρωθεί το εναπομείναν τμήμα μέχρι το τέλος του 2015, όπως προέβλεπε το χρονοδιάγραμμα. Και όμως, φτάσαμε αισίως στο 2017 και ακόμα μοιάζει με ανέκδοτο και μάλιστα κακόγουστο το πότε θα τεθεί σε κυκλοφορία τόσο το τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες, που είναι το επίμαχο, όσο και το υπόλοιπο τμήμα του Αρδανίου-Μάνδρας.

Από τη στιγμή που και ο ίδιος βλέπατε ότι υπάρχουν τόσα πολλά προβλήματα, δεν θα έπρεπε να είχατε έρθει στον Έβρο εδώ και καιρό να ηγηθείτε συσκέψεων, να πραγματοποιήσετε αυτοψία, να δώσετε λύση στα ανακύπτοντα προβλήματα; Δυστυχώς, όμως, σήμερα τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί και το έργο δεν έχει παραδοθεί. Να ακούσετε και εσείς ο ίδιος και όχι να σας μεταφέρουν τρίτοι ποια είναι τα εμπόδια για να ολοκληρωθεί το έργο. Εσείς επιλέξατε, όμως, να μείνετε αδρανείς.

Στις 28 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους στον Δήμο Σουφλίου έγινε η τελευταία σύσκεψη γι’ αυτό το θέμα με πρωτοβουλία του τοπικού δημάρχου, όπου συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, αλλά και οι υπηρεσίες. Δυστυχώς λείπατε εσείς, αλλά και εκπρόσωπός σας να διαπιστώσετε προσωπικά τις αγωνίες των αρμοδίων φορέων, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, ανθρώπων που έχασαν δικούς τους ανθρώπους, προσφιλή πρόσωπα σε αυτόν τον αιματοβαμμένο δρόμο.

Θέλω να γνωρίζετε και να γνωρίζει και η Βουλή ότι σε ένα τμήμα δεκατεσσάρων χιλιομέτρων σκοτώθηκαν έντεκα συμπολίτες μας, τραυματίστηκαν σαράντα οκτώ και συνέβησαν ενενήντα πέντε τροχαία ατυχήματα. Είναι ο μόνος δρόμος, ο οποίος πραγματικά διεκδικεί την πανελλήνια πρωτοτυπία να έχει τόσο φόρο αίματος, να έχει τόσο απίστευτο βαρύ και άδικο πόνο. Ουδείς άλλος, νομίζω, -κι εσείς το γνωρίζετε καλά- ελληνικός δρόμος έχει αυτή τη συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα προβλήματα, κύριε Υπουργέ, δεν λύνονται από τα υπουργικά γραφεία της Αθήνας, κυρίως όταν πρόκειται για ευαίσθητες περιοχές. Σας θέλουμε κοντά μας, όχι φυσικά για τα εγκαίνια, που πήγατε προχθές στη Ροδόπη, αλλά για την κατασκευή και την αποπεράτωση των έργων και κυρίως των έργων οδοποιίας που πραγματικά …

Αυτή τη φορά έχετε κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, κύριε Υπουργέ;

Σας ερωτώ: Πότε θα αποπερατωθεί ο δρόμος; Πότε θα παραδοθεί σε κυκλοφορία; Θέλουμε ημερομηνίες και αναμένουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις ενώπιον της Ολομέλειας».

Αναλυτικά η δευτερολογία:

«Κύριε Υπουργέ, εδώ είναι η Αίθουσα του ελληνικού Κοινοβουλίου. Δεν κάνουμε μάθημα ιστορίας. Κάνουμε κοινοβουλευτικό έλεγχο. Παρακαλώ. Αυτή τη στιγμή ο λαός ενός νομού είναι απαξιωμένος, είναι αγανακτισμένος, είναι οργισμένος, διότι την κατάσταση δεν την γνωρίζετε. Δεν έχετε έρθει να τη δείτε από κοντά, να τη βιώσετε.

Ήρθατε προχθές για τα εγκαίνια. Δεν ήρθατε στον Έβρο να δείτε την κατάσταση που επικρατεί.

Επίσης, θέλω να σας πω το εξής: Δηλώσατε και στην Κομοτηνή, δηλώνετε και ενώπιον της Βουλής, ότι το ένα τμήμα του έργου, προφανώς το επίμαχο, θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2017. Και το υπόλοιπο θα ολοκληρωθεί το 2018. Το 2018 αρχίζει από τον Ιανουάριο και τελειώνει τον Δεκέμβριο. Ποιο μήνα θα ολοκληρωθεί; Πάλι αφήνετε θολό το τοπίο. Δεν αντέχει άλλο εμπαιγμό ο λαός του Έβρου. Ήδη νιώθει απογοητευμένος, περιφρονημένος και εν πολλοίς, όπως προείπα, οργισμένος. Μισόλογα, υποσχέσεις χωρίς δεσμεύσεις, δεν δεχόμαστε. Έχουμε πρόβλημα. Θέλουμε να το καταλάβετε.

Στην πρόσφατη σύσκεψη στον Δήμο Σουφλίου μιλήσαμε ξανά για τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ με τη χρηματοδότηση, κυρίως λόγω των capital controls και όχι μόνο. Στασιμότητα παρατηρείται στο τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα, λόγω των απαλλοτριώσεων. Και καθυστέρηση παρατηρείται στο τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες, λόγω έλλειψης αδρανών υλικών, αλλά και παράλληλων έργων εκτελούμενων από τον ΟΣΕ.

Τον Ιούνιο του 2015 είχατε πει ότι ο τότε Αναπληρωτής Περιβάλλοντος κ. Τσιρώνης, ο παρακείμενός σας Υπουργός, ότι θα κοίταζε, θα έλυνε το θέμα με την περιφέρεια σχετικά με τα λατομεία, με σκοπό να λειτουργήσει άλλο ένα στον Nομό, και συγκεκριμένα στην περιοχή του βόρειου Έβρου, γιατί το κόστος μεταφοράς των υλικών είναι υπερβολικό.

Μάλιστα δε θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι οι δικές σας υπηρεσίες λένε ότι τα εκτελούμενα έργα πάνω από το Σουφλί επιβαρύνονται λόγω των υλικών κατά 30%. Υπήρχε και στη διάθεσή σας νομοθετική πρόβλεψη σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των λατομείων του βόρειου Έβρου. Έχουν χαθεί εκατομμύρια ευρώ, χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, και ακόμα έχουμε αυτήν την άθλια εικόνα στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο ο οποίος χρειάζεται επιπλέον κρατική χρηματοδότηση. Αλήθεια, πόσο επιπλέον και γιατί; Θα στείλετε την υπόθεση στη δικαιοσύνη; Διότι έχουμε ένα σοβαρό πρόβλημα. Θα χρηματοδοτήσετε το έργο; Αυτήν τη στιγμή είναι όλοι και αναμένουν. Τι απόφαση θα πάρετε; Δεν μας ενημερώνετε.

Επιμένω και θα συνεχίσω να επιμένω, γιατί ο Κάθετος Άξονας αποτελεί έργο πνοής για τον Έβρο, που θα συμβάλλει στην οικονομική πρόοδο του Nομού και της Θράκης γενικότερα. Άλλωστε, κι εσείς προχθές στην ομιλία σας, στα εγκαίνια του κάθετου άξονα της Νυμφαίας, τονίσατε ότι ο ρόλος των Κάθετων Αξόνων είναι να βοηθούν στην κυκλοφορία τουριστικών και εμπορικών μετακινήσεων. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσο πληγώνει οικονομικά τον Nομό μας η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου.

Μιλάτε για ανάπτυξη, όταν δεν μπορείτε να δημιουργήσετε ακόμα και τις πλέον απλές προϋποθέσεις, για να βοηθήσετε την τόνωση της τοπικής οικονομίας. Θα δημιουργήσετε ως Κυβέρνηση στον βόρειο Έβρο όλες τις προϋποθέσεις για την ασφαλή, οικονομική και ακώλυτη εξασφάλιση αδρανών υλικών και νόμιμης απόληψης χώματος από δανειοθαλάμους, νόμιμους όμως, ώστε να αντιμετωπιστούν τόσο αυτά τα έργα που γίνονται όσο και αυτά που θα γίνουν στο μέλλον;

Πάρτε, κύριε Υπουργέ, σας παρακαλώ την κατάσταση στα χέρια σας προσωπικά και θέστε ένα στοίχημα στον εαυτό σας. Μπορείτε να το πράξετε αυτό και πιστεύω ότι θα έχετε τη συμπαράσταση όλων μας, μηδέ εξαιρουμένου και του ομιλούντος. Φανατικά θα είμαι κοντά σας, αρκεί να έρθετε πάνω και να κάνουμε τη σύσκεψη αυτή που απαιτείται. Δεν μπορείτε να έρθετε πάνω; Θα έρθουμε εμείς. Όμως, δεν γίνεται να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, δεν περιποιεί τιμή στο ελληνικό κράτος.

Από την Ανατολή ως τη Δύση να βλέπει μια εικόνα απαράδεκτη. Δεν περιποιεί τιμή σε όλους μας που είμαστε σε αυτήν την Αίθουσα».

Δείτε τις ομιλίες εδώ

Προηγούμενο άρθροΧειροτονία εις πρεσβύτερον του ιεροδιακόνου π. Ιωάννου Κουταλιανού
Επόμενο άρθροΑλλαγή Φρουράς στο Βόρειο Έβρο