ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.

Το 2022 ήταν χρονιά που έγινε άλλη μια παρέμβαση από τις πολλές των κυβερνήσεων να αλλάξουν το θεσμό των λαϊκών αγορών προς το χειρότερο για το λαό. Κεντρική λογική του νέου νόμου 4849/21 (που τον ξεχωρίζει από τους άλλους) είναι:

1) προσπάθεια να αποκτήσουν άδειες εισόδου στις Λαϊκές Αγορές (ΛΑ) μεγάλες εταιρείες μέσω Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να αλλάξει ο χαρακτήρας των ΛΑ, δηλ. μεγαλεμπόριο. Κατόπιν πιέσεων πωλητών και παραγωγών αφαιρέθηκε προσωρινά η δυνατότητα εισόδου μεγαλεμπόρων μέσω ΣΔΙΤ, αλλά δόθηκε η υπερεξουσία στον αρμόδιο υπουργό να το επαναφέρει όποτε θέλει. Παραμένουν επίσης και αρνητικές διατάξεις που κάνουν το νόμο αντιλαϊκό-αντιδραστικό: εξαντλητικά πρόστιμα, ευκολία αφαίρεσης άδειας, κατάργηση κοινωνικών κριτηρίων.

2)Μεγαλύτερη αυστηροποίηση του πλαισίου λειτουργίας και τη διαμόρφωση προϋποθέσεων που σταδιακά αλλάζουν το χαρακτήρα των ΛΑ ως θεσμό που εξασφάλιζε αφενός ένα εισόδημα στα μικρομεσαία και φτωχά λαϊκά στρώματα και αφετέρου φθηνά και καλής ποιότητας προϊόντα στη μεγάλη πλειοψηφία του λαού

3)η προώθηση της όξυνσης της αντίθεσης μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών εμπόρων. Μέσω του νόμου υποδαυλίζεται μια σύγκρουση προκειμένου να συγκρούονται εργαζόμενοι μεταξύ τους για το ποιος, πότε και με ποιο τρόπο θα αποκτήσει μια θέση στη ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο έρχεται από τη δημοτική αρχή η προεκλογική της υπόσχεση για δημιουργία ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΛΑΙΚΗΣ στην οδό Καραολή- Δημητρίου(παλιά θέση παράλληλα με τον σιδηροδρομικό σταθμό). Κι επειδή δεν συμφωνεί το σωματείο παραγωγών (θέλει να παραμείνει στον ΛΟΞΟ, στην Εθν. Αντίστασης όπου γίνεται η ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΑΙΚΗ κάθε Σάββατο) έρχονται στο ΔΣ και οι δύο προτάσεις. Η πρόταση να παραμείνει στον ΛΟΞΟ περιλαμβάνει επέκταση ως την οδό Πραξιτέλους (ο παράλληλος ανάμεσα στη 14η Μάιου και την Ιωακ. Καβύρη) για να χωρέσουν εκτός των παραγωγών και οι έμποροι.

Συγκεκριμένα και οι 2 προτεινόμενες θέσεις έχουν προβλήματα:

ΘΕΣΗ στην Εθν. Αντίστασης:

  • Θεωρούμε ότι εσκεμμένα η πρόταση αυτή «απλώνει» τη λαϊκή ως την Πραξιτέλους ενώ η δημοτική αρχή ξέρει πως οι παραγωγοί προτείνουν την επέκταση προς ανατολικά ως την οδό Ζυμβρακάκη. Έτσι η 14η Μαΐου χωρίζει στη μέση τη λαϊκή, δημιουργεί εκτός από κυκλοφοριακό πρόβλημα και κινδύνους για πεζούς και οδηγούς. Είναι πρόταση που καλλιεργεί την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο σωματείων και αυτό είναι το χειρότερο που μπορούν να πάθουν εργαζόμενοι με κοινά συμφέροντα. Να ψάχνουν μεταξύ τους τον φταίχτη για την αναδουλειά αντί να βάζουν στο στόχαστρο τις κυβερνητικές πολιτικές και τους αιρετούς που τις εφαρμόζουν.

  • Τέλος είναι στενός ο δρόμος (Εθν. Αντίστασης)στο ύψος του ΚΑΠΗ και δεν βοηθάει την κίνηση του κόσμου.

ΘΕΣΗ στην Καραολή- Δημητρίου:

  • Και εδώ θα προκαλείται κυκλοφοριακό πρόβλημα κάθε Σάββατο. Δεν υπάρχει χώρος ελεύθερου πάρκιγκ στην περιοχή (όπως παλιότερα κάτω από το ΦΑΡΟ) και αγνοούμε τι θα γίνει με την πρόταση για πάρκιγκ πίσω από το εκδοτήριο του σιδηροδρομικού σταθμού.

  • Ο ΟΛΑ ΑΕ απαγορεύει για λόγους ασφαλείας το παρκάρισμα μπροστά στο τελωνείο και την είσοδο στο λιμάνι ακόμη και στους περιπατητές…(για όσους νομίζουν ότι θα παρκάρουν εκεί!!!). Η είσοδος στο λιμάνι από την πλευρά της Νομαρχίας θα κλείνει προφανώς και με τις διαρκείς καταπλεύσεις των ΝΑΤΟικών πλοίων που συμμετέχουν στον πόλεμο μεταφέροντας πολεμικό υλικό.

Ως ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΙ ΚΚΕ

Πάντα εδώ και χρόνια με τις ανακοινώσεις μας παίρνουμε θέση στα προβλήματα του χώρου, στηρίζουμε τις λαϊκές αγορές. Εμείς δεν κινούμαστε ψηφοθηρικά. Φοβόμαστε όμως ότι αυτή τη στιγμή το θέμα γίνεται αντικείμενο προεκλογικής εκμετάλλευσης και εκβιασμού μπροστά στον κίνδυνο των καταγγελιών και του κλεισίματος της πράσινης λαϊκής, όπως έγινε στη Δράμα.

  • Θέλουμε να δουλέψουν ΟΛΟΙ, παραγωγοί και έμποροι, για να προσφέρουν καλής ποιότητας και φθηνότερα προϊόντα στο λαϊκό κόσμο που φτωχοποιείται ραγδαία.

  • Θέλουμε να υπάρχει ο θεσμός των λαϊκών αλλά πρέπει να τον υπερασπιστούμε ΟΛΟΙ και τα 2 σωματεία χωρίς να φτάνουν σε αντιπαλότητα που συμφέρει άλλους. Γι΄αυτό καλούμε τα 2 σωματεία να συμφωνήσουν και να μην πέφτουν στη λούμπα του «διαίρει και βασίλευε».

  • Θέλουμε να εξυπηρετείται ο κόσμος χωρίς να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα.

Το να αυξηθεί η δουλειά στη λαϊκή δεν σχετίζεται τόσο με τον τόπο όσο με τις οικονομικές συνθήκες. Προϋποθέτει ο κόσμος να μπορεί να αγοράζει. Και πως να γίνει αυτό με μισθούς, συντάξεις και επιδόματα εμπαιγμού;

Πιστεύουμε πως μετά από τόσα χρόνια που η λαϊκή διώχθηκε από το χώρο κάτω από το Φάρο μπορούμε να εκτιμήσουμε πως ήταν λάθος.

Τότε υποστηρίζαμε πως έπρεπε να παραμείνει γιατί έτσι εξασφαλίζαμε και τη διεκδίκηση του χώρου ΟΛΗΣ της Δυτικής Χερσαίας Ζώνης που βρίσκεται και πάλι μπροστά μας ως πρόβλημα.

Αν κανείς σκεφτεί την εξέλιξη της υπόθεσης του λιμανιού θα δει πως βήμα βήμα με ευθύνη των δημοτικών αρχών και του ΟΛΑ ΑΕ απομακρύνθηκε κάθε λαϊκή δραστηριότητα από το λιμάνι με τελευταία την απαγόρευση των ερασιτεχνών ψαράδων αλλά και των ανθρώπων που θέλουν απλά να περπατήσουν. Το επόμενο βήμα -και με τις μεθοδεύσεις του δημάρχου με την ψευδεπίγραφη επιτροπή- θα είναι να μας αποκόψουν τελείως και από τη δυτική χερσαία.

Προηγούμενο άρθροΠρόσκληση Γενικής Συνέλευσης ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Επόμενο άρθροΣτα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου το 15μελές του Ειδικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης!