Κωνσταντίνος Φιλίππου – www.energypress.gr

Η εκκρεμότητα της έγκρισης της συμμετοχής του ΔΕΣΦΑ με 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade για την υλοποίηση του έργου του FSRU της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να είναι ανάμεσα στα θέματα της συνάντησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα με την αντιπρόεδρο της Ευρ. Επιτροπής και αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού Μαργκρετε Βεστάγκερ.

Στην ατζέντα, πέραν των γνωστών αιτημάτων που διεκδικεί η ελληνική πλευρά για την έγκριση στο πλαίσιο της νομοθεσίας περί κρατικών ενισχύσεων ώστε να παρασχεθούν κίνητρα στους συμμετέχοντες της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκεται και το θέμα της εισόδου του ΔΕΣΦΑ στο επενδυτικό σχέδιο του FSRU Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με πηγές, στη διάρκεια της συνάντησης που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της 13ης Μαίου στο ΥΠΕΝ, ο Κώστας Σκρέκας αναμένεται να ζητήσει ενημέρωση για την πορεία του σχετικού φακέλου. Η ελληνική πλευρά θεωρεί στρατηγικής σημασίας το έργο τόσο για τη διεύρυνση των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας όσο και της Ε.Ε.

Οι μέτοχοι της Gastrade αναμένουν το «πράσινο» φως από την Κομισιόν ώστε να πατήσουν… το κουμπί της επενδυτικής απόφασης που θα οδηγήσει στο χτίσιμο του έργου.

Η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. είναι απαραίτητη, με δεδομένο ότι ο ΔΕΣΦΑ αποτελεί τον διαχειριστή του ελληνικού συστήματος μεταφοράς και, με την εξαγορά μετοχικού μεριδίου της Gastrade, «εισέρχεται» σε ένα Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ). Πάντως, ο έλεγχος της DG Comp δεν αναμένεται να κρύβει εκπλήξεις, με δεδομένο ότι ήδη η ευρωπαϊκή Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού έχει δώσει το «πράσινο φως» στην απόκτηση του 20% της Gastrade από την Bulgartransgaz, δηλαδή τον διαχειριστή του εθνικού δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου της Βουλγαρίας. Επομένως, κρίνεται περισσότερο ως τυπική διαδικασία.

Η λήψη της επενδυτικής απόφασης θα ανοίξει τον δρόμο για την παραγγελία του απαραίτητου εξοπλισμού, με προεξάρχουσα την πλωτή μονάδα, για την οποία έχει ήδη προκύψει προτιμητέος ανάδοχος μέσα από τον διαγωνισμό που διενήργησε η Gastrade.

Προτιμητέος ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί και για τον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε για το σύστημα υποθαλάσσιου-χερσαίου αγωγού, το οποίο θα συνδέει την πλωτή μονάδα με το εθνικό σύστημα μεταφοράς. Επίσης, στα τέλη Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε και η προθεσμία υποβολής προσφορών για τον σχεδιασμό, την προμήθεια και την κατασκευή του Συστήματος μόνιμης Πρόσδεσης (Mooring System) της υποδομής.

Προηγούμενο άρθροΦιλιώ Μυλωνά: “Πάγωσε ο κόσμος, πάγωσε η αγορά της Ορεστιάδας – Γιατί να πληρώσουμε την κακή διαχείριση της πλατείας και κάθε πλατείας…”
Επόμενο άρθροΕπίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΣ στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ΣΣ