Χρήστος Στεφάνου

Την περασμένη εβδομάδα στο ενεργειακό συνέδριο που έγινε στην Αλεξανδρούπολη ένα από τα βασικά θέματα των επαφών που έγιναν στο περιθώριο της εκδήλωσης αφορούσε στο project του LNG για το λιμάνι της πόλης. Εκτός από το γεωπολιτικό ενδιαφέρον για το έργο, όπως αυτό εκφράστηκε από τον αμερικανό πρέσβη που τάχθηκε για μια ακόμη φορά αναφανδόν υπέρ, υπήρξαν και συζητήσεις μεταξύ των εταιρειών.

Εκεί λοιπόν είχαμε μια σημαντική εξέλιξη, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η ΔΕΠΑ έκανε γνωστή την πρόθεσή της για συμμετοχή στο έργο. Σε αυτήν την κατεύθυνση να θυμίσουμε ότι η εταιρεία έχει ζητήσει τη διενέργεια μελέτης σκοπιμότητας, η οποία θα ξεκαθαρίζει επιμέρους θέματα που αφορούν στο έργο αλλά και γενικότερα στην προοπτική να προχωρήσει στη φάση της υλοποίησης ο στόχος για τη δημιουργία ενεργειακού κόμβου στην Αλεξανδρούπολη.

Ποια είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να ξεκαθαριστούν;
Καταρχάς το θέμα του “κουμπώματος” και κάτω από ποιους όρους του FSRU  της Αλεξανδρούπολης με τη Ρεβυθούσα με δεδομένο μάλιστα ότι βρίσκεται υπό κατασκευή και η 3η δεξαμενή.

Δεύτερον τα θέματα που αφορούν στα κόστη, με δεδομένο ότι σε σχέση με τη Ρεβυθούσα το ταξίδι στην Αλεξανδρούπολη είναι 1 – 1,5 μέρα παραπάνω που σημαίνει συνολικά 3 μέρες μεγαλύτερα ναύλα.

Τρίτον στο καθεστώς της χρηματοδότησης του έργου καθώς και σε άλλα ανοιχτά τεχνικής και οικονομικής φύσης θέματα.

Δεν τίθεται θέμα συμμετοχής της ΔΕΠΑ, η απόφαση θα πρέπει να θεωρείται ειλημμένη, εξετάζουμε τους όρους και τις παραμέτρους της συμμετοχής μας, ξεκαθαρίζουν αρμόδιες πηγές της εταιρείας.

Σε αυτήν την κατεύθυνση πάντως υπάρχουν ακόμη δύο καθοριστικής σημασίας μέτωπα ανοιχτά. Το πρώτο αφορά στον αγωγό IGB που χθες ανακοίνωσε ότι έχει ολοκληρωθεί το market test με 5 εταιρείες να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους, ενώ έχουν ήδη υποβληθεί τα έγγραφα για την αίτηση εξαίρεσης πρόσβασης τρίτων. Μόλις ληφθεί η οριστική απόφαση των ρυθμιστών θα προχωρήσουν και οι υπογραφές των συμφωνιών με τις εταιρείες που δέσμευσαν ποσότητες.

Το δεύτερο ανοιχτό θέμα αφορά στην επανένταξη του έργου της Αλεξανδρούπολης στα έργα κοινού ενδιαφέροντος PCI, που θα ανοίξει το δρόμο για πρόσβαση εκ νέου σε κοινοτικές χρηματοδοτήσεις, οι οποίες θα καταστήσουν εφικτή την υλοποίηση του έργου. Η ΕΕ υποστηρίζει γενικά τα έργα διαφοροποίησης και παρά την προτίμηση που δείχνει το τελευταίο διάστημα σε έργα δημιουργίας υποδομών αποθήκευσης, ταυτόχρονα είναι ανοιχτή και σε project για υποδομές μεταφοράς με ευελιξία όπως είναι οι σταθμοί FSRU.

energypress.gr

Προηγούμενο άρθροΕπιχειρησιακή Εκπαίδευση Δ΄ Σώματος Στρατού
Επόμενο άρθροΟ ΤΑΡ και το Ίδρυμα Μποδοσάκη ενώνουν τις δυνάμεις τους για την υλοποίηση κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων