ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΝΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ

Οι δημοτικοί άρχοντες της Αλεξανδρούπολης  είναι ευχαριστημένοι με το θέαμα αυθαίρετης στάθμευσης δικύκλων;

Από τον Ηλία Ν. Ηλιακόπουλο

 

Από καιρό στροβίλιζε στο μυαλό μου. Ήθελα να τοποθετηθώ  εγγράφως. Οι  καθημερινές ασχολίες  για την επιβίωση όμως  ανέβαλαν την γραπτή παρέμβαση μου για το πυρίκαυστο αυτό  θέμα. Της κυκλοφοριακής αναρχίας στην πόλη μας. Με πρόλαβε η εύστοχη γραφίδα  του καταξιωμένου Δημοσιογράφου  της «Ελεύθερης Θράκης» .Διευθυντή της, Σταύρου Κονδύλη. Στο φύλλο  της 5-9-2017 με τίτλο «Ας τους… διδάξουμε τα δικαιώματά τους»αναλύεται διεξοδικά και εύστοχα  το πρόβλημα που προκαλούν τα δίκυκλα στην κυκλοφορία και στην στάθμευση.

Προσεγγίζοντας το πρόβλημα κοινή είναι   η διαπίστωση,  πως η δημοτική αρχή μας  δεν διάκειται  ευμενώς για τα αυτοκίνητα στους δρόμους της πόλης .Οι χώροι στάθμευσης  αυτοκινήτων λιγοστεύουν διαρκώς και όσοι λίγοι απέμειναν πρέπει να τροφοδοτούνται συνεχώς ανά ώρα με κάρτα στάθμευσης. Αντίθετα για τα δίκυκλα  έχουν  προβλεφθεί  πολλές θέσεις  στάθμευσης  και αλλοίμονο στον άφρονα  οδηγό αυτοκινήτου, που θα επιχειρήσει έστω και προσωρινά να σταθμεύσει σε ζώνη δικύκλων. Έχει  το λιγότερο στην τσέπη του το τσουχτερό πρόστιμο  της τροχαίας ή της δημοτικής αστυνομίας.

Όμως το πρόβλημα έχει ξεπεράσει τις διαστάσεις αυτές. Οι κάτοχοι μοτοποδηλάτων , δικύκλων μηχανών μεγάλου κυβισμού  σταθμεύουν ανερυθρίαστα και στον χώρο των λιγοστών θέσεων για τους οδηγούς αυτοκινήτων. Όπως εύστοχα  επισημάνθηκε τα δίκυκλα κατακλύζουν πλέον την πόλη μας σε κάθε πιθανό και δυνατό σημείο. Το θέαμα αποκρουστικό και καθόλου κολακευτικό για την αισθητική της πόλης, για την οποία κατά  τα άλλα κόπτονται  οι δημοτικοί μας  άρχοντες.

Ένας κυκλοφοριακός  αχταρμάς έχει γίνει η πόλη  μας , αφού τα δίκυκλα μπορούν να σταθμεύουν παντού  και όποτε  θέλουν , σε οποιαδήποτε θέση θέλουν , οδηγώντας σε μια αφάνταστη ταλαιπωρία  τους οδηγούς αυτοκινήτων , που ψάχνουν απεγνωσμένα να βρούν μια πολυπόθητη θέση στάθμευσης σε χώρο που επιτρέπεται γι αυτούς. Γιατί ακόμη κι αν βρουν , οι κάτοχοι των δικύκλων επιμένουν εγωϊστικά και τοποθετούνται ανάμεσα. Το μαρτύριο είναι ανείπωτο , αφού  ο οδηγός αυτοκινήτου πρέπει να παίρνει μοιρογνωμόνιο ,όταν παρκάρει για να μη ρίξει και συνάμα προκαλέσει φθορές στο δίκυκλο, αλλά και να μην υποστεί ζημιές και το ίδιο του το όχημα. Η διαμορφωθείσα αυτή «εν τοις πράγμασι» κατάσταση  οδηγεί κάθε σκεπτόμενο στο ερώτημα ,τότε  γιατί ο Δήμος μας  οριοθετεί ακόμη θέσεις για δίκυκλα  και δεν αφήνει την στάθμευση απεριόριστη  για όλα τα δίκυκλα σε όλη την πόλη; Τι νόημα έχει αλήθεια αυτή η κοροϊδία προς τους υπόλοιπους οδηγούς  αυτοκινήτων, αλλά και γενικότερα  και στους πολίτες  για το αισθητικό θέαμα  που παρέχεται με την ανεξέλεγκτη στάθμευση  των μοτοποδηλάτων;!

Να γίνει επιτέλους αντιληπτό  πως   απέναντι στα δικαιώματα υπάρχουν και υποχρεώσεις .Όχι μόνο των δικυκλιστών αλλά και του Δήμου προς τους πολίτες του! Και φυσικά  όλα απορρέουν  από  ατομικά δικαιώματα που προβλέπονται στο Σύνταγμα μας. Μόνο που  τα Συνταγματικά αυτά δικαιώματα δεν αναπτύσσουν μόνο υποχρεώσεις στους μοτοσικλετιστές αλλά και στον Δήμο,  με βάση  την επονομαζόμενη τριτενέργεια των Συνταγματικά κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων!

Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 2 του Συντάγματος,  ο σεβασμός και η προστασία του ανθρώπου αποτελούν πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας. Φορείς της Πολιτείας  είναι όμως και οι Δήμοι. Ακόμη  κατά την διάταξη του   άρθρου  5 παρ. 1 του ισχύοντος Συντάγματος  καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει  ελεύθερα την προσωπικότητά του   και να συμμετέχει στην κοινωνική και οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφ όσον δεν προσβάλλει  τα δικαιώματα  των άλλων και  δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη. Επιπλέον,  σύμφωνα με την διάταξη  του άρθρου 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του Νόμου  ενώ οι Έλληνες  και οι Ελληνίδες  έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις  και συνακόλουθα  συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ,ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

Το παραπάνω πλέγμα συνταγματικών διατάξεων  είναι κρίσιμο για να οριοθετήσει δικαιώματα και υποχρεώσεις των εμπλεκομένων μερών.

Από πλευράς κοινών νόμων δεν υπάρχει είναι αλήθεια κάποια σαφής διάταξη του ΚΟΚ με ποιόν τρόπο μπορούν οι δίκυκλες μηχανές να παρκάρουν νόμιμα στο οδόστρωμα.(βλ. άρθρο 34 ΚΟΚ) Θα πρέπει λογικά να  μπορούν να σταθμεύουν παράλληλα  επί του οδοστρώματος,  κάτι  όμως που από την φύση  του δημιουργεί πλείστα όσα προβλήματα. Συνακόλουθα πολλοί Δήμοι  μεταξύ των οποίων και ο δικός  μας στην Αλεξ/πολη στο πλαίσιο της κανονιστικής  ρυθμιστικής της κυκλοφορίας,  αρμοδιότητας  τους οριοθετούν τις ζώνες στάθμευσης μοτοποδηλάτων σε σχέση με τις ζώνες στάθμευσης  των αυτοκινήτων.

Η οικονομική κρίση πολλαπλασιάζει τα δίκυκλα και τα μοτοποδήλατα. Έως εδώ σεβαστό. Όμως οι δημοτικοί άρχοντες και φυσικά πρωτίστως οι κάτοχοι δικύκλων  πρέπει να γνωρίζουν και να αποδέχονται πως οι  κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πρέπει να γίνονται αποδεκτές και σεβαστές  απ όλους. Για να γίνει αυτό πρέπει όπως και η «Ελεύθερη Θράκη» στο προαναφερόμενο  άρθρο της  τόνισε , να υπάρχει διαρκής και διαφωτιστική ενημέρωση των δικυκλιστών σε ποιους χώρους  έχουν δικαίωμα  να σταθμεύουν τις μηχανές τους. Και πως  αν δεν το κάνουν, τότε να υφίστανται πράγματι κυρώσεις.

Μέχρι τώρα οι δημοτικοί μας άρχοντες δεν έχουν ξεκάθαρη θέση. Ούτε την ανάλογη ενημέρωση έχουν κάνει με ενημερωτικά φυλλάδια, ούτε απαγορευτικές της στάθμευσης  για δίκυκλα πινακίδες έχουν τοποθετήσει στους χώρους στάθμευσης  αυτοκινήτων, ούτε πρόστιμα επιβάλλονται κι ας ισχυρίζονται  οι αρμόδιοι του Δήμου  τα αντίθετα.

Γιατί αν δεν υπάρξει ενημέρωση , αν δεν τοποθετηθούν απαγορευτικές πινακίδες  για στάθμευση  δικύκλων δεν μπορούν να επιβληθούν κυρώσεις!

Δυστυχώς αλλά η δημοτική αρχή δεν δείχνει να σέβεται πρωτίστως την ανθρώπινη αξιοπρέπεια με το θέαμα που παρουσιάζει η πόλη μας ,ιδιαίτερα τούτο είναι εξόφθαλμο  για  τους κατόχους ΙΧΕ, αφού σε κάθε γωνιά των δρόμων  κυριαρχούν τα δίκυκλα, που κάνουν δύσκολη την ζωή των οδηγών. Θα πρέπει οι δικυκλιστές να καταλάβουν , ότι η απόλυτη αναρχία δεν ευνοεί κανένα. Ρυπαίνουν πράγματι  πολύ λίγο τα δίκυκλα σε σχέση με τα αυτοκίνητα , όμως τούτο δεν σημαίνει  πως μπορούν τα μοτοποδήλατα να έχουν καταλάβει πεζοδρόμια ,δρόμους γι αυτοκίνητα, αυτοσχέδιες ζώνες για μοτοποδήλατα. Τα δικά τους  δικαιώματα ευρίσκουν  όριο μέσα στο ίδιο το Σύνταγμα .Ο  καθένας μπορεί να συμμετέχει στην  κοινωνική οικονομική  και πολιτική ζωή της χώρας. Πώς όμως; Εφ όσον δεν προσβάλλει  τα δικαιώματα των άλλων! Οι δικυκλιστές όμως ενεργούν ασύδοτα , είναι κοινό μυστικό στην πόλη μας .Γι αυτό δεν  είναι όμως οι κύριοι υπαίτιοι . Υπαίτια είναι η διγλωσσία  των δημοτικών αρχόντων που παρατείνουν  την δυσώδη αυτή κατάσταση. Εξ άλλου δεν πρέπει να  ξεχνούν οι δικυκλιστές αλλά και η δημοτική αρχή μας  ότι  οι κάτοχοι  των αυτοκινήτων  πληρώνουν αναλογικά υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας  απ ότι τα μοτοποδήλατα. Θα πρέπει  κατά συνέπεια τουλάχιστον  η δημοτική  αρχή να εξασφαλίζει  τις θέσεις στάθμευσης  για τα αυτοκίνητα και να μη κλείνει το μάτι  στα μηχανάκια ,που  έχουν καταλάβει  την πόλη όλη.

Παράδειγμα προς μίμηση  ο Δήμος Λάρισας.  Όπως πληροφορούμεθα οι εικόνες με τις πλατείες , τα πεζοδρόμια  και τους πεζόδρομους  που θυμίζουν εκθέσεις  μηχανών σαν να περιμένουν τους υποψήφιους αγοραστές  φαίνεται  πως σταδιακά εκλείπει από την πόλη της Λάρισας. Δημιουργήθηκε  νέος χώρος στάθμευσης  σε κεντρικό σημείο της Λάρισας, όπου οι ιδιοκτήτες  μηχανών σταθμεύουν  δωρεάν τα μοτοποδήλατά τους .Αλλιώς  υπάρχουν τσουχτερές κλήσεις , που επιφέρουν λύσεις  και συμμορφώσεις.

Να αντιληφθεί  λοιπόν   ο οικείος  Δήμος πως οι θέσεις στάθμευσης μοτοποδηλάτων. δεν ανταλλάσσονται  με προεκλογικές υποσχέσεις…

Γιατί υπάρχει και η άλλη άποψη , η πιο επώδυνη. Αξίωση ο οδηγός οχήματος δεν έχει μόνο έναντι του  δικυκλιστή  για την κατάληψη των θέσεων στάθμευσης όσο και οι πολίτες για το άθλιο θέαμα που κυριαρχεί στους δρόμους της πόλης μας  αλλά όλοι οι πιο πάνω έχουν  και έναντι του Δήμου Αλεξ/πολης  στο πλαίσιο της τριτενέργειας των ατομικών δικαιωμάτων. Αυτό μεταφράζεται σε αγωγές  πολλών χιλιάδων ευρώ κατά του οικείου  Δήμου  για την ασυνέπεια και για την ανοχή  της εξόφθαλμης αυτής αυθαιρεσίας. Είναι βέβαια άλλο το ζήτημα , ότι και σε αυτή την πόλη οι πολίτες στόμα έχουν αλλά λαλιά  δεν έχουν, ίδιο της σημερινής αδιαφορούσας  νεοελληνικής κοινωνίας. Γιατί ο εμπαιγμός και η διγλωσσία  εξοχότατοι δημοτικοί άρχοντες στηλιτεύονται  σε κάθε περίπτωση , όταν θα εξαντληθεί η υπομονή …

Προηγούμενο άρθροΜε μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η μουσική εκδήλωση-αφιέρωμα στον Κωσταντίνο Αλτιναλμάζη
Επόμενο άρθροΕκδήλωση-Παρουσίαση του βιβλίου “Συνάντηση με το Μυστήριο” του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ κ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ , στον Ι.Ν. Αγίου Βασιλείου Αλεξανδρουπόλεως