Τη «σκηνοθετική» σκυτάλη δίνει η μία κυβέρνηση στην άλλη χωρίς καμία εξαίρεση, και οι δημοτικές αρχές «σφάζονται» για το ποια θα ικανοποιήσει περισσότερο τον παραγωγό της και θα διεκδικήσει το χρυσό αγαλματίδιο…

Η πρόσφατη απαγόρευση της αλιείας στους χώρους του λιμανιού προσθέτει ένα ακόμα επεισόδιο στο σίριαλ της ιδιωτικοποίησης και δείχνει ακόμα πιο φανερά τι λιμάνι ονειρεύονται και για ποιον.

Από την ιδιωτικοποίηση του χώρου στάθμευσης και τη μετακίνηση της λαϊκής αγοράς, την υποβάθμιση και την ανεργία των εργαζόμενων φορτοεκφορτωτών, την απαγόρευση των παράκτιων ψαράδων και των δραστηριοτήτων τους τώρα τους πειράζει και το ψάρεμα στο λιμάνι. Αυτό που μένει είναι η ολική απαγόρευση αύριο μεθαύριο της εισόδου στο λιμάνι να ξεμπερδεύουν…

Οι ισχυρισμοί του ΟΛΑ είναι αν μη τι άλλο αστείοι:

όταν αναφέρονται στην ασφάλεια των πολιτών ας αναλογιστούν τις τεράστιες ευθύνες που έχουν αναλάβει από περιβαντολογικής πλευράς και το τι θα σημαίνει για τις θάλασσες της περιοχής από τη μια ο πλωτός σταθμός ανεφοδιασμού υγροποιημένου αερίου , από την άλλη τα δεκάδες πλοία που θα εξυπηρετούνται και παράλληλα η στρατιωτικοποίηση του λιμανιού. Αν από αυτό το σκηνικό ο ΟΛΑ βλέπει τον κίνδυνο στα αγκίστρια, τα δολώματα και τις πετονιές που καταλήγουν στον πυθμένα σηκώνουμε τα χέρια ψηλά.

όταν αναφέρονται στα ατυχήματα ας αναλογιστούν τι συμβαίνει στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας και με το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στην COSCO  στο λιμάνι του Πειραιά. Τα ατυχήματα δεν προκαλούνται από τις πετονιές των ψαράδων αλλά από την υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων, από τα τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα και τους όρους δουλειάς που στρώνουν για να καρποφορήσει η «ανάπτυξη».

…«ανάγκη εύρυθμης λειτουργίας του λιμένα»…Έχουν καθαρό ποιους θέλουν και ποιους δεν θέλουν στο λιμάνι. – Επιχειρηματίες, διακινητές, νατοϊκοί δολοφόνοι… ευπρόσδεκτοι!

– Πολίτες, ψαράδες, αθλούμενοι… ανεπιθύμητοι!

Επίσης είναι τουλάχιστον αφελής η ανάγνωση πως αυτές οι αποφάσεις είναι άσχετες με την παρουσία των αμερικανικών στρατευμάτων στο λιμάνι. Προφανώς και η εμβάθυνση των σχέσεων θα αλλάξει εντελώς την εικόνα του λιμανιού, βλ. Σούδα και ακόμα χειρότερα καθώς είναι γνωστό πως οι Αμερικάνοι σχεδιάζουν να μεταφέρουν όγκο δραστηριοτήτων από τη βάση τους στο Ιντζιρλίκ όπου έχουν «φιλοξενηθεί» και πυρηνικά.

Όποιος έχει επισκεφτεί λιμάνι ανάλογων εμπορικών και στρατιωτικών προδιαγραφών αυτό που θα θυμάται θα είναι τα κάγκελα και το απροσπέλαστο. Η διαφορά όμως, μία ουσιαστική διαφορά, είναι πως εδώ μιλάμε για το κέντρο της πόλης και για μια περιοχή ουσιαστική για την καθημερινότητα των πολιτών. Για ένα λιμάνι λίγα μέτρα από χώρους άθλησης, χώρους ψυχαγωγίας μικρών παιδιών και από πλήθος καταστημάτων εστίασης και όχι μόνο. Πως θα συνδυάσουν όλα αυτά μαζί με ελικόπτερα, τάνκερ, βόμβες, φράχτες κ.α. μόνο αυτοί γνωρίζουν.

Από τις βεβαιώσεις των προηγούμενων χρόνων πως καμιά βάση δεν σχεδιάζεται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και πως αυτά είναι σενάρια, έχουμε φτάσει στα πανηγύρια για τη μετατροπή της πόλης σε νατοϊκό στρατηγείο και από τις δηλώσεις πως θα είναι απλώς μια συμμαχική συνεργασία φτάνουμε στις προχθεσινές δηλώσεις του στενού συνεργάτη του Μπάιντεν, Μάικλ Κάρπεντερ, για το ρόλο που θέλουν να παίξει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην ένταση που υπάρχει στην ανατολική Ευρώπη.

Καλούμε κάθε δημότη να πάρει θέση ενάντια στην πλήρη παράδοση του λιμανιού σε επιχειρηματίες και νατοϊκούς. Είναι ώρα ο λαός να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, να μην παραμένει θεατής στο ξεπούλημα του μόχθου του, της περιουσίας του, της ζωής του.

ΛΙΜΑΝΙΑ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΛΑΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Προηγούμενο άρθροΣτη Βουλή από τη Ν. Γκαρά η υποβάθμιση των Περιφερειακών Ιατρείων στον Νομό Έβρου
Επόμενο άρθροΚλειστά τα σχολεία στον ορεινό Δήμο Σουφλίου