Τέσσερις Διοικήσεις, πέρασαν από τη μετατροπή του Λιμενικού Ταμείου Έβρου, με το Ν. 2932/2001, σε Ο.Λ.Α Α.Ε. Ήδη από 2-9-2015, ανέλαβε η πέμπτη.

Ας θυμηθούμε τι μας πρόβαλαν οι μέχρι σήμερα Διοικήσεις :

  • Συνεργασία με το ΔΠΘ για δημιουργία ενός μεταπτυχιακού Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών.
  • Ανάδειξη του λιμανιού σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
  • Ίδρυση παραρτήματος του Ινστιτούτου Λιμενικής Κατάρτισης «Εξάντας».
  • Σύνδεση του λιμανιού με το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Σύνδεση του λιμανιού με διπλή σιδηροδρομική γραμμή τουλάχιστον μέχρι τη Βουλγαρία.
  • Σύνδεση του λιμανιού με ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ.
  • Συνεργασία με το λιμάνι της Σμύρνης.
  • Συνεργασία με το λιμάνι της Αλεξανδρέττας.
  • Ανάπτυξη του λιμανιού μέσα από σύμπραξη με το ΔΠΘ
  • Ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι της Σμύρνης.
  • Κατασκευή πολυχρηστικού σταθμού.
  • Κατασκευή επιβατικού σταθμού.
  • Κατασκευή αναψυκτηρίων και εστιατορίων.
  • Κατασκευή μαρίνας.
  • Επενδυτικό ενδιαφέρον πέντε τουλάχιστον εταιρειών κολοσσών
  • Συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα Watermode, Sea2Sea, Jessica, Setracon, Horizon κλπ
  • Ανάδειξη σε λιμάνι αφετηρίας για ακτοπλοϊκές συνδέσεις με διάφορους εσωτερικούς προορισμούς.
  • Διασυνοριακή συνεργασία στον τομέα της ακτοπλοΐας με την Αίνο.
  • Εκβάθυνση λιμενολεκάνης και διαύλου στα – 14,00 μ.
  • Συνεργασία με το Ελληνο – Βραζιλιανό Επιμελητήριο.
  • Δημιουργία θεατρικής μόνιμης κατασκευής στο χώρο μεταξύ Αγίου Εύπλου και Χώρου στάθμευσης.
  • Δημιουργία σύγχρονων ναυταθλητικών εγκαταστάσεων μπροστά από το κτίριο των Ναυτοπροσκόπων.
  • Δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίου.
  • Επίλυση χρονίζοντος προβλήματος με ιδιοκτησίες Μαιστριανών.
  • Απομάκρυνση των επιβλαβών πλοίων .
  • Συνεργασία με τον Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) για τη λειτουργία εμπορευματικού σταθμού
  • Παραχώρηση αποθήκης τυποποιημένου φορτίου στην εταιρεία «COSCO SHIPPING-AGENCY (GREECE) S.A.».
  • Ενδιαφέρον της Ένωσης Ελλήνων Ιδιοκτητών Πλοίων Κρουαζιέρας για ένταξή του λιμανιού στο κυκλικό πρόγραμμα τουρισμού,

Ας δούμε και τι, εν τοις πράγμασι, ουσιαστικά έκαναν :

  • Απομάκρυνση των επιβλαβών πλοίων.
  • Σύνδεση του λιμανιού με το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Εγκατάσταση του ΟΛΑ ΑΕ στην ανατολική χερσαία ζώνη, σε ένα τολ που διαμορφώθηκε κατάλληλα.
  • Πιστοποίηση ISO 39001:2012, δηλ. συστήματος διαχείρισης της Οδικής Ασφάλειας στη Χερσαία Ζώνη του Λιμένα.
  • Απόκτηση Διαχειριστικής Επάρκειας από την Ενδιάμεση Διαχειριστική  Αρχή της Περ. ΑΜΘ.
  • Αλλαγή λογότυπου του Οργανισμού.

Μερικά χρήσιμα στοιχεία για τα έργα το λιμάνι :

Τα έργα επέκτασης και εκσυγχρονισμού του, ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1995 με χρηματοδότηση από το Β’ Κ.Π.Σ και στη συνεχεία από το Π.Ε.Π Ανατ. Μακ. Θράκης με χρονικό και οικονομικό προγραμματισμό να ολοκληρωθούν το 2005. Οι εργολαβίες που ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1995, με ημερομηνία περαίωσης το τέλος του 2001, ολοκληρώθηκαν νωρίτερα και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2001. Τα έργα αυτά ήσαν :

  • Επέκταση προσήνεμου (νοτίου) μόλου
  • Κατασκευή νέου υπήνεμου (ανατολικού) μόλου
  • Εξωτερική και εσωτερική προστασία μόλων με εγκιβωτισμό
  • Κατασκευή νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ)

Τα έργα διεκόπησαν από 1-11-2001 μέχρι 30-3-2008, οπότε επαναρχίσανε αλλά μόνο για την εκβάθυνσή του, καίτοι ο αρχικός προγραμματισμός ήταν: Έναρξη 5/2003, λήξη 12/2004. Μετά από αλλεπάλληλες διακοπές (2009, 2010 και 2011) συνεχίζονται και πάλι σήμερα με μείωση του αρχικού βυθίσματος από τα – 14,00 μ. στα – 12,00 μ.

Το 2015, ολοκληρώθηκε η σύνδεση του λιμανιού με το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καίτοι ο αρχικός προγραμματισμός ήταν: Έναρξη 1/2004, λήξη 8/2005.

Τα υπολειπόμενα έργα, τα οποία έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί προ δεκαετίας, και πρέπει να γίνουν για να καταστεί πλήρως λειτουργικό το λιμάνι, είναι :

  • Κτιριακές εγκαταστάσεις. Έναρξη 1/2004 λήξη 8/2005
  • Εσωτερική οδοποιία και επιστρώσεις. Έναρξη 1/2004 λήξη 8/2005
  • Προμήθεια εξοπλισμού νέου λιμένα. Έναρξη 8/2003 λήξη 12/2004
  • Απαλλοτριώσεις ιδιωτικών εκτάσεων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα. Έναρξη 4/2003 λήξη 5/2004
  • Οδική σύνδεση με εθνικό δίκτυο. Έναρξη 1/2004 λήξη 8/2005

Σε εφαρμογή του Νόμου 3986/2011 (Β’ Μνημόνιο): (α) με την 195/27-10-2011 Απόφασή (ΦΕΚ 2501 Β /4-11-2011) και (β) με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 175 Α/7-9-2012), μεταφερθήκαν στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ οι μετοχές των 12 Οργανισμών Λιμένα Α.Ε, τα πλήρη δικαιώματα ψήφου και καταργήθηκε το ελάχιστο ποσοστό το οποίο πρέπει να κατέχει σε αυτούς το Δημόσιο.

***

Ελπίζουμε και ευχόμαστε, το λιμάνι μας, με τη νέα του Διοίκηση, να ολοκληρώσει τα έργα του και να λειτουργήσει πλήρως. Ομάς αυτό, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι πολύ δύσκολο λαμβανομένου υπόψη ότι, ανήκει πλέον εξ ολοκλήρου στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο κατά το νόμο θα αποφασίζει για την τύχη του.

Αλεξανδρούπολη Σεπτέμβριος 2015

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Προηγούμενο άρθροΑιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών…γιατί ξανά; Και ευθύνες όπως πάντα..πουθενά (του Π.Μάνδαλου)
Επόμενο άρθροΌλη η αλήθεια για το ασφαλιστικό