Παράταση στη δυνατότητα ηλεκτρονικής αυτοαπογραφής μέχρι και τη Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου, ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Στην ανακοίνωσή της, η ΕΛΣΤΑΤ τονίζει ότι «η συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία της ηλεκτρονικής αυτοαπογραφής είναι μεγάλη. Προκειμένου να δοθεί ο αναγκαίος χρόνος σε όσους παρέλαβαν τον Μοναδικό Κωδικό Απογραφής με καθυστέρηση, αλλά και σε όσους από τους υπόλοιπους επιθυμούν να απογραφούν ηλεκτρονικά, δίνεται γενική παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας της δυνατότητας ηλεκτρονικής αυτοαπογραφής μέχρι και τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021».

Η ΕΛΣΤΑΤ σημειώνει ότι μέσω της απογραφής γίνεται η καταμέτρηση του πληθυσμού της Ελλάδας σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, Δήμο ή Κοινότητα και αυτοτελή οικισμό, καλύπτοντας όλη την Επικράτεια (ηπειρωτική Ελλάδα, νησιά, παραμεθόριες περιοχές), ενώ παράλληλα συγκεντρώνονται στοιχεία για τα δημογραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού και τις συνθήκες στέγασής του.

Επισημαίνεται από την ΕΛΣΤΑΤ ότι η συμμετοχή στην απογραφή είναι υποχρεωτική και τα στοιχεία που συλλέγονται είναι εμπιστευτικά, δεν διαβιβάζονται ή κοινοποιούνται σε οποιονδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα και χρησιμοποιούνται μόνο για την παραγωγή συγκεντρωτικών στατιστικών στοιχείων.

Απογραφή 2021: Οι οδηγίες της ΕΛΣΤΑΤ

  • Ένας Απογραφέας της ΕΛΣΤΑΤ αφήνει στην κατοικία σας έναν κλειστό ανώνυμο φάκελο που περιέχει τον «Μοναδικό Κωδικό Απογραφής» της κατοικίας.
  • Ένας εκπρόσωπος του νοικοκυριού, έχοντας τον «Μοναδικό Κωδικό Απογραφής» και τον κωδικό του στο taxisnet μπορεί μέσω της ψηφιακής πύλης του δημοσίου τομέα www.gov.gr να απογράψει την κατοικία και όλα τα μέλη του νοικοκυριού.
  • Όσοι πολίτες δεν μπορέσουν, για οποιονδήποτε λόγο, να αυτοαπογραφούν ηλεκτρονικά, θα απογραφούν από τον απογραφέα της περιοχής τους με τη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
  • Τα άτομα που διαμένουν σε συλλογικά καταλύματα όπως καταυλισμοί, στρατόπεδα, μοναστήρια, δομές φιλοξενίας μεταναστών/προσφύγων και ασυνόδευτων ανηλίκων, Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης μεταναστών/προσφύγων, οίκοι ευγηρίας, οικοτροφεία, άσυλα, κλινικές χρόνιών νοσημάτων, δομές φιλοξενίας αστέγων κ.λπ. απογράφονται από ειδικούς απογραφείς, με τη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
  • Οι γενικές απογραφές διενεργούνται λαμβάνοντας υπόψη τις πρωτόγνωρες συνθήκες που επικρατούν εξαιτίας της πανδημίας και βάσει κοινών μεθοδολογικών αρχών, κανόνων και προδιαγραφών σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ενωσιακό δίκαιο (Κανονισμός ΕΚ 763/2008) καθώς και στο Νόμο 4772/2021 (Α’ 17).
  • Κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, οι περίπου 60.000 απογραφείς και οι 12.500 Τομεάρχες της ΕΛΣΤΑΤ φέρουν, εκτός από την αστυνομική τους ταυτότητα, ειδική κονκάρδα με το σήμα της ΕΛΣΤΑΤ, στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία τους, καθώς και έντυπο ορισμού με τη φωτογραφία τους και σφραγίδα της ΕΛΣΤΑΤ. Τέλος, είναι υποχρεωμένοι να τηρούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς της νόσου του Κορωνοϊού COVID-19.
  • Για οποιαδήποτε διευκρίνιση επί της διαδικασίας της Απογραφής Πληθυσμού-Κατοικιών 2021, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στον τηλεφωνικό αριθμό: 211 12 12 032 ή να απευθύνονται στο e-mail: census2021@statistics.gr.

Απογραφή 2021: Μοιράστηκαν τα 4/5 των φακέλων – Αποκλίσεις από περιοχή σε περιοχή

Όπως έγραφε στο χθεσινό της φύλλο η «Κ», μία ημέρα πριν τη λήξη της αρχικής προθεσμίας (26 Νοεμβρίου) για την αυτοαπογραφή, είχαν μοιραστεί τα 4/5 των φακέλων που αφορούν αυτή τη διαδικασία απογραφής, με σημαντικές αποκλίσεις όσον αφορά τον βαθμό εξέλιξης της διαδικασίας από περιοχή σε περιοχή. Ταυτόχρονα, από τους 60.000 απογραφείς που έχει εκτιμηθεί ότι απαιτούνται, μέχρι στιγμής έχουν πιάσει δουλειά 48.000.

Με αυτά τα δεδομένα, αποφασίστηκε να δοθεί παράταση στη δυνατότητα αυτοαπογραφής. «Οι πολίτες θα έχουν χρόνο να αυτοαπογραφούν», δήλωσε στην «Κ» ο Θάνος Θανόπουλος, πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ. Ειδικά στις περιοχές που υπάρχει κοινό το οποίο δυνητικά μπορεί και θέλει να κάνει τη διαδικασία, «δεν θέλουμε να υπάρξουν πολίτες που δεν θα έχουν την ευκαιρία να αυτοαπογραφούν», συμπλήρωσε. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής απογραφής πάντως, σύμφωνα με τον κ. Θανόπουλο, έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή μέχρι τώρα.

Σημαντικές αποκλίσεις από περιοχή σε περιοχή – Μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η δυνατότητα αυτοαπογραφής.

«Σε Φλώρινα, Αιτωλοακαρνανία, για παράδειγμα, η διαδικασία της αυτοαπογραφής έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Την ίδια στιγμή, σε περιοχές όπως ο Αλιμος, το Παλαιό Φάληρο, το Μαρούσι και τα Κύθηρα δεν έχουν ακόμα μοιραστεί οι φάκελοι. Ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ επεσήμανε ότι παραδοσιακά οι δυσκολότερες περιοχές για τους ερευνητές της ΕΛΣΤΑΤ, στην προκειμένη περίπτωση τους απογραφείς, είναι από τη μια οι περιοχές κατοικίας ανθρώπων με πολύ υψηλά εισοδήματα και από την άλλη οι περιοχές όπου κατοικούν πολίτες που τους λείπουν τα βασικά, οπότε δεν τους ενδιαφέρει η απογραφή. Σε περιοχές όπως η Βούλα, η Βουλιαγμένη, η Εκάλη και η Κηφισιά, όπου υπάρχουν κλειστά και φυλασσόμενα συγκροτήματα ή κατοικίες, «οι απογραφείς δεν βρίσκουν πώς να παραδώσουν τον φάκελο, αφού βέβαια είναι καλύτερα να μην τον αφήσουν στην είσοδο σαν φυλλάδιο. Επίσης, σε νοικοκυριά που δεν υπάρχει ρεύμα, ποιος ενδιαφέρεται για την απογραφή;»

Η κατανομή επίσης των απογραφέων δεν είναι ομοιόμορφη, δεδομένης της διαθεσιμότητας που υπήρξε. Πάντως, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, είχαν κατατεθεί συνολικά 130.000 αιτήματα εργασίας στην απογραφή, οπότε και υπάρχει δεξαμενή υποψηφίων για να καλυφθούν κενά ή ενδεχόμενες παραιτήσεις, όπως συνέβη στην Αχαΐα, όπου παραιτήθηκαν οι 500 από τους 700 απογραφείς. Ο κ. Θανόπουλος εξήγησε ότι αυτοί έχουν ήδη αντικατασταθεί, ωστόσο χρειάζονται κάποιες μέρες για να πραγματοποιηθεί η πρόσληψη και η εκπαίδευση. «Οι απογραφείς αντιμετωπίζουν δυσκολίες τις οποίες δεν περίμεναν. Κάποιοι ενδεχομένως να πίστευαν ότι απλώς θα κάθονταν μπροστά σε ένα κομπιούτερ και θα τσέκαραν απογραφικά δελτία», επεσήμανε.

Ο κάθε υπάλληλος αναλαμβάνει να απογράψει το λιγότερο 120 νοικοκυριά με αντίτιμο 10 ευρώ μεικτά το νοικοκυριό, δηλαδή 1.000 ευρώ καθαρά. «Ωστόσο, αν κάποιος είναι καλός, μπορεί να βγάλει και περισσότερα», είπε ο κ. Θανόπουλος. Στους απογραφείς έχει επίσης ζητηθεί να κατεβάσουν εφαρμογή στο κινητό τους έτσι ώστε όταν τα νοικοκυριά που έχουν χρεωθεί καλούν στο κέντρο, να μεταφέρεται η κλήση στον απογραφέα και ο πολίτης να επικοινωνεί απευθείας με τον υπεύθυνο. «Ομως αυτό πολλοί δεν το έχουν κάνει και έτσι όλες οι κλήσεις απαντώνται από το κέντρο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αναμονή», επεσήμανε ο κ. Θανόπουλος. Πρόσθεσε πάντως ότι γίνεται προσπάθεια να επιλύεται άμεσα κάθε πρόβλημα που εντοπίζεται.

ΠΗΓΗ www.kathimerini.gr

Προηγούμενο άρθροΤα μέλη της ΔΕΕΠ Έβρου ενημερώθηκαν για την ολοκλήρωση του έργου της Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης
Επόμενο άρθροΈνωση Ασθενών Ελλάδας: Έκκληση για εμβολιασμό προς τους χρόνιους ασθενείς