ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΜΕ Θέμα: Master plan του λιμανιού – Απάντηση στην τέταρτη δημοτική παράταξη

Σε ότι αφορά στην επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού της πόλης, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετέχει πλήρως στην όλη διαδικασία για τις νέες αλλαγές και τις αναπτυξιακές εξελίξεις. Το λιμάνι αποτελεί ένα από τα ζωτικά όργανα της λειτουργίας αλλά και της προοπτικής ανάπτυξης της πόλης και είναι ένα δυναμικό υποσύνολο στο ενιαίο συνολικό σχεδιασμό της Αλεξανδρούπολης.

Αυτός είναι και ο λόγος που η χωροθέτηση νέων λιμενικών δραστηριοτήτων και η βελτίωση των ήδη υφιστάμενων που περιλαμβάνονται στο σήμερα ισχύον master plan αποτελούν σημείο συνεργασίας του λιμανιού και του Δήμου αλλά και όλων των φορέων και των ενεργών πολιτών . Η υλοποίηση του business plan που έχει συνταχθεί για το λιμάνι της πόλης και τις δυνατότητες ανάπτυξής του σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να καταλήξουμε στις αλλαγές στο βασικό του σχεδιασμό είναι πάρα πολύ σημαντικές.

Θέματα που απασχολούν τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, εκτός από τη βασική υποστήριξη στο λιμάνι της πόλης και στον Οργανισμό, είναι η παράλληλη και βέλτιστη λειτουργία και της υπόλοιπης πόλης στον υπόλοιπο σχεδιασμό πέραν του λιμανιού και συνολικά της Αλεξανδρούπολης. Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος Αλεξανδρούπολης έχει ολοκληρώσει την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης και έχει σε εξέλιξη το Νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο στο οποίο θα αντιμετωπιστούν όλες οι τάσεις και οι προοπτικές που θα αποφασιστούν στο νέο master plan του λιμανιού. Και αυτό θα γίνει παράλληλα καθώς υπάρχει πλήρης συνεργασία της διοίκησης του λιμανιού με τον Δήμο και τις υπηρεσίες σχεδιασμού.

Χώροι που πρέπει να αποχαρακτηριστούν από χερσαία ζώνη λιμένα, νέες χρήσεις που πρέπει να καθοριστούν, αποφυγή σύγκρουσης χρήσεων γης των νέων προοπτικών του λιμανιού που γειτνιάζουν και εφάπτονται με περιοχές της υπόλοιπης παραλίας αλλά και της ενδότερης πόλης, αρμονική σύνδεση των έργων για τα οποία ο Δήμος Αλεξανδρούπολης έχει κερδίσει χρηματοδοτήσεις και πολλά άλλα, θα αντιμετωπιστούν και θα συμπεριληφθούν στο νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που είναι σε εξέλιξη.

Δηλαδή στηριζόμαστε πλήρως στο εθνικό θεσμικό πλαίσιο του σχεδιασμού που ισχύει σήμερα και προχωρούμε αρμονικά και με συνέπεια και συνεργασία και πάνω από όλα με σοβαρότητα στον σχεδιασμό της νέας Αλεξανδρούπολης. Το λιμάνι αλλάζει για να αναπτυχθεί, η πόλη το αγκαλιάζει και σε συνδυασμό με τη συνολική της ανάπτυξη παρεμβαίνει και αλλάζει προσαρμόζοντας στις αλλαγές όλα τα υπόλοιπα ζωτικά σημεία ανάπτυξής της.

Έτσι λοιπόν έχοντας πλήρως τη σοβαρότητα μιας αξιοπρεπούς και δυναμικής δημοτικής αρχής καταφέραμε να κερδίσουμε σαν Δήμος Αλεξανδρούπολης την 1η θέση στις Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με χρηματοδότηση για έργα συνολικής αξίας 8.600.000€ για αλλαγή του κέντρου και της παραλίας της πόλης μας. Η κατάταξή μας στην 1η θέση επιτεύχθηκε μετά από τις ορθολογικές και πλήρεις μελέτες τις Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Δόμησης του Δήμου μας με την συμμετοχή αποκλειστικά μηχανικών της Δ/νσης. Εκτός από την κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε από μελετητικό σχήμα και η επίβλεψη ήταν από την Υπηρεσία και την βοήθεια του κ. Λιανού και του Πολυτεχνείου της Ξάνθης για την αποκατάσταση των αποθηκών του λιμανιού.

Η ανάπλαση συνεπώς του παραλίας που περιλαμβάνεται μέσα στην παραπάνω χρηματοδότηση είναι πλήρως εναρμονισμένη με τον ολικό σχεδιασμό της πόλης καθώς όλες οι εγκρίσεις έγιναν σε συνεργασία με το λιμάνι

Ο Δήμος είναι έτοιμος να υλοποιήσει τα έργα του και να εφαρμόσει τις νέες αλλαγές στο Νέο Γενικό του σχέδιο.

Αυτή είναι η σοβαρή προσέγγιση του σχεδιασμού πριν αρχίσουμε τις αστειότητες που αποτελούν σημεία εύκολης πολιτικής που στόχο έχουν να πλήξουν την δουλειά της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου αλλά κυρίως των πολιτών αυτού του τόπου.

Η απάντηση στους πρόχειρους αστεϊσμούς και στις ετεροχρονισμένες , ανεφάρμοστες προτάσεις είναι ότι συνεργαζόμαστε με την θεσμική εκπροσώπηση όπου απαιτείται και δε συγκρουόμεθα ανοήτως όπως ήθελαν κάποιοι  που δεν βλέπουν το συμφέρον του δήμου.

Ο πολύς αρχιτέκτων και μηχανικός μεγάλου βεληνεκούς και αξίας κ. Μιχαηλίδης, όταν κατά την επεξεργασία του Σχεδίου Βιώσιμης Ανάπτυξης του Δήμου Αλεξανδρούπολης έγιναν όλες οι διαβουλεύσεις με τους πολίτες και με τους φορείς, δεν εξέφρασε απόψεις και εν μέρει ευτυχώς, καθόσον ο Δήμος κέρδισε την 1η θέση και 8.600.000€. Αφού κερδήθηκαν τα χρήματα για τα έργα έφερε τους δύο αξιόλογους αρχιτέκτονες να πουν τις απόψεις τους για την παραλία της πόλης. Δεν υπήρξε βέβαια η στοιχειώδης επαφή των αξιολογότατων δύο αρχιτεκτόνων με την Δημοτική Αρχή και το επιστημονικό προσωπικό του Δήμου για να έχουν πλήρη ενημέρωση των εξελίξεων στην πόλη και του θεσμικού πλαισίου σχεδιασμού της χώρας. Τουλάχιστον η πόλη κέρδισε τα χρήματα και ο κ. Μιχαηλίδης μερικές ωραίες φωτογραφίες για το βιογραφικό του. Η απαίτηση του ανωτέρω δημοτικού συμβούλου να επανασχεδιαστεί η ανάπλαση της παραλίας είναι ΑΣΤΕΙΟΣ , δεδομένου ότι η χρηματοδότηση των 8.600.000 ευρώ κερδήθηκε εγκρίθηκε και τον άλλο μήνα προκηρύσσεται διαγωνισμός για την υλοποίηση των έργων. Αυτός που ζητάει επανασχεδιασμό είναι εχθρός του λαού, του δήμου μας αφού προτείνει την απώλεια των 8.600.000 ευρώ, και την μη υλοποίηση ενός έργου που είναι όνειρο δεκάδων ετών , και αξιοποιημένο ως ποιότητα και σχεδιασμό του πρώτου σε ολόκληρη την περιφέρεια.

Παράλληλα αναφέρθηκε στην μετατροπή του μητροπολιτικού πάρκου του πρώην στρατοπέδου «Παύλου Μελά» που ήταν δημιούργημα των δύο αρχιτεκτόνων που προσκάλεσε, ξεχνώντας την τοπική αυτοδιοίκηση και κυρίως ξεχνώντας το δικό μας πάρκο Αλτιναλμάζη μετά την μετατροπή του «στρατοπέδου Παρμενίων”. Απλώς αυτά τα πλάνα δεν τα χρησιμοποιεί στις αναρτήσεις του, του θυμίζουμε την επιτυχία της Δημοτικής Αρχής για την δημιουργία του Περιφερειακού Δρόμου και του απίστευτου χώρου στο πάρκο Αλτιναλμάζη (δείτε σχετικά εδώ https://www.youtube.com/watch?v=5p4vUJSyqnM ) που είναι το πρώτο σε ολόκληρη την Ελλάδα ως μετατροπή του από στρατόπεδο σε πάρκο. Φθάνει πια στην αμετροέπεια .

Στις προτάσεις του για μεταφορά της όχλησης κάτω από τον φάρο και πιο κοντά στην θάλασσα είναι μία ιδέα που δεν είναι ρεαλιστική καθώς ο σχεδιασμός του χώρου εκεί επιβάλλει  ήπιες χρήσεις, επαναφορά στην παλιά Αλεξανδρούπολη, πεζοδρομήσεις, ποδηλατοδρόμους και γενικά φιλική προσέγγιση και επαφή του ανθρώπου με την θάλασσα. Όλα αυτά έχουν μελετηθεί όμως στην κυκλοφοριακή μελέτη που ουσιαστικά δεν συμμετείχε και στην Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη της πόλης μας. Οι προτάσεις των επιστημόνων για ηπιοποίηση της κυκλοφορίας έγιναν μετά από 2,5 χρόνια μετρήσεων και κατέληξαν στο να εκτιμηθούν θετικά και να κατατάξουν την Αλεξανδρούπολη στην 1η θέση για να κατασκευαστούν τα έργα. Χρειάζεται να ενημερωθεί για την βιώσιμη αστική κινητικότητα και τις ευρωπαϊκές σύγχρονες πρακτικές σχεδιασμού. Μετράς, και σχεδιάζεις για τον πολίτη και όχι για το αυτοκίνητο.

Βέβαια εάν κρίνει κανείς από απόψεις δημιουργίας τραμ στην Αλεξανδρούπολη ή από αναρτήσεις ότι το στάδιο Φώτης Κοσμάς, το κλειστό γυμναστήριο, και το πάρκο προσκόπων ανήκουν στον ΟΣΕ χωρίς να έχεις δει τα ΚΑΕΚ του Εθνικού Κτηματολογίου που έχει κάνει ο κ. Μιχαηλίδης, καταλαβαίνει κανείς την σοβαρότητα της κατάστασης και του προβλήματος που ο άνθρωπος θα δημιουργούσε στους δημότες. Εκπλήσσει βέβαια το γεγονός ότι προτείνει πεζοδρομήσεις που ούτως ή άλλως ο  Δήμος και έχει προτείνει και έχει κερδίσει τις χρηματοδοτήσεις αλλά κυρίως έχει κάνει τις μετρήσεις μέσα μοντέλο σύγχρονου εξομοιωτή που προφανώς ο κύριος δεν γνωρίζει!!!

Γιατί για να προτείνεις πεζόδρομο μετράς φόρτους και οι προτάσεις κινούνται γύρω από τους δρόμους που θα γυρίσεις την κυκλοφορία με βασικό στόχο να λύσεις προβλήματα και όχι να δημιουργήσεις. Τα ισοδύναμα βρέθηκαν, μετρήθηκαν, εκτιμήθηκαν, βραβεύθηκαν, θα υλοποιηθούν και θα προσαρμοστούν στο νέο Γενικό Πολεοδομικό σχέδιο και βεβαίως στο master plan λιμανιού, όπου αυτό επηρεάζει ή επηρεάζεται με πιθανή κίνηση. Γιατί όλα αυτά που αναφέρει στην ανακοίνωσή του είναι εκτός θέματος και φαίνεται ότι είναι έτοιμος και δεν γνωρίζει ούτε το business plan του λιμανιού και βέβαια δεν έχει καμία πρόταση για την χωροθέτηση των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Ούτε ξέρει δηλαδή για ποιο λόγο έκανε ανακοίνωση. Λάθος θέμα κ. Μιχαηλίδη. Το λιμάνι είναι το θέμα μας κύριε δεν είναι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Θα σας ειδοποιήσουμε όταν κάνουμε την σχετική συμμετοχική διαδικασία για να ενημερωθείτε. Μάλλον δεν θα ξέρουν πόσα χρήματα θα χάσει ο Δήμος Αλεξανδρούπολης και οι πολίτες του από αυτές σας τις σκέψεις κατόπιν εορτής.

Εκτροπή της παραλιακής οδού στην θάλασσα αποτελεί μεγάλο επιστημονικό σημείο συζήτησης. Αυτό μάλλον θα καταλάβατε από την ανάλυση που σας έγινε για την ανάπτυξη του λιμανιού. Θα έχουν ενθουσιαστεί στο λιμάνι με τις αναπτυξιακές σας προτάσεις για την βελτίωση του λιμανιού εάν γίνει εκτροπή της παραλιακής οδού μέσα στην καρδιά του λιμανιού.

Ελπίζουμε να έχετε υπ’ όψιν σας τους φόρτους μέσα στο λιμάνι, το κόστος και τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Εκτός εάν δεν καταλαβαίνετε από αυτά καθόσον είστε αρχιτέκτων φιλικός στον περιβαλλοντικό σχεδιασμό των πόλεων. Και επιτέλους βρείτε μια δική σας πρόταση και αφήστε κάποιες παλιές προτάσεις άλλων παρατάξεων του παρελθόντος. Μηχανικός είστε και οι ιδέες  του κ. Λασκαράκη εκφράστηκαν πριν 15 χρόνια. Πριν τις υιοθετήσετε ενημερωθείτε. Οι καιροί αλλάζουν και οι απαιτήσεις στο λιμάνι είναι μεγάλες. Διαβάστε ενδεικτικά τι στοχεύσεις υπάρχουν και τι κινήσεις θα δημιουργηθούν.

Σχεδιασμός γίνεται πάντα με γνώμονα το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον. Δηλαδή σχεδιάζεις με προστασία στο περιβάλλον, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Δεν σχεδιάζεις με πλαστελίνες και τουβλάκια lego. Γιατί κυρίως είστε και μηχανικός. Αρχιτέκτων.

Ευτυχώς που ως δημοτικός σύμβουλος και με όσα έχετε εκπέμψει και σας καθορίζουν, οι πολίτες σας προσδιορίζουν περίπου στο περιθώριο, και έτσι πέραν της παραπληροφόρησης δεν σας επιτρέπουμε να κάνετε κακό στο δήμο.

Αρκετά ασχοληθήκαμε με εσάς αν και πιστεύουμε ότι πάλι δεν θα καταλάβετε όσα πρέπει, μήπως και συνέλθετε, πράγμα που δε φαίνεται πως  είναι  εύκολο να συμβεί.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΑΝΑΣΑ:

Το «δις εξαμαρτείν» του κ.Λαμπάκη: Μετά την οδό Κύπρου, καταργεί και το νότιο ρεύμα κυκλοφορίας της Παραλιακής οδού.

Ο κ.Δήμαρχος συνεχίζει να συμπεριφέρεται με αλλαζονία απέναντι στην δημοτική παράταξη της «ΑΝΑ.Σ.Α.», ξεχνώντας ο ίδιος πως στην πρώτη του συμμετοχή στις δημοτικές εκλογές του 2006, εξελέγει στην 3η θέση με ποσοστό μόλις 17%, αποτελώντας για 4 έτη την ελάσσονα αντιπολίτευση του Δήμου. επιζήμιες Αυτή του η τακτική ως ένα σημείο είναι κατανοητή μια και βρίσκεται σε δεινή πλέον θέση, δεχόμενος δημόσια οξεία κριτική ακόμη και από δικούς του δημοτικούς συμβούλους. Ανεπίτρεπτη όμως είναι η αλαζονική του στάση απέναντι στους ίδιους τους πολίτες, με το να μην αναγνωρίζει τα λάθη του και επιβάλλοντας με το έτσι θέλω αποφάσεις, οι οποίες εκ του αποτελέσματος είναι επιζήμιες για τον δήμο.

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων από την οδό Κύπρου, κατά γενική ομολογία αποτέλεσε μια λανθασμένη απόφαση του δημάρχου, αναγκάζοντας πέρα από την έγγραφη διαμαρτυρία των καταστηματαρχών της περιοχής και την ίδια την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα να διαμαρτυρηθεί εντόνως, ζητώντας το άνοιγμα της μοναδικής οδού που οδηγεί στο λιμάνι. Μεταξύ των μελών του Δ.Σ. του Ο.Λ.Α. και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ν.Έβρου, ο οποίος και δημόσια διαφώνησε με την απόφαση του κ.Λαμπάκη.

Οι προτάσεις που καταθέσαμε ως δημοτική παράταξη στην πρόσφατη διαβούλευση για την επικαιροποίηση του Master Plan του Λιμένα και οι οποίες συνδέονται και με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Αλεξανδρούπολης, προφανώς και ενόχλησαν την δημοτική αρχή, η οποία μας απάντησε με σχετικό δελτίο τύπου το ύφος του οποίου το αφήνουμε στην κρίση των δημοτών. Για την παραπληροφόρηση όμως που επιχειρεί για ακόμη μια φορά ο κ.Λαμπάκης είμαστε αναγκασμένοι να απαντήσουμε με πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματα:

Σε ότι αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη, είμασταν η μοναδική παράταξη η οποία κατέθεσε εγγράφως τις προτάσεις της και μάλιστα και στις δύο φάσεις. Συνεπώς σε ότι αντιδρούμε και σε ότι προτείνουμε, γίνεται και με την ανάλογη συνέπεια, γεγονός που αναγνωρίζεται και από τους ίδιους του δημότες. Για αυτό τον λόγο συμμετείχαμε και σε όλες τις διαβουλεύσεις, μεταξύ των οποίων και σε αυτή που έγινε συζήτηση για την απόφαση του δημάρχου να μονοδρομήσει την παραλιακή οδό την Βασιλέως Αλεξάνδρου. Σε αυτή την συνάντηση, εντύπωση έκανε η τοποθέτηση του Πρόεδρου των ξενοδόχων Θράκης του κ.Χατζηκωνσταντίνου ο οποίος διαφώνησε για το θέμα αυτό, επικαλούμενος και την επιστημονική του ιδιότητα ως διπλωματούχος Πολιτικός μηχανικός. Μάλιστα σημείωσε πολύ εύστοχα, πως αφού επιμένετε για την μονοδρόμηση, τουλάχιστον αλλάξτε την κατεύθυνσή της από δυτικά προς τα ανατολικά, δηλαδή από τα Ξενοδοχεία προς το Λιμάνι και το Αεροδρόμιο. Το πόσο προσχηματικές ήταν οι διαβουλεύσεις του κ.Λαμπάκη, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως δεν εισακούστηκε ακόμη και αυτό το απλό, αλλα τόσο σημαντικό αίτημα των Ξενοδόχων.

Όταν λοιπόν ένας δήμαρχος απαξιώνει την γνώμη των φορέων αυτής της πόλης (Επιμελητήριο, Ο.Λ.Α., Ξενοδόχους κλπ.), μεγάλης μερίδας των τοπικών ΜΜΕ και της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών, είναι προφανές πως κάνει κάτι λάθος. Το χειρότερο όμως είναι πως τις συνέπειες αυτών των αποφάσεων θα τις πληρώνει για δεκαετίες η πόλη της Αλεξανδρούπολης. Ενδεικτικό του «αποφασίζουμε και διατάζουμε» του κ.Λαμπάκη και της προσπάθειας φίμωσης κάθε διαφορετικής γνώμης, είναι το γεγονός πως πολύ πρόσφατα έκανε ειδική σύμβουλο σε έμμισθη θέση, την σύζυγο του κ.Μαστορόπουλου κορυφαίου υπηρεσιακού παράγοντα του δήμου με την ιδιότητα του Χωροτάκτη-Πολεοδόμου, ειδικού σε τέτοια θέματα. Η λεκτική επίθεση και οι ειρωνικοί χαρακτηρισμοί από πλευράς του δημάρχου σχετικά με την επιστημονική και επαγγελματική επάρκεια του επικεφαλή της «ΑΝΑ.Σ.Α.», προφανώς αφορούν και τον σύλλογο Αρχιτεκτόνων Ν. Έβρου, τα στελέχη του οποίου μίλησαν πρόσφατα για «Aποσπασµατικές και αντικρουόµενες μελέτες του Δήμου Αλεξανδρούπολης σε ότι αφορά το παραλιακό µέτωπο της πόλης».

Οι χαρακτηρισμοί δε που εξαπέλυσε εναντίον της παράταξής μας πως είμαστε «εχθροί του λαού» σε ότι αφορά τις θέσεις μας, φανταζόμαστε πως απευθύνονται και στον Υποναύαρχο Λ.Σ. (ε.α.) τον κ.Παπανικολόπουλο, ο οποίος και αυτός προ ημερών σε άρθρο του, αναφέρθηκε στο λάθος που γίνεται με το να αντιμετωπίζεται μεμονωμένα και αποσπασματικά η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η χερσαία ζώνη και το master plan του λιμένα καθώς και η χωροθέτηση της μαρίνας. Ο ίδιος μάλιστα ο πρώην λιμενάρχης, είχε διαμαρτυρηθεί από καιρό πως ο κ.Λαμπάκης είχε αφαιρέσει τεχνηέντως τη δυνατότητα διαβούλευσης για το θέμα της παραλιακής, χρησιμοποιώντας εντελώς παραπλανητικό τίτλο. Πέρα όλων αυτών, δεν πήραμε καμία απάντηση για την εγκληματική αμέλεια να εξαιρέσουν από την σχεδιαζόμενη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, την «Στροφή του Εγνατία», μια και δεν φρόντισαν εγκαίρως να προβούν στην αναγκαία τροποποίηση της γραμμής του αιγιαλού.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “ΑΝΑ.Σ.Α.”

Προηγούμενο άρθροΑγνοείται 49χρονος ψαράς στο Δέλτα του Έβρου
Επόμενο άρθροΟ Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης θα παραδώσει στην κυκλοφορια το τμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες