-Γιατί, άραγε, να υπάρχει η γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, με προσέγγιση του πλοίου στο νησί της Άνδρου μία φορά την εβδομάδα; Και να μην υπάρχει μία γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, με προσέγγιση στο νησί της Σαμοθράκης δύο φορές την εβδομάδα; Το νησί της Άνδρου συνδέεται με το λιμάνι της Ραφήνας καθημερινά, με 2 έως και 7 δρομολόγια, σε όλη την διάρκεια του έτους! Γιατί ένας επιβάτης να ταξιδέψει με προορισμό την Άνδρο, από το λιμάνι του Λαυρίου, με ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως; Αλλά και ο κάτοικος της βόρειας Ελλάδας, γιατί να πάρει το πλοίο από το λιμάνι της Καβάλας και να διασχίσει το μισό Αιγαίο πέλαγος με προορισμό την Άνδρο;

-Εάν το νησί της Άνδρου θα εξυπηρετείται καλύτερα με τρεις συνδέσεις λιμανιών (Ραφήνα, Λαύριο, Καβάλα), γιατί να μη γίνει κάτι ανάλογο με την Σαμοθράκη και την σύνδεση της με τρία λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Λαύριο, Καβάλα); Θα σχολιάσει κάποιος, ότι ο κάτοικος του λεκανοπεδίου Αττικής, δεν θα μπει στο πλοίο από το Λαύριο, για να ταξιδέψει ώρες μέχρι την Σαμοθράκη. Συμφωνούμε με την λογική, ότι τα νησιά πρέπει να συνδέονται με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία του ηπειρωτικού κορμού της χώρας. Θα μπορούσε, λοιπόν, να γίνει το εξής. Στην γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, να υπάρχει προσέγγιση του πλοίου μία φορά την εβδομάδα στο νησί της Άνδρου και μία φορά στο νησί της Σαμοθράκης. Θεωρούμε πιο λογική μία τέτοια θαλάσσια γραμμή, από εκείνη Λαύριο-Μεστά Χίου-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα.

-Δυστυχώς, οι γραμμές και τα δρομολόγια διαμορφώνονται κυρίως με προτάσεις των πλοιοκτητριών εταιρειών, τις οποίες υιοθετεί το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.). Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης έχει δύο σημαντικά λιμάνια, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τα οποία δεν συνδέονται μεταξύ τους! Πως θα αναπτυχθεί η «ενδοπεριφερειακή συνείδηση»; Επίσης, τα λιμάνια αυτά πρέπει να συνδέονται και με τα τέσσερα νησιά του βορείου Αιγαίου, την Θάσο, την Σαμοθράκη, την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Η Καβάλα συνδέεται με την Θάσο, την Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο, αλλά όχι με την Σαμοθράκη. Η Αλεξανδρούπολη συνδέεται με την Σαμοθράκη, την Λήμνο, αλλά όχι με την Θάσο και τον Άγιο Ευστράτιο. Θα μπορούσε να γίνει μία (εσωτερική) γραμμή Καβάλα-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη και να επεκταθεί η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Λήμνος και στον Άγιο Ευστράτιο.

-Στην προσπάθεια αυτή, πρέπει να πρωτοστατήσουν η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και οι εμπλεκόμενοι Δήμοι. Να μη σύρονται πίσω από τις αποφάσεις των ναυτιλιακών εταιρειών, του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και της κεντρικής διοίκησης. Οι τοπικές κοινωνίες ζητούν καλύτερη εξυπηρέτηση, έχουν προτάσεις, αλλά δεν εισακούονται. Η περιφερειακή και οι δημοτικές Αρχές αφουγκράζονται τις τοπικές κοινωνίες και είναι οι εκφραστές των προβλημάτων των κοινωνιών. Συγχρόνως, οφείλουν να συμβάλλουν, για να λυθούν τα προβλήματα. Όταν οι ανάγκες τους δεν εξυπηρετούνται, οι πολίτες «γυρίζουν την πλάτη» στους τοπικούς άρχοντες και τον θεσμό της αυτοδιοίκησης.

-Αφού λήφθηκε απόφαση, για να προστεθεί και η Άνδρος στην γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλας, μία φορά την εβδομάδα, μπορεί να ζητηθεί, από την περιφερειακή διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, να περιληφθεί και η Σαμοθράκη (μία φορά την εβδομάδα). Αν δεν «βολεύει» το λιμάνι της Καβάλας, μπορεί να δημιουργηθεί η σύνδεση Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη μία φορά την εβδομάδα, ως «παραλλαγή» της βασικής γραμμής. Εμείς καταθέτουμε την πρόταση και ευελπιστούμε πως οι εμπλεκόμενοι θα την συζητήσουν. Κι αν την θεωρούν θετική, να ενωθούν για να διεκδικήσουν την υλοποίηση της.

ΠΗΓΗ www.k-tipos.gr

Προηγούμενο άρθροΠαύλος Μιχαηλίδης: “Αρκετοί αιρετοί-θεσμικοί της Αλεξανδρούπολης είχαν συνάψει σχέσεις με την GASTRADE για συγγενικά τους πρόσωπα…”
Επόμενο άρθροΠρόταση Μπένου προς Μητσοτάκη: “Αν κάποιος δεν έχει θητεύσει διάστημα 3-5 χρόνων στον Έβρο , να μην μπορεί να καταλάβει θέσεις Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών στο Δημόσιο”