Σε πρόταση έξι σημείων προς την κυβέρνηση για το σχεδιασμό των διοδίων στην Εγνατία οδό, ώστε να διασφαλίζεται «αναλογικό και δίκαιο τίμημα και αποφυγή αντιαναπτυξιακών συνεπειών για τις τοπικές κοινωνίες», κατέληξε η σύσκεψη που είχαν οι επικεφαλείς των τεσσάρων Περιφερειών της Β. Ελλάδας, από τις οποίες διέρχεται ο οδικός άξονας της Εγνατίας

Οι περιφερειάρχες της Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Ηπείρου προτείνουν

α) να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης διοδίων επί της Εγνατίας οδού «με μέγιστο αντίτιμο τρία λεπτά του ευρώ (0,03) και στο μέλλον»

β) να μη λειτουργήσει ούτε και να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης

γ) για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση

δ) σε Περιφερειακές Ενότητες, όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο τρία λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο

ε) να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας οδού και

στ) να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου.

«Θεωρούμε ότι είναι οι μόνες προτάσεις που μπορεί να είναι βιώσιμες για την περιοχή μας και να μην καταστεί αυτή η ΚΥΑ που φέρνει η κυβέρνηση, η ταφόπλακα της ανάπτυξης της Β. Ελλάδος» είπε ο κ. Τζιτζικώστας. «Αυτή είναι η πρόταση μας προς την κυβέρνηση, την οποία ελπίζουμε ότι θα κάνει δεκτή» τόνισε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

«Τα θέματα τα προσεγγίζουμε με ρεαλισμό, προσπαθούμε και επιχειρούμε για το δίκαιο, διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αισιοδοξούμε για το μέλλον με τις όποιες πρωτοβουλίες παίρνουμε» δήλωσε ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης. «Η Εγνατία για μας είναι ο δρόμος της ανάπτυξης και δε θέλουμε ο κόσμος να ταλαιπωρηθεί, όταν ξέρουμε ότι το ζητούμενο είναι ξανά η ανάπτυξη σήμερα στη χώρα. Αν αυξήσουν τις τιμές χωρίς να υπάρχει το υπόβαθρο να πληρωθούν αυτές οι τιμές, πάλι θα είναι απαγορευτική η Εγνατία. Πρέπει να είναι ο σωστός μέσος όρος» τόνισε ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης.

«Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με τους περιφερειάρχες, ενημέρωσα για αυτά τα οποία πρόκειται να γίνουν στην Εγνατία, νομίζω ότι πολλές θέσεις από τις θέσεις που εξέφρασαν οι περιφερειάρχες βρίσκουν σύμφωνη και την Εγνατία Οδό» δήλωσε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Απόστολος Αντωνούδης. Ο κ. Αντωνούδης πρόσθεσε ότι στη συνάντηση που θα έχει την Πέμπτη στο ΤΑΙΠΕΔ, θα θέσει όλα όσα συζητήθηκαν με τους περιφερειάρχες, αλλά και τις αντιδράσεις που υπήρξαν από δημάρχους.

πηγη:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η δήλωση του κ. Μέτιου έχει ως εξής:

Για ακόμη μια φορά, γίνεται σαφές πως σημαντικές αποφάσεις για τους πολίτες θα ληφθούν υπό την πίεση των καταστάσεων και όχι ως αποτέλεσμα συνολικού, ορθολογικού σχεδιασμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, να αυξάνεται δραματικά το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης στην Εγνατία Οδό και να απαξιώνεται ένα έργο τόσο σημαντικό για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.

Υπεύθυνη είναι βέβαια η διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με τον πρόχειρο σχεδιασμό της. Την κυριότερη όμως ευθύνη έχει η κυβέρνηση γιατί είναι αυτή που διορίζει τη διοίκηση της εταιρείας και χαράσσει τους άξονες του σχεδιασμού της.

Η Εγνατία Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με σκοπό να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας, να μειώσει τις αποστάσεις και το κόστος μεταφοράς. Για ένα τέτοιο αυτοκινητόδρομο, είναι λογικό να υπάρχουν τέλη χρήσης.

Σήμερα όμως, χωρίς καμία μελέτη, οι 13 προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων αυξάνονται σε 38. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται προβλήματα τα οποία προστίθενται σε αυτά που συσσωρεύτηκαν διαχρονικά και από προηγούμενες διοικήσεις. Διότι η επιλογή των σημείων στα οποία κατασκευάστηκαν οι σταθμοί διοδίων και ο τρόπος που αυτά λειτουργούν ενθαρρύνουν ουσιαστικά την παράκαμψή τους, δεν υπάρχουν εκπτώσεις για τους τακτικούς χρήστες ούτε λειτουργούν Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών.

Το αποτέλεσμα είναι να χάνονται έσοδα και να φθείρεται το επαρχιακό οδικό δίκτυο λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων.

Όλα αυτά οδήγησαν το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να συζητήσει πρώτο τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων.

Σε ειδική συνεδρίασή του που πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαΐου 2017 παρουσία βουλευτών, δημάρχων και φορέων της περιοχής, το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ συζήτησε διεξοδικά το θέμα και αποφάσισε τη σύνταξη ενός ψηφίσματος το οποίο εστάλη στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Με το ψήφισμα αυτό εκφράσαμε την αντίθεσή μας στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων και ταχθήκαμε υπέρ του συστήματος αναλογικών διοδίων.

Προηγούμενο άρθροΓιώργος Καίσας: “Έως ότου εφαρμοστούν τα αναλογικά διόδια θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα μετωπικά (θέση των δανειστών)”
Επόμενο άρθροΙατρικός Συλλόγος Έβρου προς τον Υπουργό Υγείας: το Κέντρου Υγείας Σαμοθράκης πρέπει να χαρακτηριστεί ως άγονο τύπου Α΄