Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση – διαμαρτυρία, για τρίτη συνεχή φορά, μπροστά από το Δημαρχείο της Αλεξανδρούπολης, ως αποτέλεσμα της κλιμάκωσης του αγώνα των εκπαιδευτικών.

Η κινητοποίηση αποφασίστηκε μέσα από τη Γ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) ¨Γεώργιος Βιζυηνός¨. Απόφαση πήραν επίσης και συμμετείχαν στην κινητοποίηση η Α΄ ΕΛΜΕ Έβρου και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αλεξανδρούπολης, μετά και από σχετική ανακοίνωση – κάλεσμα του ΣΕΠΕ.

Οι παρευρισκόμενοι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, με αντιπροσωπεία τους παρενέβησαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ήταν σε εξέλιξη. Μοιράστηκε η ανακοίνωση με το πλαίσιο και τα αιτήματα πάλης των εκπαιδευτικών.

Παράλληλα καταγγέλθηκε από την αντιπροσωπία η άρνηση της Δημοτικής Αρχής προς παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου και συγκεκριμένα το χώρο μπροστά από το Δημαρχείο, όπου έγινε και η συγκέντρωση, για την πραγματοποίηση συναυλίας, ως μία ακόμη μορφή στην οποία και θα κατέληγε η κινητοποίησή τους.

Στη συνέχεια, προχώρησαν σε πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, με κύρια συνθήματα ¨Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών / Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών¨.

Η συνέχεια θα δοθεί με τη συμμετοχή του συλλόγου στο μεγάλο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 30 Μάρτη στη Θεσσαλονίκη.

Κάλεσμα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης στις συγκεντρώσεις – κινητοποιήσεις στις 28 και 30 Μάρτη

Αλεξανδρούπολη: Μπροστά στο Δημαρχείο, Τετάρτη 28/3, 7μ.μ.

Θεσσαλονίκη: Άγαλμα Βενιζέλου, Παρασκευή 30/3, 13:30μ.μ.

Φίλοι γονείς

Το ζήτημα της κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών των σχολείων με μόνιμους διορισμούς αφορά πρώτα και κύρια τη λειτουργία του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, το δικαίωμα των εργαζομένων και των οικογενειών τους σε μια πραγματικά δωρεάν Παιδεία, που θα καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών της, θα τα στηρίζει και θα τα προετοιμάζει ουσιαστικά για τα επόμενα βήματα στη ζωή τους.

Τα τελευταία χρόνια γίνονται συνεχείς περικοπές σε εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία. Η Παιδεία, όπως και πολλά άλλα δικαιώματα, μπαίνει στην «κλίνη του Προκρούστη» για να πιαστούν κάποιοι στόχοι και κάποια ματωμένα πλεονάσματα.

Οι κυβερνώντες επιδιώκουν με κάθε τρόπο να κρύψουν και να εξαφανίσουν τις τεράστιες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, βαφτίζοντας το κρέας – ψάρι. Ας θυμηθούμε τη μείωση των διδακτικών ωρών και την επί της ουσίας κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, την κατάργηση μαθημάτων, την υπονόμευση δομών, όπως τα εργαστήρια, το χτύπημα των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών, την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, το κλείσιμο Τμημάτων Ένταξης, το κλείσιμο Νηπιαγωγείων …και είναι μακρύς ο κατάλογος ακόμα!

Όλες αυτές οι αλλαγές πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, ειδικά όσων προέρχονται από πιο φτωχές οικογένειες.

– Γιατί είναι σοβαρό μορφωτικό πρόβλημα ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΘΕΜΑ ΦΙΛΕ ΓΟΝΕΑ να γίνεται μάθημα σε αίθουσες κλουβιά με μαθητές στοιβαγμένους σαν σαρδέλες, με 25 νήπια σε μια αίθουσα ή με 28 μαθητές στο Γυμνάσιο – Λύκειο. Να γιατί ζητάμε 15 μαθητές ανά τμήμα σε Νηπιαγωγείο και Α, Β Δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα στις υπόλοιπες τάξεις και ακόμα λιγότερο αριθμό σε κατευθύνσεις και εργαστήρια για να γίνεται πιο ουσιαστική δουλειά με τα παιδιά. Να γιατί χρειάζονται πιο πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

-Γιατί είναι μεγάλο μορφωτικό πρόβλημα ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΘΕΜΑ ΦΙΛΕ ΓΟΝΕΑ το ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό να συρρικνώνονται, να μην έχουν υποδομές και να διαμορφώνουν το πρόγραμμα με ό,τι περισσεύει από το πρωινό πρόγραμμα. Να γιατί ζητάμε ολοήμερο σχολείο, με διευρυμένη χρονική λειτουργία, δωρεάν σίτιση με πρόσληψη κατάλληλου προσωπικού και όλες τις ειδικότητες

-Γιατί είναι μεγάλο μορφωτικό πρόβλημα ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΘΕΜΑ ΦΙΛΕ ΓΟΝΕΑ οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μένουν αβοήθητοι ή να αλλάζουν κάθε χρόνο εκπαιδευτικό μια και το 80% των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή είναι συμβασιούχοι, ενώ οι μαθητές που έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης να αναγκάζονται να μοιράζονται τον δάσκαλό τους με άλλα 2-3 ακόμα και 4 παιδιά! Είναι πρόβλημα για τις λαϊκές οικογένειες να αναζητούν στήριξη σε πανάκριβες ιδιωτικές δομές λόγω των τεράστιων ελλείψεων του Δημόσιου Σχολείου. Να γιατί ζητάμε μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή.

– Γιατί είναι πισωγύρισμα ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΘΕΜΑ ΦΙΛΕ ΓΟΝΕΑ να υπάρχουν κενά σε ειδικότητες ή σε δασκάλους και να μην καλύπτονται από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή να συγχωνεύονται π.χ. στη Δευτεροβάθμια διαφορετικά αντικείμενα, όπως η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία και τελικά «όλοι να τα διδάσκουν όλα». Να γιατί ζητάμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του.

– Γιατί είναι απαίτηση ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΘΕΜΑ ΦΙΛΕ ΓΟΝΕΑ οι μαθητές μας να έχουν από την έναρξη της χρονιάς καθηγητές ξένων γλωσσών στη γλώσσα που επιλέγουν, να έχουν καθηγητές οργάνων στα Μουσικά σχολεία, να δημιουργούνται τμήματα, ειδικότητες και κατευθύνσεις στα ΕΠΑΛ ανάλογα με τις επιλογές των μαθητών. Να γιατί χρειάζονται εδώ και τώρα χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.

Τα προβλήματα που βιώνουν οι αναπληρωτές δάσκαλοι χρόνο με το χρόνο γίνονται όλο και μεγαλύτερα. Μετακινούνται κάθε χρόνο από το ένα μέρος στο άλλο. Με 840 ευρώ μισθό, πρέπει να πληρώσουν ενοίκιο, διατροφή, έξοδα μετακίνησης κ.ά. Επιπλέον, καθυστερούν και οι πληρωμές της μισθοδοσίας.

Το καθεστώς των αδειών είναι απαράδεκτο. Η άδειά είναι όλη κι όλη 7 ημέρες. Η αναρρωτική 15 μέρες κι αυτές με την προϋπόθεση ότι θα αρρωστήσουν τουλάχιστον 10 μέρες μετά την πρόσληψή! Ακόμα, κινδυνεύουν με απόλυση, αν κριθεί αναγκαία η αντικατάστασή τους μετά το δεκαπενθήμερο. Οι άδειες μητρότητας είναι 2 μήνες πριν τον τοκετό και 2 ¼ του μήνα μετά τον τοκετό. Αντίστοιχα, η μόνιμη συνάδελφος έχει πέρα των 2 μηνών πριν τον τοκετό, 1 χρόνο άδεια μετά, με αποδοχές. Οι αναπληρώτριες δεν έχουν εξασφαλισμένο ότι θα δουλεύουν στον τόπο τους. Τι θα κάνει η αναπληρώτρια που 2 μήνες μετά τη γέννα πρέπει να μεταναστέψει ξανά στον τόπο δουλειάς της; Θα πάρει το νεογέννητο μαζί της ή θα το αφήσει πίσω; Αυτά δεν είναι ατομική υπόθεση της κάθε συναδέλφου. Η λύση είναι η εξίσωση των αδειών με αυτές των μόνιμων συναδέλφων.

Φίλοι γονείς,

Θέλουν τον εκπαιδευτικό φοβισμένο και ανασφαλή, ώστε να περνούν τον ίδιο φόβο και την υποταγή στη νέα γενιά. Δε θα το επιτρέψουμε! Η νέα γενιά ζητά ιδανικά, θέλει εκπαιδευτικό που δε θα προσκυνά!!

Το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά θα το κερδίσουμε με τους αγώνα μας! Με σύγκρουση και ρήξη απέναντι στην σύγχρονη βαρβαρότητα που μας ετοιμάζουν!

– Το μόνο αίτημα που μπορεί να ενώσει όλους ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ, και να απαντήσει αποτελεσματικά απέναντι σ΄ αυτή την άθλια πραγματικότητα είναι «η άμεση μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια (πάνω από 25.000) στην εκπαίδευση»! Να μη δεχτούμε καμία απόλυση συμβασιούχου.

– Τέρμα η κοροϊδία με την Προσχολική Αγωγή «αλακαρτ»! Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ για όλα τα νήπια-προνήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, με όλα τα αναγκαία μέτρα υποδομής, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί απέξω.

– Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να νομοθετήσει άμεση εξίσωση όλων των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων. Να πάρει άμεσα μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των αναπληρωτών (στέγαση, σίτιση, πάσο κ.ά.), ώστε να μην επαναληφθούν οι απαράδεκτες εικόνες, εκπαιδευτικοί να κοιμούνται στην παραλία και μέσα σε αυτοκίνητα!!

Φίλε Γονέα,

ΚΑΝΕ ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ,

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ `ΧΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ

Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση της Ομάδας Φιλίας Ελλάδας – ΙΡΑΚ του Ελληνικού Κοινοβουλίου με τον Επιτετραμμένο του ΙΡΑΚ στην Ελλάδα κ. Hindreen Mustafa
Επόμενο άρθροΑυτοψία κλιμακίου της Περιφέρειας στον ποταμό Έβρο