Σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, ως μέτρο αντιμετώπισης της πανδημίας και μέχρι σήμερα, αυτό που όλη η κοινωνία αναγνωρίζει ως πραγματικότητα είναι η τιτάνια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υλοποιούν την επικουρική – υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κρατούν ζωντανή την πολύτιμη σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού.

Η προσπάθεια αυτή αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων τα οποία έγκαιρα επισημάναμε ως Κλάδος στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα είναι η αδυναμία  πρόσβασης μεγάλου αριθμού μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και η αδυναμία σύνδεσης με το διαδίκτυο.

Το Υπουργείο Παιδείας, αφού υποσχέθηκε ότι θα λύσει το πρόβλημα και περιπλανήθηκε δια των εγγράφων του σε διάφορες εκδοχές της καταγραφής των αναγκών, βρήκε τελικά πού θα στείλει το λογαριασμό. Στις Σχολικές Επιτροπές, στους Δήμους και στις Περιφέρειες.

Η πρόταση, που μπορεί να δείχνει μια ευελιξία αναφορικά με τον τρόπο της τελικής προμήθειας του εξοπλισμού, προϋποθέτει την ύπαρξη «αδιάθετων πιστώσεων από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων», τη δυνατότητα και την πρόθεση  από τους Δήμους και τις Περιφέρειες να καλύψουν τη δαπάνη, θέτει εκ νέου τους διευθυντές και προϊσταμένους των σχολικών μονάδων στον κίνδυνο να βρεθούν εκτεθειμένοι απέναντι στις οικογένειες των μαθητών εξ αιτίας της ασάφειας των κριτηρίων καταγραφής των αναγκών, που αγγίζουν το πεδίο των προσωπικών δεδομένων, και αφήνει, προφανώς, ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην καλυφθεί το σύνολο των μαθητών για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην πρακτική αυτή και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των υπαρκτών αναγκών σε laptop ή tablet των μαθητών και των εκτιπαιδευκών ώστε να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι πιστώσεις, οι έστω κατά τι αυξημένες φέτος, για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων εξακολουθούν να μην επαρκούν. Είναι πολλά χρόνια τώρα που αναγκάζονται οι σχολικές μονάδες να προσαρμόσουν τις ανάγκες τους στα διαθέσιμα ποσά, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.

Η δύσκολη συγκυρία που ζούμε και η υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση και ενιαία παροχή της, απαιτούν αλλαγή πλεύσης και ανάληψης της ευθύνης.

Για το Δ.Σ.

O Πρόεδρος                                                     Η Γεν. Γραμματέας

Νικολαΐδης Νικόλαος                                           Μπεχτσούδη Αγγελική

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤ/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ

Προηγούμενο άρθροΠρώτη νευροχειρουργική επέμβαση σε συνθήκες COVID-19 στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης
Επόμενο άρθροΥπουργός Εθνικής Άμυνας: Αυξημένες οι περιπολίες στον Έβρο