Αν και στη συμφωνία δεν ανακοινώνεται το παραμικρό, πιθανολογείται πως πρόκειται να φέρουν πολυβόλα, ίσως και ρουκέτες αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους.

Στην Ελλάδα τα παλαιά εκπαιδευτικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, όταν «αποστρατεύονταν», δηλαδή όταν αποσύρονταν από την υπηρεσία, τοποθετούνταν είτε ως μνημεία είτε ακόμα ως… στόχοι στις αεροπορικές βάσεις. Άλλες φορές τα μετέφεραν και στο Πολεμικό Μουσείο ως εκθέματα καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν νεκροταφεία αεροσκαφών, πολύ περισσότερο νεκροταφεία μαχητικών, βομβαρδιστικών ή μεταγωγικών αεροσκαφών.

Ποτέ όμως δεν υπήρξαν εκπαιδευτικά αεροσκάφη, με χιλιάδες ώρες στο ενεργητικό τους, που αντί να αποσύρονται ή να μετατρέπονται σε μουσειακά εκθέματα, να αναβαθμίζονται και να μετατρέπονται σε μαχητικά. Πώς όμως μετατρέπεις ένα διθέσιο εκπαιδευτικό ελικοφόρο αεροσκάφος σε μαχητικό; Τοποθετώντας πάνω σε αυτό πολυβόλα και εκτοξευτήρες πυραύλων. Γιατί όταν τοποθετείς οπλισμό σε ένα αεροσκάφος τότε το μετατρέπεις αυτομάτως σε ετοιμοπόλεμο.

Σύμφωνα με τα «ΝΕΑ» η ισραηλινή εταιρεία που έχει αναλάβει να δημιουργήσει στην Καλαμάτα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, στις συμβατικές της υποχρεώσεις αναλαμβάνει, πέραν της αναβάθμισης του συνόλου των εκπαιδευτικών T-6 σε υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, και τη μετατροπή ενός σμήνους Τ-6 σε οπλισμένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Θα φέρουν δηλαδή οπλισμό και θα είναι τα μοναδικά ελικοφόρα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας που, όπως αποκαλύπτει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Η μετατροπή τους σε μαχητικά προωθείται κυρίως για την αναχαίτιση drones. Αν και στη συμφωνία δεν ανακοινώνεται το παραμικρό, πιθανολογείται πως πρόκειται να φέρουν πολυβόλα, ίσως και ρουκέτες αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη των εκπαιδευτικών αεροσκαφών τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο πεδίο της μάχης ως αναγνωριστικά, φωτογραφικά κ.λπ. Εάν μετατραπούν τελικά σε οπλισμένα αεροσκάφη, τότε θα θυμίζουν τα θρυλικά (μονοκινητήρια ελικοφόρα) Spitfires, ένα από τα οποία (που φυλασσόταν επί χρόνια στο Πολεμικό Μουσείο) ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία και επιστρέφει σε λίγες ημέρες έτοιμο να πετάξει και πάλι στους ελληνικούς ουρανούς.

Την περασμένη Παρασκευή υπεγράφη η συμφωνία της Πολεμικής Αεροπορίας με την ισραηλινή εταιρεία ELBIT για τη δημιουργία Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα. Συμφωνία με ξεκάθαρο στρατηγικό αποτύπωμα – όπως χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας – «και ταυτόχρονα εξαιρετικά σημαντική για το εκπαιδευτικό έργο της Πολεμικής Αεροπορίας». Οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας θα εκπαιδεύονται σε σύγχρονα αεροσκάφη, αφού αυτά στα οποία εκπαιδεύονταν, τα Τ-2 Buckey, έχουν ήδη συμπληρώσει 46 χρόνια υπηρεσίας και βρίσκονται στη δύση τους. Μάλιστα, το 2023 παύει οριστικά η υποστήριξή τους σε ανταλλακτικά και κατά συνέπεια η Πολεμική Αεροπορία είχε ήδη κληθεί να βρει νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος για τις επόμενες γενιές Ικάρων.

Βάσει της συμφωνίας, αναμένεται να έρθουν στην Καλαμάτα δέκα καινούργια εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346, τα οποία θα αποτελέσουν ουσιαστικά τη βάση πάνω στην οποία θα γίνεται η εκπαίδευση των πιλότων, μαζί με τα Τ-6 (θα αναβαθμιστούν) που χρησιμοποιεί και η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία. Επιπλέον θα υπάρξει παροχή προσομοιωτών εκπαίδευσης και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

ΠΗΓΗ www.newpost.gr

Προηγούμενο άρθρο«Ροζ Υπερπανσέληνος»: Έρχεται το φωτεινότερο φεγγάρι του έτους
Επόμενο άρθροΜε εξώδικο απαντά ο Ν. Μηταράκης στον Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου Κ. Μουτζούρη: Συμπράττει στο μεταναστευτικό με την Αριστερά