Τον ερχόμενο Δεκέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει το market test για τη  δεύτερη πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Floating Storage and Regasification Unit – FSRU), την οποία σχεδιάζει να κατασκευάσει η Gastrade στη Θράκη. Ουσιαστικά πρόκειται για τη «δίδυμη» επένδυση της εταιρείας, η οποία αναπτύσσει και τον τερματικό σταθμό LNG στην Αλεξανδρούπολη που θα λειτουργήσει στις αρχές του 2024.

Η δεύτερη μονάδα, η οποία θα εγκατασταθεί στην ίδια περιοχή έχει  εξασφαλίσει την άδεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και στο τέλος του έτους σχεδιάζεται να ξεκινήσει το market test, για το οποίο, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, το ενδιαφέρον για δέσμευση χωρητικότητας είναι ήδη τεράστιο, από ενεργειακές εταιρείες και traders από όλον τον κόσμο, επισημαίνοντας ότι εύκολα θα υπερκαλυφθούν τα όρια που θα καθιστούν βιώσιμο το έργο που θα  λειτουργήσει το 2025. Και τα δύο FSRU θα διακινούν περίπου 11 με 12 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, δηλαδή περίπου όσα και ο αγωγός TAP.

Νέα FSRU

Παράλληλα, χθες, η ΡΑΕ εξέδωσε Άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου στην Elpedison για το  τερματικό LNG που ετοιμάζει  στις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, η Αρχή αποφάσισε την αύξηση της αποθηκευτική ικανότητας στον τερματικό σταθμό Dioryga Gas που αναπτύσσεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων από τη Μότορ Οιλ ενώ ενέκρινε τις κατευθυντήριες γραμμές για  την έναρξη του δεύτερου δεσμευτικού σταδίου του market test.

Όσο για το FSRU που προετοιμάζεται από την Mediterranean Gas στον Βόλο, σύμφωνα με αντίστοιχη χθεσινή απόφαση της ΡΑΕ,  η διεξαγωγή του market test της πρώτης μη δεσμευτικής φάσης, αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα Οκτωβρίου.

Αναμένοντας ωστόσο τα νέα FSRU, το ενδιαφέρον για δέσμευση slots στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας έχει εκτοξευθεί. Ο σχετικός διαγωνισμός αναβλήθηκε για τις 17 Οκτωβρίου καθώς η ΡΑΕ σκοπεύει να τροποποιήσει τον κώδικα  θέτοντας  δικλίδες ασφαλείας – για παράδειγμα αυξάνοντας τα  πέναλτι σε περίπτωση που κάποιος «παίκτης» δεσμεύσει θέση στη Ρεβυθούσα, αλλά δεν την αξιοποιήσει ή περιορίζοντας τον χρόνο για την αεριοποίηση του LNG στις 6 ημέρες από 18 ημέρες που ισχύει σήμερα.  Πάντως, ο τερματικός σταθμός αποτελεί «μαγνήτη» για διεθνείς ενεργειακές εταιρείες (αμερικανικές, βαλκανικές κ.ά.) όπως και για τις ελληνικές.

www.ot.gr

Προηγούμενο άρθροΤΑΙΠΕΔ: Οι εξελίξεις σε Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Βόλο
Επόμενο άρθροΈνταση στην Πράγα: Σκληρή απάντηση Μητσοτάκη σε προκλητικό σχόλιο του Ερντογάν