Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. Αν. Δημοσχάκης προς τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος σχετικά με τις επιπτώσεις στην οικονομία της Θράκης από την υιοθέτηση νέων ζωνών NATURA 2000.

Το ζήτημα, το οποίο έχει αναστατώσει την κοινή γνώμη και τους φορείς του Έβρου και της Ροδόπης, συζήτησε χθες διεξοδικά ο Βουλευτής σε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Ι. Τσιρώνη, τον οποίον και ενημέρωσε για την κατάθεση ερώτησης, ώστε οι κάτοικοι του Έβρου να λάβουν επίσημες απαντήσεις από το αρμόδιο Υπουργείο σε ερωτήματα που έχουν τεθεί από τις τοπικές αρχές, μέσα ενημέρωσης, κατοίκους, αγρότες, επιχειρηματίες κλπ..

Μεταξύ άλλων, το Υπουργείο ερωτάται για τις επιπτώσεις στην Επιχειρηματικότητα εν γένει, τις Μεταφορές, τον Τουρισμό , την Γεωργία και άλλες αναπτυξιακές και οικονομικές δραστηριότητες.

Ακολουθεί η Ερώτηση:

ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος

ΘΕΜΑ: Επιπτώσεις στην οικονομία της Θράκης από την υιοθέτηση νέων ζωνών NATURA 2000

Η κοινωνία, οι φορείς και παράγοντες του Έβρου και της Ροδόπης βρίσκονται σε έντονη ανησυχία και αναβρασμό λόγω της ξαφνικής «απειλής» που προέκυψε στην αναπτυξιακή προοπτική του Νομού και της Θράκης εν γένει, λόγω της πιθανής ανακήρυξης όλου του παραλιακού μετώπου από το Δέλτα του Ποταμού Έβρου μέχρι τη Μαρώνεια περίπου και σε βάθος 8 χιλιομέτρων από την ακτή (με προτεινόμενο κωδικό GR1110013 και ονομασία «ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΡΑΚΗΣ») στο Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο NATURA 2000, διότι, σύμφωνα με την αιτιολόγηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πρέπει να προστατευθούν δύο θαλάσσια είδη, η φώκαινα και η χελώνα καρέτα-καρέτα.

Όσο και αν η οικολογική ευαισθησία και η μέριμνα για το περιβάλλον αποτελούν προτεραιότητα κάθε σύγχρονης κοινωνίας και πολιτικής σκέψης, εν τούτοις, η άκριτη και άνευ σχεδιασμού υποβάθμιση των δυνατοτήτων της ανθρώπινης δραστηριότητας και της αναπτυξιακής προοπτικής μιας περιοχής, μόνο ενδεχομένως πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει στην ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης των κατοίκων.

Με δεδομένη την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση στους Νομούς Έβρου και Ροδόπης και τις αναπτυξιακές προσπάθειες που γίνονται εκ μέρους όλων των φορέων και παραγόντων τους, εγείρονται σειρά ερωτημάτων για τα εμπόδια που μπορεί να θέσει η υιοθέτηση του προτεινόμενου νέου χαρακτηρισμού, είτε μέσω της αυξημένης γραφειοκρατίας λόγω περιβαλλοντικών όρων, είτε λόγω παντελούς απαγόρευσης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, είτε ακόμα και μέσα από την αβεβαιότητα για την δυνατότητα πραγματοποίησης συγκεκριμένων επενδύσεων. Για αυτό ο κόσμος του Έβρου και της Ροδόπης θέλουν να γνωρίζουν με σιγουριά τι μέλλει γενέσθαι.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Τι επιπτώσεις θα έχει η υιοθέτηση των νέων περιοχών σε ότι αφορά την αλιευτική δραστηριότητα και τις υδατοκαλλιέργειες;
  2. Θα προκύψουν πιθανά ζητήματα με την κατασκευή εγκαταστάσεων και υποδομών μεταφοράς και επεξεργασίας καυσίμων (αγωγός TAP, εγκαταστάσεις LNG κλπ.);
  3. Η επιχειρηματική δραστηριότητα τι περιορισμούς και τι επιπρόσθετους όρους θα συναντήσει σε επίπεδο εμπορικό, βιοτεχνικό και βιομηχανικό στην περιοχή του παραλιακού μετώπου του Νομού;
  4. Πως επηρεάζονται σημαντικοί κλάδοι της οικονομίας του Νομού, όπως ο Τουρισμός και η Γεωργία-Κτηνοτροφία;
  5. Με δεδομένο πως εδώ και μήνες γίνεται προσπάθεια να αναβαθμιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Νομού με τη υπόλοιπη χώρα (Νησιά ΒΑ Αιγαίου και Αττική), θα υπάρχουν περιορισμοί στην προσπάθεια αυτή;
  6. Εν γένει, ποιες επιπτώσεις θα υπάρξουν στην λειτουργία και την ανάπτυξη των μεταφορών στην περιοχή, όπως ο Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης, η μετατροπή της Αλεξανδρούπολης και του Λιμένα της σε διαμετακομιστικό κόμβο και η προσέλκυση Κρουαζιερόπλοιων;
  7. Έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια ή έχουν προβλεφθεί προγράμματα ΕΣΠΑ ή άλλης μορφής χρηματοδότηση για τυχόν παρεμβάσεις τοπικών φορέων ή επαγγελματιών και επιχειρήσεων της περιοχής που θα είναι τυχόν απαραίτητες ή ως αντιστάθμισμα, εν γένει, τυχόν εμποδίων σε αναπτυξιακές δράσεις και δραστηριότητες στο Νομό;
  8. Τέλος, με τι νομική μορφή θα υλοποιηθεί ο χαρακτηρισμός αυτός (Νόμος, Προεδρικό Διάταγμα, Υπουργική απόφαση) και έχει εξασφαλιστεί η συμμετοχή στη διαβούλευση των αρμόδιων και άμεσα ενδιαφερόμενων τοπικών φορέων (Περιφέρεια, Δήμοι, επαγγελματικός κόσμος);

 

Προηγούμενο άρθροΣυγκατάθεση N. Κοτζιά για επίτιμο προξενείο της Ρωσίας στην Αλεξανδρούπολη
Επόμενο άρθροΧρήστος Κατσαντούρας: “Λείπει το Υποθηκοφυλακείο της Σαμοθράκης από το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης”