Αξιότιμε κε Δήμαρχε και μέλη του Δ.Σ. του Δήμου μας,

 

Με την από 18-5-2018 επιστολή μας, σας γνωστοποιήσαμε ότι αναγκαζόμαστε να διακόψουμε τη μεταφορά των απορριμματοφόρων του Δήμου με τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων μας, προασπίζοντας πρωτίστως τη δημόσια υγεία και τα δικαιώματα των επιβατών μας, και δευτερευόντων την αξιοπιστία της εταιρείας μας.

Ωστόσο, ο Δήμος σας επέλεξε, με την από 19-5-2018 επιστολή του να κρυφθεί πίσω από διατάξεις νόμων, επικαλούμενος το «νόμιμον», αδιαφορώντας για το «δίκαιο», για το «ορθό» και κυρίως για το «ανθρώπινο». Με απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι μια τέτοια απάντηση αποκαλύπτει το πνεύμα στρουθοκαμηλισμού, με το οποίο αντιμετωπίζει ο Δήμος το σημαντικότερο, ίσως, πρόβλημα της Σαμοθράκης. 

 

Κατ’ αρχάς, οφείλουμε να τονίσουμε ότι οι πολλαπλές επιφυλάξεις και προϋποθέσεις, τις οποίες θέτει ο όψιμα τροποποιηθείς νόμος, απαιτούν τουλάχιστον ενδελεχή εξέταση του κατά πόσο είναι δυνατόν να πληρούνται με ενέργειες της δημοτικής αρχής. Συνεπώς, δεν ταιριάζουν στο παρόν ζήτημα εύκολες, γρήγορες και πρόχειρες απαντήσεις, οι οποίες μόνο ελαφρά αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού προβλήματος υποδηλώνουν…

Ακόμα, όμως, κι αν τελικά η νέα νομοθετική τροποποίηση επιτρέπει τη μεταφορά των απορριμματοφόρων του Δήμου, με τακτικά δρομολόγια των πλοίων της εταιρείας μας, εν μέσω επιβατών, μικρών παιδιών και υπερηλίκων, αναρωτώμεθα ειλικρινά:

Θεωρεί πλέον η δημοτική αρχή ότι έτσι επέλυσε το πρόβλημα;; Προσφέρει καλή υπηρεσία στο νησί η εικόνα των πλοίων μας, να βρίθουν δυσοσμιών, λόγω των απορριμματοφόρων, από τα οποία εκχέονται ακάθαρτα υγρά;; Προάγεται έτσι ο τουρισμός του νησιού ή μήπως ο επισκέπτης αποτρέπεται από το να ξαναεπισκεφτεί το νησί, μεταφέροντας τις χειρότερες εντυπώσεις του από τη Σαμοθράκη στην πατρίδα του;;; Ή μήπως νομίζει η Αρχή σας ότι, αφού επετράπη – αν τελικώς επιτρέπεται- η μεταφορά των απορριμμάτων με τακτικά δρομολόγια, οι υγειονομικές υπηρεσίες δεν έχουν δικαίωμα αυτεπάγγελτης επέμβασης και επιβολής κυρώσεων, πρωτίστως στο Δήμο Σαμοθράκης;;;

Για πολλοστή φορά και εκ περισσού θα σας υπομνήσουμε ότι, εν αντιθέσει με αλλά νησιά, η δρομολογιακή γραμμή Αλεξανδρούπολης- Σαμοθράκης επιβάλλεται να εκτελείται με επιβατηγό πλοίο κλειστού τύπου και όχι ανοικτού τύπου, με επίπτωση η ανυπόφορη δυσοσμία των απορριμματοφόρων να εγκλωβίζεται εντός του πλοίου και να εισέρχεται ακόμα και στους χώρους των σαλονιών, χωρίς να μπορεί να διαχυθεί στην ατμόσφαιρα!! Είναι περιττό, δε, να υπογραμμίσουμε την έκταση του προβλήματος, ειδικά την θερινή περίοδο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, με επίπτωση την καθημερινή υποβολή παραπόνων και διαμαρτυριών από αγανακτισμένους επιβάτες προς την εταιρεία μας, με τη συνεπαγόμενη ζημία και βλάβη της φήμης και αξιοπιστίας μας.

Όμως, ο Δήμος Σαμοθράκης τόσα χρόνια, αλλά πολύ περισσότερο με την όψιμη απάντησή του, απλά αποδεικνύει ότι εξακολουθεί συνειδητά να εθελοτυφλεί μπροστά στο μεγάλο πρόβλημα των απορριμμάτων, επιχειρώντας να μετακυλίσει το βάρος του στην εταιρεία μας, η οποία το επωμίζεται επί χρόνια χωρίς να έχει αρμοδιότητα και ευθύνη! Επίσης, με θλίψη διαπιστώνουμε ότι η δημοτική αρχή καταχράται την επί τόσα χρόνια καλοπιστία μας, πιστεύοντας τις διαβεβαιώσεις σας ότι τελικά θα λυθεί το πρόβλημα, οπότε και με υπομονή και ανοχή δεχόμασταν τη μεταφορά των απορριμματοφόρων του Δήμου με τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων μας.

Κατόπιν των ανωτέρω, επιφυλασσόμαστε για τη νομιμότητα της συνέχισης της μεταφοράς των απορριμματοφόρων του Δήμου κατά τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων, υπό το νέο νομοθετικό καθεστώς, ωστόσο σας καλούμε να υιοθετήσετε την παρακάτω πρόταση, στο πλαίσιο μιας πολιτικής οριστικής λύσης του προβλήματος:

Να προβεί ο Δήμος Σαμοθράκης, με τη συνδρομή του Υπουργείου Εσωτερικών, στην προμήθεια -όπως και κατά το παρελθόν- δέκα κοντέινερ μεταφοράς απορριμμάτων, ώστε αυτά να μεταφέρονται μαζικά ανά δίμηνο τους χειμερινούς μήνες και ανά μήνα κατά τους θερινούς μήνες, με ειδικό νυχτερινό δρομολόγιο των πλοίων, χωρίς επιβάτες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα εγκαταλειφθεί η αποτυχημένη μέχρι σήμερα λύση του ενός η δύο κοντέινερ του Δήμου, εκ των οποίων επιλέγεται η τακτική  μεταφορά μόνο του ενός, με επίπτωση την τακτική ρύπανση των πλοίων.

Η προτεινόμενη ως άνω λύση είναι η πλέον οικονομική, δεδομένου ότι η χρήση ενός τράκτορα και ενός μόνο οδηγού για τα απορρίμματα ενός ολόκληρου διμήνου θα διαρκεί μόλις μία με δύο ημέρες, ενός το κόστος ναύλωσης του πλοίου υποπολλαπλασιάζεται, λόγω της μαζικής μεταφοράς.

 

Αναμένοντας τη λήψη μιας απόφασης που θα συνιστά αρχή οριστικής επίλυσης του προβλήματος παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.

 

Για την SAOS FERRIES

                                                                                                 Φώτης Μανούσης

Προηγούμενο άρθρο1,6 εκατομμύρια ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜΘ για την ολοκλήρωση της επανέκθεσης και την επαναλειτουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου Σαμοθράκης
Επόμενο άρθροΕμπορικός Σύλλογος Αλεξ/πολης: ΑΡΓΙΑ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ