Θεοφάνης Μαλκίδης

Κάσος, Αιγαίο, Ελληνισμός: η συνεχής απόπειρα εξαφάνισης του έθνους μας

Πριν λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε το εξαιρετικής σημασίας συνέδριο της Δωδεκανησιακής Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στην Κάσο, με αφορμή τη συμπλήρωση διακοσίων ετών από το Ολοκαύτωμα της ηρωικής, όπως δικαίως ονομάζεται, νήσου.

Εκεί στα ματωμένα χώματα του νοτίου Αιγαίου, μίλησα για την απουσία του δημόσιου λόγου για την Κάσο και τη σφαγή που υπέστη ο Ελληνισμός το 1824 και κατ΄επέκταση για την απουσία της δημόσιας έκφρασης για τη συνεχή απόπειρα εξαφάνισης του έθνους μας.

Μιλώντας στο Συνέδριο σε μοναδικής αξίας χώρο της πατρίδας μας, δεν ήξερα ότι ο τίτλος και το περιεχόμενο της εισήγησής μου θα ήταν τόσο προκλητικά επίκαιρος, αφού λίγα εικοσιτετράωρα μετά η απουσία αυτή επιβεβαιώθηκε ….

Ήταν το 1824 όταν η τρομοκρατημένη από τη στάση των πρώην ραγιάδων και ηττημένη από τις νίκες των Ελλήνων οθωμανική αυτοκρατορία, κάλεσε τον Ιμπραήμ για να τη βοηθήσει να καταστείλει την Επανάσταση. Βεβαίως η καταστολή εφόσον δεν μπορούσε να γίνει εναντίον ενόπλων, η τρομοκρατία, η σφαγή, το Ολοκαύτωμα εναντίον αμάχων, ήταν η ασφαλής για τους κατακτητές επιλογή.

Η Κάσος ήταν η συνέχεια και ο σταθμός της πολιτικής που εφάρμοσαν οι Τούρκοι καθ΄ όλη τη διάρκεια της Επανάστασης, αφού είχαν προηγηθεί και ακολουθήσει μαζικά εγκλήματα στην Κωνσταντινούπολη, στην Κύπρο, στη Σαμοθράκη, στα Ψαρά, στη Νάουσα, στη Χίο….. Έτσι η Κάσος καταστράφηκε ολοσχερώς πληρώνοντας το τίμημα του αγώνα ελευθερίας και επιβεβαίωσης της κυριαρχίας.

Διακόσια χρόνια μετά, οι σφαγές και τα ολοκαυτώματα (και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της Επανάστασης) απουσιάζουν από το δημόσιο λόγο και είναι μάλλον επετειακές αναφορές, χωρίς εμβάθυνση της τακτικής και της πολιτικής των θυτών να επιλέγουν τη μορφή αυτή πρακτικής εν καιρώ ένοπλης σύρραξης.

Μάλιστα οι σφαγές αυτές επειδή δεν τιμωρήθηκαν, επαναλήφθηκαν με τον ίδιο φρικώδη, βάρβαρο τρόπο και παραμένοντας ατιμώρητες, κρέμονται σαν δαμόκλειο σπάθη πάνω από τον Ελληνισμό. Πιο συγκεκριμένα μετά την Κάσο και τις υπόλοιπες πατρίδες του Ελληνισμού κατά τη διάρκεια της Επανάστασης, η Γενοκτονία επαναλήφθηκε το 1922 στον Πόντο, στην ανατολική Θράκη, στη Σμύρνη, το 1955 στην Κωνσταντινούπολη, στην Ίμβρο και την Τένεδο, το 1974 στην Κύπρο. Με λίγα λόγια οι ατιμώρητοι σφαγείς, αφού έχουν δει τα εγκλήματά τους να περνούν στη λήθη, συνεχίζουν απτόητοι το σχεδιασμό νέων. Τώρα βεβαίως χρησιμοποιούν άλλα μέσα. Πρώτα η αμφισβήτηση μετά η εξαφάνιση. Ο «Ζωτικός Χώρος» του Χίτλερ και των Ναζί, έγινε «Στρατηγικό Βάθος» και «Γαλάζια Πατρίδα» του Ερντογάν, των πρακτόρων της ΜΙΤ, των Γκρίζων Λύκων: Ίμια, Ζουράφα, Καστελλόριζο, Κάσος.

Ένα ολοκληρωτικό , κατοχικό, φασιστικό, ρατσιστικό καθεστώς που βαρύνεται με εγκλήματα πολέμου και με εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, που ευθύνεται για Γενοκτονίες του παρελθόντος, αλλά και του παρόντος εναντίον Ελλήνων, Αρμενίων, Κούρδων, συνεχίζει την προσπάθεια εξαφάνισης του Αιγαίου, του Ελληνισμού.

Η πραγματικότητα δεν μπορεί να κρυφθεί. Παρόλες τις Αθηναϊκές και εν πολλοίς ένοχες δικαιολογίες (όλων) για το περιστατικό στην Κάσο, παρόλη τη σιωπή και την προπαγάνδα ότι «δεν έγινε και τίποτε», ότι «δε χρειάζεται να ανησυχούμε», ότι «όλα είναι καλά», η Τουρκία συνεχίζει την ίδια ακριβώς

Προηγούμενο άρθροΣΥΡΙΖΑ: Κίνδυνος για την αγροτική παραγωγή του Έβρου μετά την λήξη της διακρατικής Ελληνο-Βουλγαρικής συμφωνίας διαχείρισης των υδάτων του ποταμού Άρδα
Επόμενο άρθροΝίκος Γκότσης: «Όλα τα φερτά στις παραλίες μας, έπρεπε να καθαριστούν από τα συνεργεία του Δήμου Αλεξανδρούπολης»