Home Uncategorized Γιατί μετατίθεται για Φθινόπωρο η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης

Γιατί μετατίθεται για Φθινόπωρο η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης

Το φθινόπωρο μετατίθεται τελικά η εμπορική λειτουργία στον τερματικό σταθμό FSRU της Αλεξανδρούπολης, με πηγές να επισημαίνουν στο ypodomes.com πως το έργο θα είναι έτοιμο συγκεκριμένα προς τα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εταιρεία σε αυτή τη φάση επιλύει το πρόβλημα που έχει προκύψει με το σύστημα υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, οι οποίοι συνδέουν το FSRU με το εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για το ζήτημα δηλαδή που καθυστέρησε το αρχικό χρονοδιάγραμμα, που προέβλεπε το έργο να παραδοθεί στις 30 Απριλίου και έπειτα μέσα στον Ιούνιο – Ιούλιο.

Με την παράδοση σε λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης του θα υπάρξουν πολλαπλά οφέλη, αφού το έργο συνδέεται και με τη πρωτοβουλία για τον Κάθετο Διάδρομο φυσικού αερίου. Η πλήρης ενεργοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου, μέσω της κατάλληλης αναβάθμισης των δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου της χώρας μας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας θα επιτρέψει τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Νότο προς Βορρά και αντίστροφα, μέσα από τα ευρωπαϊκά συστήματα μεταφοράς, αξιοποιώντας τις ενισχυμένες δυνατότητες του τερματικού σταθμού της Gastrade.

Παράλληλα, μέσω του έργου, η Αλεξανδρούπολη μετατρέπεται σε ενεργειακός κόμβο και το ελληνικό σύστημα θα τροφοδοτείται ετησίως με περίπου 45.000 MWh φυσικού αερίου που αντιστοιχεί σε 1,5 bcm το χρόνο ή με το 27% της συνολικής ετήσιας δυναμικότητας αεριοποίησης του σταθμού.

Μέτοχοι του FSRU που ανήκει στην εταιρεία Gastrade είναι η κυρία Ελμίνα Κοπελούζου (20%), η Gaslog (20%), η ΔΕΠΑ Εμπορίας (20%), ο ΔΕΣΦΑ (20%) και η Bulgartransgaz (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας) (20%).

Το έργο

Το FSRU είναι ύψους 380 εκατ. ευρώ και ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2022, προσθέτοντας ένα σημαντικό κρίκο στη αλυσίδα των έργων που προωθούν την απεξάρτηση της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας.

Έχει χωρητικότητα δεξαμενών 153.500 κ.μ. LNG, συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι την Ουγγαρία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

Το έργο χωροθετείται στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης και αποτελείται από μια υπεράκτια πλωτή μονάδα υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG FSRU) και ένα σύστημα αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης.

Το πλοίο έχει μήκος περίπου 300 μέτρα, μετασκευάστηκε σε FSRU στο ναυπηγείο Keppel στη Σιγκαπούρη και στις 26 Νοεμβρίου ξεκίνησε το ταξίδι του για την Αλεξανδρούπολη.

Το πρώτο FSRU της Ελλάδας έφτασε στις 17 Δεκεμβρίου και η πρόσδεση του ολοκληρώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου. Να σημειωθεί ότι το FSRU θα βρίσκεται μόνιμα αγκυροβολημένο σε απόσταση 17,6 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ. από την κοντινότερη ακτή στη Μάκρη του Έβρου.

ΠΗΓΗ www.ypodomes.com

Exit mobile version