Παναγιώτης Αναστόπουλος – www.politispress.gr

anastopoulos@politispress.gr

Είναι γεγονός ότι με την Τουρκία είμαστε αναγκασμένοι να μένουμε δίπλα δίπλα. Και θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες, παρά τις διεκδικήσεις της. Καλοί γείτονες, με κάποιον που έχει πάρει εδάφη μας, έχει δολοφονήσει πατριώτες μας και όνειρό του είναι να πάρει κι άλλο δικό μας χώρο.

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες με αυτούς που διδάσκουν στο σχολείο τους Τούρκους μαθητές ότι τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται υπό ελληνική κατοχή. Κι εμείς διαγράφουμε τη Σφαγή της Σμύρνης από τα σχολικά εγχειρίδια και εξυμνούμε τις ενέργειες των Οθωμανών να ενισχύσουν την εκπαίδευση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία.

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες με αυτούς που διδάσκουν ότι η ειρήνη στη Μέση Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία είναι δυνατόν να διατηρηθεί με την επιστροφή αυτών των νησιών στην Τουρκία. Ότι η Τουρκία καθόρισε τα χωρικά της ύδατα στα 6 μίλια το 1930.Έτσι η Χίος, η Μυτιλήνη και η Σάμος βρίσκονται μέσα στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας. Το δικαίωμα κυριαρχίας μιας χώρας στα δικά της χωρικά ύδατα της επιτρέπει να ασκεί τα ίδια δικαιώματα στα νησιά που βρίσκονται σε αυτά τα ύδατα

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες με αυτούς που στις στρατιωτικές σχολές της Τουρκίας, διδάσκουν ότι όλοι οι πολιτισμοί του Αιγαίου, μεταξύ αυτών και ο ελληνικός, ήταν τουρκικής προέλευσης. Φανατίζουν με τον παραλογισμό να θεωρούν Μινωίτες, Μυκηναίους, Ίωνες, Τρώες και Πελασγούς προτουρκικές φυλές που κατοικούσαν στο Αιγαίο. Οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού», του «μοναδικού που είχε τη δύναμη να δημιουργεί μεγάλα κράτη και πολιτισμούς.

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες με αυτούς που εισάγουν θεωρίες , όπως ο Τούρκος ιστορικός Χασάν Τζεμίλ, ότι ο κλασικός ελληνικός πολιτισμός δεν είναι ανεξάρτητος. Ο ελληνικός πολιτισμός είναι ιωνικός, ο οποίος με τη σειρά του γεννήθηκε από τον Αιγιακό. Αυτός ο αιγιακός πολιτισμός, τον οποίο κληρονόμησε ο ελληνικός, εμπνεύστηκε και δημιουργήθηκε μόνο μετά την επαφή με τον χετιτικό πολιτισμό που ήταν τουρκικός (Ege medeniyetinin menseine umumi bir bakis,Άγκυρα).

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες με αυτούς που εισάγουν θεωρίες όπως του Σελαχατίν Σαλιζίκ (Turk Yunan iliskileri ve filiki eteria) όπου περιλαμβάνονται ισχυρισμοί ότι ο ελληνικός πολιτισμός ήρθε από την Ασία και δεν είχε κανένα πρωτότυπο στοιχείο, ότι οι Τούρκοι ήρθαν στο Αιγαίο το 2480 π.Χ. και ότι ο Δημόκριτος, ο Ηρόδοτος, ο Ιπποκράτης, ο Πυθαγόρας και ο Όμηρος ήταν όλοι τους τουρκικής καταγωγής. Η εργασία του εγκρίθηκε απ’ το τουρκικό υπουργείο Παιδείας και διδάσκεται στα τουρκικά σχολεία.

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες με αυτούς που εμφανίζουν έναν κατάπτυστο χάρτη με τη μισή Ελλάδα, τα μισά Βαλκάνια και το βόρειο Ιράκ υπό τουρκική κατοχή και μπροστά το νέο Σουλτάνο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. με αυτούς που επανέφεραν τα περί αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, και δηλώνουν πως τα ελληνικά νησιά μπορεί να περάσουν στην Τουρκία μέσα σε ένα βράδυ.

Θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες , όταν ο Τσαβούσογλου δηλώνει: «Όλοι γνωρίζουν, και ο λαός μας, πως στα ζητήματα του Αιγαίου έχουμε διαφορές. Στην Ανατολική Μεσόγειο υπάρχει η μαξιμαλιστική προσέγγιση της Ελλάδας. Το ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός υπερηφανεύεται ότι μετέτρεψαν το θέμα σε ευρωτουρκικό κατά τη γνώμη μου δεν είναι δύναμη, είναι αδυναμία». Με αυτούς που εκφράζουν δυσαρέσκεια για την απόφαση της Αθήνας, σύμφωνα με την οποία η Τουρκία ορίζεται ως ασφαλής τρίτη χώρα για τους αιτούντες άσυλο και που δεν αναγνωρίζουν καν την ύπαρξη του Καστελλόριζου. «Από τη μια έχεις τους τρομοκράτες και δεν τους δίνεις την Τουρκία, από την άλλη πλευρά στέλνεις τους πρόσφυγες και λες πως η Τουρκία είναι ασφαλής χώρα. Μα τι αντίφαση είναι αυτή; Ας είμαστε ειλικρινείς. Φυσικά δεν το χάψαμε αυτό» ανέφερε σε τουρκικό δίκτυο ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο διεθνές ειδησεογραφικό δίκτυο France 24 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλάει για διαχείριση των διαφορών μας, με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και τις σχέσεις καλής γειτονίας. Μιλώντας στη δημοσιογράφο Alexia Kefalas τονίζει: «Είμαστε και οι δύο μέλη της συμμαχίας. Και βεβαίως, όταν έχουμε διαφορές -ως μέλη της συμμαχίας- αυτές οι διαφορές, θα πρέπει να επιλύονται με ειρηνικό τρόπο, γιατί αν δεν επιλύονται με τέτοιο τρόπο και επιλέγεται η αύξηση της έντασης, αυτό βεβαίως δεν είναι καλό για τη συμμαχία στο σύνολό της. Θα ζήσουμε δίπλα-δίπλα με την Τουρκία. Πρέπει λοιπόν να βρούμε έναν τρόπο, ακόμη και όταν διαφωνούμε, να συνεχίζουμε να συζητάμε και να διαχειριζόμαστε τις διαφωνίες μας με πολιτισμένο τρόπο. Και βέβαια, υπάρχουν και άλλοι τομείς στους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε με την Τουρκία. Έχουμε κοινά οικονομικά συμφέροντα. Θα πρέπει να έχουμε τις ίδιες περιβαλλοντικές ανησυχίες. Άλλωστε, η κλιματική αλλαγή αποτελεί απειλή για όλες τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου». Σε μια στιγμή που ο Νίκολας Μπερνς λέει επίσημα πως η Τουρκία αμφισβητεί αδίκως την κυριαρχία της Ελλάδας στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, παρεμβαίνοντας στα δικαιώματα για φυσικό αέριο της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ.

Φυσικά και υπάρχει ανάγκη συμφωνίας σε ένα κοινό πλαίσιο με την Τουρκία. Να βρούμε μια λύση. Όχι όμως σε ότι αφορά στις τουρκικές διεκδικήσεις. Αυτές δεν πρέπει να συζητούνται. Και επιτέλους! Ας ακούσουμε για μία φορά και μια ελληνική διεκδίκηση.

Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Έβρου με την Κινηματογραφική Ομάδα του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης
Επόμενο άρθρο«Τέλος κορωνοεποχής» στο Ισραήλ; Αίρεται η υποχρέωση μάσκας και σε κλειστούς δημόσιους χώρους