Για την ένταξη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και τη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό, μίλησε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στα Parapolitika 90,1 FM και στην εκπομπή «Secret» με τον κ. Παναγιώτη Τζένο.

Ο κ. Καραμανλής καταρχάς εξέφρασε την οδύνη του για το τραγικό γεγονός, που συνέβη χθες στον τόπο του, τις Σέρρες, με αποτέλεσμα το θάνατο ενός μικρού παιδιού και των τραυματισμό δύο ακόμη μαθητών.

«Ως πατέρας και ως άνθρωπος νομίζω ότι είναι αδιανόητο να πηγαίνει ένα παιδί το πρωί στο σχολείο και να μη γυρίζει σπίτι», τόνισε, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια του στους γονείς του παιδιού. Πρόσθεσε, ότι η Δικαιοσύνη θα διαλευκάνει το θέμα και θα δώσει απαντήσεις.

«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες- Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει στα σκαριά»

Όσον αφορά στην ένταξη της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι πριν από τρία χρόνια δεν είχαν γίνει τα βασικά, δηλαδή δεν υπήρχε καν σχέδιο σύνδεσης των τριών λιμανιών του Βορρά (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με το οδικό δίκτυο.

«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες, θα καταλάβετε ότι αυτό που λέμε, το κάνουμε πράξη», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφερόμενος καταρχήν στην οδική πρόσβαση στο λιμάνι.

Υπενθύμισε ότι η Αλεξανδρούπολη έχει μία εθνική διάσταση με όλα τα έργα και τις συμφωνίες που έχει πετύχει ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο FSRU και στα σημαντικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου. «Καταλαβαίνετε ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παίξει το ρόλο ενός ενεργειακού κόμβου», πρόσθεσε και επισήμανε: «Η Αλεξανδρούπολη, αν και λιμάνι με περιορισμένη επιβατική κίνηση που δεν πληρούσε τα τυπικά κριτήρια κι άρα δεν μπορούσε να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, τελικά εντάσσεται. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά σημαίνει ότι πλέον μπορεί η Αλεξανδρούπολη να είναι ένα λιμάνι επιλέξιμο για να μπορούμε να αντλήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για να αναβαθμίσουμε το λιμάνι. Και αυτή η ένταξη, που είναι πολύ σημαντική, πιστοποιεί και δικαιώνει την απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να μην προχωρήσει με την παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να αναλάβει το κράτος σε αυτή τη φάση να κάνει τα απαραίτητα έργα και μετά να κρίνει εάν πρέπει αυτό το λιμάνι να παραχωρηθεί ή όχι».

Ο κ. Καραμανλής, επισήμανε δε, ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί μελλοντικά να αποτελέσει εναλλακτική δίοδο για τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά του 10% των εμπορικών προϊόντων που σήμερα μεταφέρονται από τα Στενά, αλλά και για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία που έχει αυτό για τη χώρα μας.

Σημείωσε ότι ακόμη και χώρες, τις όποιες παραδοσιακά επηρεάζει η Τουρκία, όπως η Βουλγαρία, αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να ενωθεί σιδηροδρομικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. «Και αυτό το σχέδιο, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και οι δύο χώρες θα κάνουν όλα τα απαραίτητα έργα ώστε να μπορέσουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τα λιμάνια του Αιγαίου, της Μεσογείου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας».

Προηγούμενο άρθροΚατέπλευσε η πυραυλάκατος “ΤΠΚ ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ” στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Επόμενο άρθροΛαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ: “Χρόνια και επιδεινούμενα τα προβλήματα των κατοίκων στης Αγριανής Σουφλίου”