Ελληνοβουλγαρική συνάντηση για την προετοιμασία της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου-Σβίλεγκραντ-Μπουργκάς, πραγματοποιήθηκε σήμερα στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ).

«Η σημερινή πρώτη συνάντηση της κοινής επιτροπής Ελλάδας-Βουλγαρίας για τη σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τον λιμένα του Μπουργκάς είναι το αποτέλεσμα της πρόσφατης επίσκεψης του πρωθυπουργού και του υπουργού Μεταφορών στη Σόφια, όπου αποφασίστηκε η συγκρότηση αυτής της επιτροπής», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, μετά το πέρας των εργασιών.

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, οι δύο χώρες προχωρούν «σε ένα ενιαίο έργο, αυτό της σύνδεσης των δύο λιμανιών Αλεξανδρούπολης-Μπουργκάς και του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο είναι ενταγμένο σε ένα ευρύτερο πεδίο δικτύων επικοινωνίας λιμανιών μέσω σιδηροδρομικών και οδικών συνδέσεων, που για την Ελλάδα περιλαμβάνει τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη, συνεχίζει στο Μπουργκάς, στη Βάρνα».

Περιγράφοντας το γενικό πλαίσιο της σημερινής πρώτης απόφασης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ δήλωσε: «Έως τον Νοέμβριο, η τεχνική ομάδα αναλυτικής επεξεργασίας, που συγκροτήθηκε σήμερα, θα παραδώσει αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου (κόστος και προϋπολογισμός). Θα υπάρξει και συνεργασία ανάμεσα στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και στο πανεπιστήμιο του Μπουργκάς, προκειμένου από κοινού να διαμορφωθεί η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου- κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει το ΔΠΘ και θα συνδράμει και το πανεπιστήμιο του Μπουργκάς- ούτως ώστε να μπορέσουμε αρχές Δεκεμβρίου στο Μπουργκάς, πια, να έχουμε την επόμενη συνεδρίαση της ολομέλειας της επιτροπής, προκειμένου να διαμορφωθεί και η τελική πρόταση, η οποία θα παραδοθεί στους δύο υπουργούς Μεταφορών, της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, προκειμένου από κοινού μετά να την καταθέσουνε στα αντίστοιχα όργανα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες της συζήτησης για τη χρηματοδότηση του έργου».

Ο κ. Βούρδας χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το εν λόγω έργο, τόσο για τις δύο χώρες, όσο και για την ευρύτερη περιοχή, «καθώς καλύπτει ένα τμήμα σημαντικό των απαιτούμενων εμπορικών αξόνων μεταφοράς φορτίων και ανάγκες χωρών που υπερβαίνουν την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, αλλά που σίγουρα γι’ αυτές τις δύο περιοχές μπορεί να είναι πυλώνες σοβαρής, ουσιαστικής και μακροχρόνιας ανάπτυξης», επισημαίνοντας πως με αυτήν την προοπτική εργάζονται. «Δουλεύουμε με βήματα σταθερά και σίγουρα, γι’ αυτό και προτάσσουμε σε αυτήν τη διαδικασία της επεξεργασίας και της μελέτης βιωσιμότητας, προκειμένου να μη λέμε απλά τι θα κάνουμε σε ένα πολύ μακρινό μέλλον, αλλά τι βήματα σχεδιάζουμε άμεσα, μελετημένα, συγκροτημένα και αποτελεσματικά», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της βουλγαρικής αντιπροσωπείας, ο υπεύθυνος επενδύσεων και γενικός διευθυντής του βουλγαρικού σιδηροδρόμου, Κρίστο Αλέξεφ, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα όσα επετεύχθησαν στη σημερινή συνάντηση και κυρίως για τη συμφωνία «να καταθέσουμε από κοινού την πρόταση, κάτι που πιστεύω πως θα επιφέρει και την ανάλογη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Γιούνκερ». Ένα πρόγραμμα, το οποίο, όπως είπε, «απαιτεί κάτι ιδιαίτερο. Αφενός να έχει πολλά οφέλη για την κοινωνία, το κράτος στο οποίο εκτελείται το έργο και αφετέρου να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για ιδιωτικές επενδύσεις». Επίσης, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση, έως το τέλος του χρόνου, των έργων (στο σιδηροδρομικό δίκτυο), «που θα επιτρέπουν την ανάπτυξη ταχυτήτων 160 χλμ την ώρα, κάτι που απαντά και στα ευρωπαϊκά στάνταρ».

«Πιστεύουμε απόλυτα στην επιτυχία αυτού του έργου και θα εργαστούμε από κοινού για την υλοποίησή του με την ελληνική πλευρά. Στα τελευταία χρόνια έγιναν αρκετά από βουλγαρικής πλευράς για να προωθηθεί αυτό το σχέδιο. Πριν δύο χρόνια τελειώσαμε και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής έως τα ελληνικά σύνορα στο Σβίλεγκραντ και συνεχίζουμε την αναβάθμιση της γραμμής από Σβίλεγκραντ προς Μπουργκάς, και μέχρι το τέλος του χρόνου εκτελούνται έργα σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Ως το τέλος του χρόνου θα εκτελεστεί το 80% των έργων που απαιτούνται για το σχέδιο το οποίο συζητάμε», τόνισε.

Την πεποίθηση πως τα οφέλη που θα προκύψουν από το εν λόγω έργο, όχι μόνο για την Αλεξανδρούπολη και το Μπουργκάς, αλλά και για τις δύο χώρες, εξέφρασε και ο Ζίφκοφ Πέτροφ, υπεύθυνος θαλάσσιων μεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών της Βουλγαρίας, ο οποίος συμμετείχε στην άκρως αποδοτική, όπως τη χαρακτήρισε, συνάντηση. «Αυτό που κάναμε σήμερα είναι σημαντικό γιατί θέσαμε τα θεμέλια για τη σύνδεση δύο λιμένων, δύο θαλασσών. Όταν αυτό θα ολοκληρωθεί θα είναι με μία πολύ σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή… Σήμερα απαιτούνται δύο μέρες διά θαλάσσης, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργων, το μέγιστο σε 6-8 ώρες, θα μπορεί κανείς να φτάσει από το ένα λιμάνι στο άλλο», κατέληξε ο κ. Πέτροφ.

Στην ελληνική εθνική επιτροπή συμμετέχουν από την Αλεξανδρούπολη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ, Χρήστος Δούκας και ο τεχνικός προϊστάμενος του Οργανισμού, Χρήστος Γκαζέπης.

www.economy365.gr

Προηγούμενο άρθροΣε καλό κλίμα η συνάντηση Δήμου Αλεξ/πολης με εκπροσώπους αθλητικών συλλόγων
Επόμενο άρθροΈρχεται το αεροδρομιόσημο! – Xαράτσι 13 ευρώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια