Εκεί που καταργούνται τμήματα ΑΕΙ, δημιουργούνται λαθροδομές

Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μία φυλακή. Βίκτωρ Ουγκώ

Εκεί που κλείνει ένα πανεπιστήμιο, ανοίγει Hot spot, Ελλάδα 21ος αιώνας.

Η χώρα μας είναι γεγονός, ότι έχει αρκετά Πανεπιστήμια με πολλά πανεπιστημιακά τμήματα . Με την άκριτη πανεπιστημιοποίηση των ΑΤΕΙ, αυξήθηκε ο αριθμός των πανεπιστημιακών τμημάτων, που βρίσκονται μακράν της έδρας του Πανεπιστημίου.

Πολλά από τα τμήματα αυτά, λειτουργούσαν ή υπολειτουργούσαν με εισαχθέντες με χαμηλή βαθμολογία στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Το όλο θέμα, όπως και τα περισσότερα στην πατρίδα μας, θεωρήθηκε ότι αντιμετωπίσθηκε από την κυβέρνηση των αλαζόνων της αριστεράς, με το να μετονομασθούν, άνευ ουσιαστικών εκπαιδευτικών αλλαγών, τα ΑΤΕΙ, σε Πανεπιστήμια.

Έτσι δίπλα σε υπάρχοντα Πανεπιστημιακά τμήματα ,με ιδιαίτερα χαμηλή βάση εισαγωγής, προσετέθησαν τμήματα των ΑΤΕΙ, που προφανώς είχαν δημιουργηθεί, για πελατειακούς σκοπούς με βάσεις εισαγωγής ντροπιαστικές για ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Σαφώς και υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες ,που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η πολιτεία ,για να καταστήσει αξιόπιστα τα δημιουργηθέντα πανεπιστημιακά τμήματα, πλήν όμως προτίμησε τον εύκολο μη συγκρουσιακό με τις τοπικές κοινωνίες δρόμο, της διατηρήσεως όλων των τμημάτων.

Παραλλήλως, πέραν πάσης λογικής, εδόθησαν από την πολιτεία, επαγγελματικά δικαιώματα σε πτυχιούχους κολλεγίων,( που μέχρι στιγμής, λειτουργούν ως μονάδες μεταλυκειακής εκπαιδεύσεως, αδιαβάθμητες), ίδια με αυτά των πτυχιούχων των κρατικών πανεπιστημίων. Εξισώνοντας κατ’αυτόν τον τρόπο, μεταλυκειακά κέντρα, με Πανεπιστήμια.

θεωρώντας ότι οι γνώσεις των αποφοίτων των κολλεγίων είναι επαρκείς και ισότιμες των γνώσεων, αυτών που εισήχθησαν με πανελλαδικές εξετάσεις και έλαβαν πτυχίο, μέσω των διαδικασιών που προβλέπεται από την κειμένη νομοθεσία, κατόπιν αντιστοίχων δοκιμασιών, εδόθη το πρώτο μεγάλο δώρο αυθαιρεσίας, στους διαθέτοντες οικονομικούς πόρους.Το μόνο που στερεί από τους έχοντες τίτλο σπουδών κολλεγίου, είναι τα ακαδημαϊκά δικαιώματα.

Μετά απ’ αυτήν την κυβερνητική απόφαση, υποψήφιοι φοιτητές ,μη δυνάμενοι να διεκδικήσουν μία θέση σε πανεπιστημιακή σχολή της αρεσκείας τους, λόγω της αδυναμίας να συγκεντρώσουν τα μόρια που απαιτούνται,μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων, εγγράφονται σε κολλέγια και( με τα χρήματα που θα έδιναν οι οικογένειές τους για να σπουδάσουν σε επαρχιακή μακράν την οικογενειακής εστίας πόλη), λαμβάνουν τίτλο σπουδών με επαγγελματικά δικαιώματα.

Γίνεται κατανοητόν ότι δίδεται η χαριστική δυνατότητα, σε μη έχοντες υπόβαθρο για σπουδές σε κρατικό πανεπιστήμιο, να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα, έναντι οικονομικού τιμήματος. Το όλο σχέδιο είναι νόμιμο, προκύπτει όμως το ηθικό ερώτημα, αν έγινε για να εξυπηρετήσει την προαγωγή των επιστημών, ή την οικονομική ευμάρεια των σχολαρχών.

Δεδομένου ότι από το Σύνταγμά ,απαγορεύεται η ίδρυση ιδιωτικών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η <μεσοβέζικη >αυτή λύση, χωρίς προϋποθέσεις, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την περί ισονομίας των πολιτών, εκπεφρασμένη συνταγματική επιταγή..

Τι γίνεται όμως με τα πανεπιστημιακά τμήματα ,τα εδρεύοντα σε παραμεθόριες περιοχές;

Σαφώς και στερούνται πλέον φοιτητών, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των οικογενειών τους, αλλά και των πολλών ιδιωτικών κολλεγίων που λειτουργούν ,άνευ προϋποθέσεων εισαγωγής, σ’ολες τις μεγάλες πόλεις των διοικητικών περιφερειών της χώρας.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, το πρόβλημα που θα προκύψει στα αμέσως επόμενα χρόνια, κατέστη εμφανές.Υπάρχουν τμήματα ,που δεν εισήχθη ούτε ένας φοιτητής ,ή ελάχιστοι.Η λειτουργία στο μέλλον των τμημάτων αυτών, είναι αμφίβολη.

Ο Έβρος είχε την ατυχία, να δεχθεί ίσως από τους πρώτους νομούς, το πλήγμα της μελλοντικής παύσεως λειτουργίας πανεπιστημιακών τμημάτων.

Ήδη στην νοσηλευτική σχολή, του Διεθνούς Ελληνικού Πανεπιστημίου, με έδρα το Διδυμότειχο, δεν εισήχθη κανένας φοιτητής.

Κάποιοι μιλούν για οργανωμένη αποτροπή των υποψηφίων φοιτητών να δηλώσουν το εν λόγω τμήμα.

Η διαρκής απουσία διδασκόντων εχόντων τα υποχρεωτικά τυπικά προσόντα, η ανυπαρξία φοιτητικής εστίας, εδημιούργησε τις προϋποθέσεις της μελλοντικής καταργήσεως της σχολής.

Όσο για το Γεωπονικό και Δασολογικό τμήμα του Δημοκριτείου πανεπιστημίου ,που εδρεύει στην Ορεστιάδα, η μείωση των εισαχθέντων φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023,είναι ανησυχητική, αναδεικνύοντας το μείζον πρόβλημα που θα προκύψει στο άμεσο μέλλον.

Πρίν ακουσθεί από χείλη αρμοδίων, ότι : ο Έβρος κείται μακράν και είναι κατάλληλος μόνον για δομές εγκαταστάσεως λαθρομεταναστών, καλόν είναι να υπάρξει πίεση προς την πολιτεία από την εκεί τοπική αυτοδιοίκηση, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις δελεαστικού περιβάλλοντος για σπουδές στην αγροτική οικονομία και την δασολογία, αλλά και δυνατότητες μελλοντικής επαγγελματικής ενασχολήσεως των πτυχιούχων στην περιοχή.

Είναι θετικό, ότι τα τμήματα αυτά βρίσκονται στον δήμο Ορεστιάδος, που διαθέτει πολλές ιδιαίτερα εύφορες εκτάσεις. Διαθέτει επίσης τον πολύτιμο Ζεόλιθο, καθώς και την θετική εμπειρία παραγωγής υσίμων, αλλά και αρωματικών φυτών.

Η περιφέρεια του Σουφλίου, πλην του δάσους και του οικοσυστήματος της Δαδιάς, που καλόν είναι να αναλάβουν την αναβίωση και συντήρησή του επιστήμονες και όχι ΜΚΟ περιορισμένων ενδιαφερόντων και μηδενικής αναλήψεως ευθύνης, διαθέτει τις προϋποθέσεις της βελτιστοποιήσεως της εκτροφής μεταξοσκωλήκων, αλλά και αμπελώνες, όπως και πάρα πολύ εύφορα καλλιεργήσιμα εδάφη.

Χρειάζεται πολιτική βούληση και προσεκτικά εκπονημένο πρόγραμμα, ώστε η ύπαρξη των εξαιρετικά μέχρι στιγμής λειτουργούντων πανεπιστημιακών τμημάτων, να συνδεθεί με ευκαιρίες που θα δίδονται στους πτυχιούχους, να μείνουν και να εργασθούν στον νομό, να δημιουργήσουν οικογένειες, έχοντας την στήριξη της πολιτείας και της τοπικής κοινωνίας.

Το στοίχημα για τον δήμαρχο που θα προκύψει από τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, είναι μεγάλο: Να κρατήσει ακμαίο το πανεπιστημιακό τμήμα, ζωντανή την περιοχή, και την νεώτερη πόλη της Ελλάδος ,την Ορεστιάδα, Ελληνική και ακμάζουσα.

Είναι προσβολή για όλους τους Θρακιώτες ,να καταργούνται παραγωγικά πανεπιστημιακά τμήματα και να δημιουργούνται μεγάλης δυναμικότητος λαθροδομές στα χώματα των ακριτών.

Προηγούμενο άρθροΓιώργος Κουκουράβας: “Kαθυστέρηση στον περιφερειακό… Γιατί έκλεισαν το δρόμο προς Παλαγία;”
Επόμενο άρθροΤο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και οι κρίσιμες γεωπολιτικές λεπτομέρειες