Γράφει ο Υποναύαρχος ΛΣ (εα) κ. Νικόλαος Παπανικολόπουλος

Μια σύγχρονη πόλη, και μάλιστα πρωτεύουσα νομού, όπως η Αλεξανδρούπολη, αν θέλει να σέβεται τους πολίτες της, οφείλει να έχει συγκεντρωμένες τις Δημόσιες Υπηρεσίες σε ένα κτίριο, το Διοικητήριο.

Κατ’ αναλογία και κάθε σύγχρονο λιμάνι, που θέλει να σέβεται τους χρήστες του, τους σκοπούς λειτουργίας του και τους εργαζόμενους σε αυτό, οφείλει να έχει ένα ανάλογο κτίριο.

Βέβαια, κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του, και στην περίπτωση μας, εξαιρείται η Αλεξανδρούπολη και για την πόλη και για το λιμάνι.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι, στον προγραμματισμό των έργων  για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, από κονδύλια του Γ’ ΚΠΣ, υπήρχε υποέργο «Κτιριακές εγκαταστάσεις» με προβλεπόμενη δαπάνη 4.402.054 ευρώ, ημερομηνία έναρξης των έργων 01/2004 και λήξης 08/2005.

Άλλα λιμάνια (βλέπε Πάτρα και Ηγουμενίτσα), εκείνη την περίοδο, αξιοποίησαν τα κονδύλια του Γ’ ΚΠΣ που διατέθηκαν για το σκοπό αυτό. Εδώ, μέχρι σήμερα, καμία κτιριακή υποδομή δεν έγινε στο λιμάνι και όπως εξελίσσονται τα πράγματα, δεν διαφαίνεται κάτι.    

Το παλιό κτίριο του Λιμεναρχείου ό,τι μπορούσε να προσφέρει τόσα χρόνια το προσέφερε. Σήμερα, όχι. Η όψη του, στην κεντρικότερη πλατεία της πόλης, την πλατεία του Φάρου και απέναντι από το Ηρώο της, δεν είναι η δέουσα. Το ενοικιαζόμενο σε άλλο σημείο κτίριο, καλύπτει  μόνο μέρος των αναγκών του και δεν βλέπει θάλασσα.

Όταν το καλοκαίρι του 2022, με απόφαση της ΤτΕ έκλεισε οριστικά το Υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στην Αλεξανδρούπολη, άνοιξε συζήτηση για τη μελλοντική χρήση του. Τότε, είχα δημοσιοποιήσει την πρόταση να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, καθώς πρόκειται για ένα κτίριο κατασκευής του 2000, τριώροφο, με υπόγειο, με κλασικές αναφορές στη μορφολογία των όψεών του, συνολικού εμβαδού 1.000 τετραγωνικών μέτρων, που βρίσκεται σε ένα εμφατικό σημείο της πόλης, στην παραλιακή λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου, στη λεωφόρο που βρίσκεται και το παλιό Λιμεναρχείο, με θέα στη θάλασσα.

Σήμερα, επανέρχομαι στο θέμα με αφορμή την πρόσφατη κύρωση του νέου Κανονισμού Αριθ. 94/2023 «Οργανική σύνθεση και κατανομή προσωπικού Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στις Περιφερειακές του Υπηρεσίες» (ΦΕΚ 6026 Β/19-10-2023) σύμφωνα με τον οποίο οι οργανικές θέσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης αυξάνονται κατά έξη (6) και από ενενήντα εννέα (99) που ήσαν, με τον προηγούμενο Κανονισμό, γίνονται εκατόν πέντε (105). Το 2000, δεν ξεπερνούσαν τις σαράντα (40).

Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα και δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ (20-10-2023) θα προστεθούν και δεκατρία (13) άτομα για την επικείμενη λειτουργία του (V.T.S) Vessel Traffic System (σ.σ. καρκινοβατεί από το 2001) “Συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης θαλάσσιας κυκλοφορίας Β. Αιγαίου” καθώς το Κέντρο του, προβλέπεται να εγκατασταθεί  στην Αλεξανδρούπολη.

Αν στα αλήθεια, σήμερα στην Αλεξανδρούπολη, μιλάμε για ένα λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος, για ένα λιμάνι κόμβο μεταφορών και ενέργειας με τεράστια γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία, είναι επιτακτική η ανάγκη στέγασης, όλων των υπηρεσιών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, σε ένα σύγχρονο κτίριο και σε μέρος που να βλέπει θάλασσα.

Γιατί όχι στο κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος ;

Αλεξανδρούπολη   Νοέμβριος 2023

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α.)

Προηγούμενο άρθροΣτον Έβρο εδώ και μια εβδομάδα υπάρχουν στην αγορά τα καλαμάκια πολλαπλών χρήσεων αποκλειστικά από την εταιρεία “ΚΑΛΟΓΝΩΜΑΣ”
Επόμενο άρθροΠέντε ταινίες καθώς και παράσταση Καραγκιόζη στον Κινηματογράφο «ΗΛΥΣΙΑ»