Η πρώτη υδροστατική δοκιμή στους ήδη εγκατεστημένους σωληναγωγούς τού υπό κατασκευή Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP) πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Θράκη.

Η δοκιμή εφαρμόστηκε με επιτυχία στα πρώτα 1,4 χλμ. του ελληνικού τμήματος και θεωρείται ως ένα πολύ σημαντικό βήμα στη διαδικασία κατασκευής, καθώς επιβεβαιώνει και τεχνικά την ασφάλεια του αγωγού που αποτελεί τη νούμερο 1 προτεραιότητα των κατασκευαστών του έργου. Στο συγκεκριμένο τμήμα ο αγωγός πληρώθηκε με νερό και ασκήθηκε υψηλή πίεση -πάνω από τα όρια λειτουργίας του- ώστε να ελεγχθεί η ακεραιότητα των σωληναγωγών και να επιβεβαιωθεί η ασφαλής απόδοσή τους όταν ο αγωγός ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία.

Το επόμενο διάστημα και έως το τέλος του έτους, καθώς προχωρά η πρόοδος του έργου, θα ακολουθήσουν αντίστοιχες δοκιμές στα υπόλοιπα τμήματα. Οπως ανέφερε ο διευθυντής του TAP στην Ελλάδα, Ρίκαρντ Σκούφιας, η πρώτη υδροστατική δοκιμή αποτελεί ένα μεγάλο βήμα που σηματοδοτεί ακόμη ένα ορόσημο στη διαδικασία κατασκευής καθώς το έργο προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος. Με τη συμπλήρωση σχεδόν ενός έτους από την τελετή εγκαινίων στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, που έγινε παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και εκπροσώπων των άλλων χωρών διέλευσης του αγωγού, οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν προχωρήσει σημαντικά στις δύο από τις τρεις περιφέρειες διέλευσής του σε ελληνικό έδαφος (Ανατολική Μακεδονία, Θράκη, Κεντρική Μακεδονία).

Tάφροι μήκους 165 χλμ.

Σύμφωνα με τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία, από το σύνολο των 550 χλμ. του ελληνικού τμήματος μέχρι τα τέλη Απριλίου έχουν διανοιχτεί τάφροι συνολικού μήκους 165 χλμ., ενώ ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου στα 134 χλμ. απ’ αυτά και σε 115 χλμ. έχει καλυφθεί με χώμα. Σε 21 χλμ. απ’ αυτά βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες αποκατάστασης. Παράλληλα, έχει παραληφθεί άνω του 66% των 32.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν, έχει καθαριστεί και διαμορφωθεί μία ζώνη εργασίας συνολικής όδευσης 270 χλμ., έχουν ενωθεί 234 χλμ. αγωγού και έχουν συγκολληθεί 203 χλμ. Την περίοδο αυτή στην Ελλάδα εργάζονται για το έργο πάνω από 2.500 άνθρωποι, εκ των οποίων περίπου 400 είναι αρχαιολόγοι και εξειδικευμένοι αρχαιολογικοί εργάτες.Τρεις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν αναλάβει σημαντικά τμήματα του έργου, ενώ συνολικά 176 εγχώριες επιχειρήσεις έχουν συμβάλει στην κατασκευή, στην προμήθεια υλικών και σε μια σειρά από άλλες δραστηριότητες. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η έναρξη λειτουργίας του αγωγού προσδιορίζεται στο 2020.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ

Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης με αντιπροσωπεία του Βυζαντινού Αυτοκρατορικού Ομίλου Ιστιοπλοΐας Μόσχας
Επόμενο άρθροΤην πώληση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης προωθεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων