Συνάντηση εργασίας και ενημέρωσης (26/5), πραγματοποίησε  ο βουλευτής κι Επίτιμος Αρχηγός της Ε.Α., Α. Δημοσχάκης, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Κων/νο Σπηλιόπουλο, παρουσία των αρμόδιων Υπηρεσιακών Στελεχών, Βασίλη Διαμαντάκη και Χρύσα Νομικού αναφορικά με τα θέματα του ΟΣΕ για την περιοχή του Νομού Έβρου.

Ειδικότερα, αναδείχθηκε η αναγκαιότητα ανακαίνισης, αποκατάστασης & επαναλειτουργίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πυθίου Διδ/χου και της Γέφυρας του Πυθίου καθώς και τα εθνικά και οικονομικά οφέλη που επιφέρει, πόσω δε μάλλον τη δεδομένη χρονική συγκυρία που απαιτείται η πολλαπλή θωράκιση του ακριτικού Έβρου.

Αναφορικά με τη Σιδηροδρομική Γέφυρα Πυθίου-Τουρκίας, υπήρξε η ενημέρωση ότι έχουν δρομολογηθεί σε συνέργεια με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας  οι διαδικασίες για την συντήρηση της Γέφυρας, όπως οι ράμπες, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και έργα χρωματισμού της γέφυρας.

Επισημάνθηκε ότι λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος, θα καταβληθεί προσπάθεια προκειμένου οι εργασίες να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος έτος.

Αναδείχθηκε συνάμα, η ιστορική σημασία και η μοναδική αρχιτεκτονική του Σ.Σ. το οποίο έχει χαρακτηρισθεί ως Μνημείο της Νεώτερης Ιστορίας το οποίο χρήζει συντήρησης.

Ο ΟΣΕ δεσμεύτηκε για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας προμελέτης εντός του έτους, και εν συνεχεία την υποβολή πλήρους φακέλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ όπου υπάρχουν αδιάθετα κονδύλια.

Μάλιστα, σημειώθηκε ότι στο ίδιο έργο μπορούν να ενταχθούν και οι  Σ.Σ. Διδ/χου και Αλεξ/πολης, τα οποία μαζί με τον Σ.Σ. Πυθίου αποτελούν τα μοναδικά εναπομείναντα σε ολόκληρο το δίκτυο που διακρίνονται από την τεχνοτροπία η οποία ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα!

Ο βουλευτής εισηγήθηκε για την βελτίωση χάραξης και την ηλεκτροκίνηση του προαστιακού σιδηροδρόμου Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου & Αλεξανδρούπολης-Νέστου.

Εφόσον ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής, η ηγεσία του ΟΣΕ ενημέρωσε ότι καθίσταται εφικτή η πραγματοποίηση δρομολογίων προαστιακού, εφόσον αυτά θα είναι ανταγωνιστικά σε χρόνο καθώς και κατά πολύ οικονομικότερα του αυτοκινήτου ή άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.

Προκειμένου να ξεπεραστεί το θέμα της βιωσιμότητας, τα εν λόγω δρομολόγια ζητήθηκε να ενταχθούν στις επιδοτούμενες, από το Δημόσιο, Άγονες Γραμμές.

Τέλος, συζητήθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας ένταξης του Τμήματος Πυθίου-Ορμενίου σε διεθνή Τουριστικά Δρομολόγια όπως αυτό που προγραμματίζεται μεταξύ Μπακού και Βιέννης

Προτάθηκε, εφόσον ο Σταθμός καταστεί επαρκής σε επίπεδο υποδομών, να αναβιώσει η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσ/νίκη – Αλεξ/πολη-Διδ/χο- Πύθιο –Μακρά Γέφυρα – Κωνσταντινούπολη, στα χνάρια του παλιού Όριεντ Εξπρες, καθιστώντας τον Έβρο ένα νέο Ευρωπαϊκό & Ανατολικό προορισμό.

Ο βουλευτής, προσβλέπει στην συνέχιση της θετικής πρόθεσης και αγαστής συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να επιτευχθεί η αναγκαία συγκοινωνιακή αναβάθμιση του ακριτικού Έβρου!

Προηγούμενο άρθροΕπίσκεψη της Προέδρου της Δημοκρατίας στην Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής
Επόμενο άρθροΠ. Μιχαηλίδης: Πρόταση για την κατασκευής ενός υπερσύγχρονου Mall στο οικόπεδο του παλιού Νοσοκομείου